Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 2690 ggr
Hoseok
0

Gravid efter p-stav

Vet att det är olika från person till person men vill höra egna erfarenheter. Har läst en del på internet nu.

Någon här som haft p-stav / liknande hormonpreventinmedel som tagit ut den för att planerat eller oplanerat bli gravid en tid efter? Hur lång tid tog det för er att bli gravida ungefär?

[Miiika]
0

Jag hade inte p-stav utan p-piller. Jag slutade med dem i maj/juni 2014 och blev gravid i december 2014. Tyvärr slutade den graviditeten i missfall men vid midsommar 2015 blev jag gravid igen så nu väntar vi vår lilla dotter vilken dag som helst:-)

[WickedAlly]
0

Tog ut min stav första mars, kände av ägglossningen i början av april så då hade ju kroppen kommit igång. Började försöka vid ägglossningen i juli och då tog det sig direkt :)

[Synnerlig]
0

Var längesedan jag tog ut min P-stav men har för mig att det inte tog särskilt lång tid för min mens att komma och den var regelbunden. Det var säkert 5 år sedan jag tog ut den tror jag. Är gravid nu med BF 15/5 och allt har sett jättebra ut än så länge :) Men det är nog som du säger väldigt individuellt. Men har man sin mens så borde man ju kunna bli gravid gissar jag :P

PerhapsimAnna
0

Efter ca 7 år med p-stav så tog jag ut den och min kropp kom igång med ägglossning ca 2 månader efter men vi väntade ca 8 månader innan vi bestämde oss för att bli gravida. Det gick på första försöket :)