Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2266 ggr
hhejlollo
4

Vänta tvillingar?

Ni som har/väntar tvillingar, när fick ni reda på det? Jag var på tidigt ultraljud igår (är idag i 6+0) och där kunde man se två små! Jag vet att det är tidigt och att allt kan hända men jag kan ju inte låta bli att vara göad ändå! Har sedan jag var liten drömt om att få tvillingar som vuxen!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Lilolizeit
0

Grattis! Håller tummarna för att allt går bra för er. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

villavägen
0

V 12 på kubtest. Tvåäggs. Pojke och flicka. Mina är två år nu och springer fram. :)

hhejlollo
0

#1 Tack så mycket!:D #2 okej! Vad roligt!:D I vilken vecka föddes dem? Kejsarsnitt? Du måste givetvis inte svara om du inte vill! :)

Sajtvärd på degus.ifokus

em.nord
2

Grattis! V 13 på kub men jag kände faktiskt innan att det var tvillingar även om jag inte kunde drömma om det! Enäggstvillingar med gemensam moderkaka. Blev inlagd v 26 (finn att läsa här på sidan) & dom föddes med akut snitt i v29. 890g och 1420g. Dom är idag 3 månader (1måmad korrigerat) och vi har precis kommit hem. :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[VinterMaran]
1

Grattis! Jag väntar tvåäggstvillingar, två flickor. Min sambo kan inte få biologiska barn så jag är gravid genom donatorinsemination på RMC. Vi fick reda på det när de gjorde ett ultraljud i vecka 7 för att konstatera graviditet. Vi blev jätteglada, underbart att få två på en gång när vi från början trodde att vi aldrig skulle kunna få barn:)

[TanatosNyx]
0

Grattis! Hoppas att allting går bra :)

villavägen
1

#3 jag födde vaginalt båda med huvudet först efter vattenavgång i v 34+5. 2820 resp 2540 gram och 48 cm långa. Superlättsam förlossning. Ingen smärtlindring (hade tänkt eda men det hans inte med). 5 h från vattenavgång var båda ute. Jag var öppen 5 cm när jag kom in. Vi låg 2 v på neonatalvdelningen. De hade cpap nått dygn, sond två veckor. Allt gick jättebra!

hhejlollo
1

Tack för allas svar och grattis! Blev inlagd igår pga att jag ej fått behålla något, när jag kom in frågade dem om jag ville kolla hur allt såg ut vilket jag givetvis ville, vi kunde då se både gulesäcken, två foster med bultande hjärtan båda två, och att det är enäggstvillingar!! Jag är så lycklig och hoppas bara allt går bra! Känns som två pojkar så jag lär ha att göra när dem kommer ;)

Sajtvärd på degus.ifokus

[WickedAlly]
1

#7 Vad härligt, låter ju som en dröm :)

hhejlollo
1

Inlagd igen.. Då detta kommer bli en lång resa har jag bestämt mig för att börja blogga om det! Dels för att få skriva av sig men dels för att förhoppningsvis kunna hjälpa någon i liknande sits. Vill man följa oss på vår resa får man gärna kika in på bloggen: https://nouw.com/youngmom?nsuserid=1219670&nstitle=youngmom Admin får ta bort om inlägget inte är okej!:)

Sajtvärd på degus.ifokus

[TanatosNyx]
0

Klart det är okej :) även om jag hoppas du orkar hålla oss uppdaterade här inne också, det är så roligt att få följa era resor!

hhejlollo
1

Tack! Det kommer jag absolut göra! Tänkte göra en ny tråd :D

Sajtvärd på degus.ifokus