Frågor
Hej!
Jag har haft några sjukt konstiga frågor ett tag som jag verkligen vill ha svar på… Jag har tänkt på dessa frågor men vill väldigt gärna veta då jag är orolig för de i framtiden liksom. (Är kvinna/tjej)
1. Raka underlivet till första sexet vid tonåren? Hur vet jag vad min blivande kille vill? Om jag inte vill fråga vad brukar killar i tonåren tycka?
2. Raka underlivet vid födsel?
3. Fyller snart 15 och längtar något sjukt mycket till att jag kan skaffa bar och hitta en kille som jag kan älska och som älskar mig tillbaka… Är det normalt att längta så mycket till att man ska ha barn? (har alltid älskat barn och på något sätt så blir alltid barn glada när de ser mig… De bukar vela sova i mitt knä och skratta mm…)
4. Raka underlivet till gynekologundersökning?
5. När rakade ni underlivet för första gången?
Undvik att raka, huden blir känslig för infektioner, det finns en anledning till att vi har hårväxt där. Efter ett par dar kommer en otäck stubb som sticks.
Förr rakade man inför förlossningar, men nu vet man att det är mer hygieniskt att ha håret kvar.
Vissa killar kan gilla, vissa kan tycka det blir lite obehagligt, de vill inte vara med ett barn.
Att längta efter barn kan väl vara normalt, men jag tycker det är ovanligt bland så unga flickor. Fast jag var precis sådan, var helt galen i bebisar och barn men ingen kompis förstod. Jag hade gärna blivit med barn när jag var 16, men så glad jag är idag att det inte hände. Det dröjde tills jag var över 30 och det är jag så glad för. Jag hann göra en massa saker och känna att jag verkligen kunde ge allt till barnen utan att försaka något.
Man får en mer stabil ekonomi, ett mer stabilt förhållande - det är värt mycket.
Men passa på och njut av andras barn, du slipper alla bekymmer och konflikter. Du kan också tjäna extra pengar på att vara barnvakt och jobba som barnflicka på somrarna - det gjorde jag.
Som svar på flera utav dina frågor, raka underlivet om du vill och trivs med det, inte för någon annans skull. Vad folk gillar och inte gillar är högst inviduellt. Gyn och de som förlöser barn kan jag garantera att de inte bryr sig om man är rakad eller inte. Jag hade också en längtan efter barn i din ålder men är gravid först nu (är 27). Det tog några år för mig att hitta rätt kille och för oss att få ordning på allt praktiskt i livet först så nu känner vi oss redo båda två :) stressa inte, du får ut mer av tiden med barnet om ni är klara med utbildning och har jobb och bostad.
mitt allt i allosvar blir helt enkelt: raka inte :) stickigt, kliar, varmt/svettigt underliv, eventuella rakutslag mm är inget som lockar mig.
Trivs DU med att raka - raka. Du ska aldrig göra något med din kropp som du tror att någon annan gillar. Din kropp - din borg, DU bestämmer.
1. Jag hade rakat mig i några år innan jag hade sex första gången och var rakad då också. Jag kände mig ren och fräsch och det var det viktigaste, man ska inte tänka så mycket på vad killen tycker utan gör som du själv känner. Tycker han sämre om dig för att du inte ser ut som han vill där nere så är han inte värd att slösa tid på!
2. Har aldrig fött barn så kan inte svara så bra på det, men har läst nån annan tråd här där nån beskrev hur obehagligt det var(hon födde rakad) någon dag efter förlossningen när det blev stubb och hon höll på läka ihop. Kan tänka mig det.
3. Så kände jag också i den åldern! Ärligt talat så gick det över när jag blev 17-18-19 år och tyckte att krogen var det roligaste som fanns. Nu när jag är 22 har det börjat komma tillbaka men nu har jag insett att jag nog ändå vill vänta.
4. Jag gjorde det första gångerna, för att jag ville känna mig fräsch. Nu bryr jag mig inte så mycket, nu tycker jag nästan det känns fräschare om det är lite hår kvar.
5. Var ca 15 tror jag.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)