BF augusti
Hej! Jag är rätt så ny med denna hemsidan. Jag tänkte hoppa in här, jag är gravid i v 17 och för första gången kände jag bebisen sparka. Jag kan inte förklara känslan! Jag känner den tydligt nu. De är första barnet, är 16+5. Jag inbillar mig väl inte att de är bebisen som sparkar? När kände ni första sparken?
Det är förmodligen bäbisen. De flesta känner barnet mellan v 14-18 beroende på moderkakans placering och om man är först- eller omföderska.
Jag har känt runt v 15-16.
Jag kände först i vecka 21-22. Men det är första barnet och jag har tydligen moderkakan i framvägg :)
Jag kände först i vecka 21-22. Men det är första barnet och jag har tydligen moderkakan i framvägg :)
Jag kände första bufflarna i v.19, sedan tog lång tid (minns tyvärr inte riktigt när) det gick att känna eller se utanpå magen, men några veckor efter att jag kunde känna bebisen inuti i alla fall.
Så roligt och höra! Jag hoppas de var bebisen sparken var så tydlig två gången sen sluta det.. Har inte känt något mer sen dess, så jag väntar och längtar 😀