Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1980 ggr
[PurpleRain]
0

"Spökveckan" - Orolig

Jag är i vecka 15-16, inte helt säker exakt vilken vecka, och jag är så orolig. Jag har läst på nätet att många känner likadant i den här perioden, att det känns som att ingenting händer varken med magen eller symptom. 
Jag får hela tiden dumma tankar att jag inte skulle vara gravid fast allt säger emot det. Jag ska på mitt första ultraljud nästa vecka och längtar så till det, för det är så jobbigt att gå omkring och vara orolig hela tiden. 
Min pojkvän, pappan, stöttar mig i allt och säger till mig att jag är gravid. Men jag tror alltid det värsta, jag tänker att jag inte är värd att få vara gravid och att gravtestet och mensen bara bråkar med mig för att jag ska tro att jag är gravid.
Känner någon igen dessa tankar?

soundtrack
0

Jupp. Med första barnet var jag inte så nojig, hade en del symtom och gjorde kub och därmed UL i v 12 och efter det kände jag mig rätt lugn, trots att jag var symtomfri ett bra tag sen.

Nu är jag gravid med andra, nu i v 11+5, och har varit symtomfri sen v 7 eller nått.. Har kub på måndag som tur är, för just nu är MA det enda som cirkulerar i mitt huvud :/

[PurpleRain]
0

Åh vilken tur (i oturen) att jag inte är ensam om detta.  Jag antar att orolighet ingår i graviditeten.

Hur lägger man upp en bild utan att den blir upp och ner? Skulle vilja visa magen, men det går inte bra att lägga upp en bild.

mjioo
0

Jag kände precis likadant! Min mage var svullen från v 9 men jag fick för mig att jag bara hade gått upp lite i vikt och längtade otroligt mycket efter en "riktig" gravidmage. I v19 var jag på ultraljud och magen fick en annan form plus att det började komma ordentliga sparkar så nu är den känslan som bortblåst :) håll ut, det blir bättre snart!

[PurpleRain]
0

#3 Så tänker jag också, att jag bara har gått upp i vikt. Förstår att du har fått bort den oron. :) Ja tyvärr så får man bara hålla ut, men det känns som en evighet till ultraljudet nästa vecka.

[postmortum91]
0

Runt den veckan var jag också nojig och tänkte "tänk om jag inte alls är gravid". MEN det visade sig att jag visst hade en bebis i magen. Men absolut största sannolikhet kommer du få en bebis inom några månader. Efter att du sett bebisen på ultraljud kommer det kännas mer verkligt, sedan när man börjar känna kraftiga sparkar så lugnas man ännu mer. Håll ut!

[Miiika]
0

Så kände jag med, tänkte samma tankar men sen började magen synas mer och mer och sen när man började känna rörelser där inne så var man ju säker. För att inte prata om ultraljuden, vi gjorde KUB ungefär i vecka 13 och sedan RUL i vecka 19-20 någon gång. Sen hade jag lite problem så vi var inne ett par gånger och gjorde extra ultraljud för att se så att allt var bra, och det var det ju - och är :)

[PurpleRain]
0

#6 Det måste vara en skön känsla att få höra och se att allt är som det ska :) Längtar verkligen tills jag kan få pusta ut.