Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1232 ggr
Meldiva
0

Hjälp.

Blev precis medlem här.
Måste bara få prata ut och höra vad ni andra säger.
Jag är så ledsen och arg!

Min kompis tror att hon är gravid (därav att jag blev medlem här).
Hon och hennes "kille" har varit tillsammans i sammanlagt 3 år.
(Dom gör slut varje helg när hon dricker)
Jag har aldrig sett dom två vara sams, hon har varit otrogen flera gånger och smittat honom men sjukdomar.
Han bara tar all sk*t! Det gör mig ledsen, han är en fin människa!
Nu i helgen när vi var ute och festade så sa hon att hon mådde illa.
Hon har gjort abort förut, vet inte hur många gånger, och hon sa att hon "känner igen det här!".

Jag förstod vad hon menade och sa "vad ska du göra?"
Hon sa "jag vet inte, vi får väl se!"
Jag undrade om hon faktiskt funderade på att behålla det.
"Jag vet inte" sa hon bara..
Jag frågade om hennes "kille" visste..
Och det gjorde han inte..

Sen drack hon en till öl och tände en cigg  "tror du det här är bra för…?" så pekade hon på magen och skrattade.
Jag blev så arg!
Jag skällde ut henne och sa att hon inte är lämplig att ha barn så länge hon tänker dricka och röka, dessutom har hon eller killen inga jobb och båda bor hemma hos föräldrarna!

Jag pratade med henne idag och hon säger bara "jag vet inte" till allt!
Ska man ha barn måste man väll ända vara säker på en j*vla massa saker??
Ush jag blir bara arg!

Frågan är, vad skulle ni göra?
Självklart kommer jag aldrig tvinga henne till något hon inte vill…
Men det är ett jätte jobbigt läge för mig, även fast det inte är mig det handlar om..

AlbaStiffler
0

Tycker du gjorde helt rätt i att skälla ut henne. Men vad ska man sen göra? Bra fråga… Låt henne sköta sitt kanske. det är ändå hennes beslut. Svårt att stå bredvid och se någon handla dumt dock…

Meldiva
0

Jo jag vet, jag kan ju inte säga till henne om någonting.
Det är hennes val!

Men jag blir så förbannat frustrerad över hur hon beter sig!
Jag trodde aldrig den här människan ens skulle komma på tanken att skaffa barn..

Hennes brorsa har en liten dotter som min kompis skulle ta hand om en kväll..
Hon drack sig nästan redlös och tog dit folk (hade fest), sen gick hon ner och kräktes och somnade och antog att "någon" skulle ta hand om hennes brorsdotter som kanske var 2-3 år då.
Vilket jag självklart gjorde och såg till att hon fick middag (då var klockan 22.30) men hon var jätte hungrig och hade inte fått något innan.
Ush! Jag vet inte vad jag ska göra..
Finns inget att göra.. Vill bara få henne att fatta att det inte är en lek och att hon borde välja bort cigg+ öl.

Det är också en anledning (av MÅNGA) som jag inte kan se henne ta hand om ett barn, det finns inte för mig!
Hon röker fortfarande och vad jag vet ska hon på krogen i helgen.
Hon har ingen aning om hur länge hon kan ha varit gravid.

NoraDede
0

jag skulle ha gjort som dig och skällt ut henne, men det om att dom båda bor hemma utan jobb det går ju fortfarande att ha barn iaf det är inte det som är faran tycker jag. bara bara att dricka och röka och göra sig dum och fråga om det är bra eller inte för fostret. ursch skulle tusan slage till åt henne jag så arg blir jag

AlbaStiffler
0

låter som en rätt olämplig morsa. Menman vet aldrig, många mognar åxå av att skaffa barn… men det kan ju  bara en fördel om personen i fråga gör det lite tidigare så hon slipper få ett missbildat/skadat barn… Då kan man snacka om att hon måste mogna!

supermoccine
0

Det låter som om hon kanske har ett alkoholmissbruk/beroende. Det är svårt för dig som vän att göra någonting åt om hon själv inte insett att det är ett problem, men att skaffa barn i det läget är som du skriver ingen särskilt bra idé.. Kanske hon skulle må bra av ett AA-möte eller så?