Förvirrad BF
Vi var den 17:e förra månaden hos BM och hon mätte bebis o hen skulle ha varit ca 56-58mm sa att vi var mellan 12+1-12+3 och att BF var 6 september. Vi började räkna med svägerskan och de stämmer väl inte? De är väl två veckor senare?
runt tiden för KUB mellan v12 och 13 är den absolut säkraste tiden att datera foster, säkrare än RUL.
Enligt min app så ska du vara i v13+5 om det är bf 6 september. Men man kan räkna olika, bäst är om du frågar din bm hur de räknar, min har en snurra som hon vrider på och förklarade för mig hur den fungerar.
Men om jag var i vecka 12 den 17:e feb så borde BF vara ca 2 veckor innan den dagen vi fått? Hon använde en snurra som hon kollade på. För inte kan jag vara i vecka 14-15 nu en månad senare? (Som grav äpplen säger när jag lägger in bf den 6sep) Såå förvirrad….
Appen* (Inne på mobilen, kan ej redigera)
Är det inte lite så att bf också korrigeras mot storlek av bebis? Eller är jag helt ute och cyklar?
Nja, bf korrigerar inte så tidigt eftersom man inte mäter förens senare. När jag gjorde kub k v 13 så kollade de måttet på huvudet för att se om de kunde räkna ut bf men den var för liten då. Min bf kommer börja mäta magen nu i v 25. Om jag var du så skulle jag fråga bm igen. Finns ju två olika sätt man kan räkna veckor på, tex v 12+0 kan vara v 13 på vissa ställen.
#7 tvärtom, fram till v20 växer de lika, sen spelar genetiken in
Är så förvirrad. Hon mätte bebis från huvud till rumpa och sa att bebis är 56-58mm och räknade att vi var mellan 12+1-12+3. Och sa att BF är 6 september haha. Nåja vi har tid till BM den 17;e igen och då kanske vi får veta lite mer :)
Den storleken på foster motsvarar v12 om man ska se till medelvärde, så det stämmer ju. Hon måste ha babblat i nattmössan när hon talade om BF. Satte mig ner och kikade på det ordentligt nu, och ja datumet är fel.
Jag hade KUB 15/2 och skulle då ha varit i v 12+4 med BF 24/8 enligt sista mens. Så ja, hon måste ha rört till det med BF-datumet.
#10 #11 jo, då är mina misstankar rätt då haha. Hon mäter väl om bebis nästa vecka o då kanske jag får ett rätt datum :)

#12, men då måste det vara tokigt! Vår lille va 6,0 cm för en vecka sedan och då beräknades vi till 12+3. Det stämmer bra om man kollar genomsnittlig storlek på foster, plus att man i princip kan ställa klockan på min studieexempelsmenscykel :P det stämmer på dagen mot beräknar utifrån sista mensen. Du är säkert längre gången då :)
Ja om vi var 12+1 den 17 feb så ungefär när är BF då? (Sämst på att räkna) Har PCOS och vet inte exakt när bebis blev till haha
#14 29/8 tror jag det blir
#15 tack! :D får fråga henne igen nästa vecka att hur ligger de egentligen till haha. Hade varit kul o få rätt datum :D
#8 aha anade att jag råddat det