Ömmande värk
Hejsan alla jag tänkte att jag slänger mig in direkt
I några dagar nu har jag haft som mensvärk men detta sitter lixom mer vid äggstockarna tror jag Andledningen till att jag är så orsäker är för att jag har aldrig haft ägglossnings värkar förut.
Värken sitter lixom vid bäckenbenet skulle jag säga.
enligt kallender så ska jag vara i ett fertilt fönster nu men har som sagt aldrig upplevt värk förutom när jag har mens och då sitter det ju mer i magen.
vad tror ni/terese
Hmm jag är inte helt säker på vart du menar, men jag (som har ägglossningssmärtor varje ÄL) kan inte känna igen det du beskriver. Jag får ont en bit upp på magen, på sidorna.
#2 Precis :)
Jag har också ÄL-smärtor. Min smärta är dock lite mer diffus och känns faktiskt som ett band över bägge äggstockarna, förutom när jag sätter mig ner - då hugger det till rejält på ena sidan.

#4, ja! Det är typiskt för mig också, det där att det hugger till när jag sätter mig ner.
#2 Jag känner igen det du beskriver, Jag har inga ÄL test hemma just nu men jag tittade på mina flytningar igår och det är som lotion vilket icke är fertilt vilket jag kunnat läsa mig till men det stod också att dom flytningarna kan man ha innan ÄL eller efter.
tack snälla för all hjälp trivs verkligen i detta forum måste jag säga
Jag försöker inte bli gravid så jag håller inte koll på min ÄL så mycket men är rätt säker på när den dyker upp ändå. För mig är det som något långsamt hugg precis vid den där delen på bäckenet som sticker ut och det går ut på baksidan av ryggen, varannan sida varannan månad (även om höger alltid är värst). För min del blir det värre när jag ställer mig upp och sträcker ut området också, att duscha är en pina t.ex. På mig varar dock smärtan i en dag och sitter som sagt rätt långt ut på sidorna Flytningarna jag får är först tjocka och vita (och luktfria) och den sista är som någon typ av gummi. Den är sjukt märklig och kommer som en klump typ! Så är i alla fall min ÄL, hjälper det något?
Medarbetare på Skor iFokus