Magen
Vet inte om detta är rätt forum men…. Jag har aldrig varit pinnsmal och nu 3 1/2 v efter förlossningen är magen typ samma stl som innan (lite put kvar, ev pga kejsarsnittet). Men själva magen är "degigare" än tidigare. Är det något som brukar gå tillbaka själv eller måste man helt enkelt börja träna? (Ja sen när man får träna )
Min mage lämnade degig, iaf ännu efter 2 år.. Vikten och utseendet var tillbaka på utgångsläge men jaa, inte fastheten på långa vägar.

Tror att det är ovanligt att få tillbaka samma mage som innan, utan lite ansträngning :) Jag är tillbaka på samma storlek som innan, och magen är nästan helt platt igen, men lite put och deg finns kvar. Under är den stenhård igen, och den "ramlar" ut lite mer nu än innan, om jag är lite uppblåst. Men, hårdheten kom inte utan lite jobb. Är inte klar heller :)
Ok. Träning är det som gäller då :) Fast jag längtar efter att få träna , men det kanske är för att jag inte får träna Nu. Och sen kanske det hjälps när jag får börja rida och mocka, för det är ju också träning
Du har ju inga magmuskler innanför som håller in magen, då känns det också degigare. Jag kom i mina jeans efter ett par dagar, men den mjuka magen försvann inte förrens 5-6 mån.

Jag började med stallfix direkt och började skritta efter 3 veckor.
#5 hade gärna ridit redan någon dag efter hemkomst men pga att jag gjorde kejsarsnitt så "får" jag inte, samma med mockning . Har fuskar och fyllt på hö om balen har varit i bra höjd (så jag slapp böja mig). Men enbart av att borsta i normal höjd fick jag ont av, så av säkerhetsskäl får det vänta .

Juste, glömde att det var snitt :(