Vardagsschema.
Ser många, både här och inne på barn, som känner att det inte finns utrymme för dem som egna personer (mammor då, inte många killar som är på plats). Så, jag tänkte dela med mig av hur vi har löst vår vardag. Jag jobbar 100%, killen jobbar ca 40% och Elva 6 månader är såklart hemma på heltid. Jag har dessutom 2 hästar. Vi har ett ganska flexibelt schema, men det gör att vi båda hinner med jobb, umgås med Elva, varandra, kompisar och hobbies, samt renovering av huset som vi fortfarande håller på med då och då. Det rullar på 2 veckor. V1. Mån Tis killen jobbar till 14. Ons Tors Fre killen jobbar kväll Lör Sön V2. Mån Tis Ons Tors killen jobbar kväll Fre Lör killen jobbar kväll Sön killen jobbar kväll Alla vardagar killen inte jobbar, är jag på jobbet och kommer hem runt 17. Alla inköpsärenden gör jag på vägen hem. 17-18.30 umgås vi hemma alla tre. De dagar han jobbar, jobbar jag hemifrån en del. Tisdag, torsdag, lördag och söndag varje vecka är mina dagar att rida. Det gör jag då efter 18.30 om han inte jobbar, annars rider jag på förmiddagen. Alla andra dagar är jag i stallet 18.30-19.30 och tar in hästarna och mockar. Ibland är då Elva med, ibland inte. Efter stallet är klart har jag Elva. Oftast lagar vi då mat och fixar i köket. Gör alltid mycket mat så att det räcker till flera matlådor och lägger undan till Elva. Mån, ons, fre på kvällarna och den helg killen inte jobbar, är hans att sitta vid datorn några extra timmar. Då kan han spela med kompisar över nätet mm. De kvällarna gör det inget om han är uppe sent, för jag behöver inte gå upp extremt tidigt dagen efter. Tis och tors ska killen gå och lägga sig samtidigt som mig och Elva, då tittar vi på en film efter bebis somnat etc. Mån, ons och fre går jag upp jättetidigt. Försöker också träna innan jobbet de dagarna. Varannan helg, då han är ledig rider jag på morgonen, sen gör vi ngt alla tre, och han spelar sen ev på kvällen. Blir då så att jag tar alla läggningar och han tar alla morgnar med Elva. Hushållsarbete gör den som är hemma med 11 varje dag. Någon kväll han jobbar brukar jag passa på att träffa ngn kompis och ta med mig Elva. Han gör samma på dagarna, eller stannar i stan efter jobbet ngn dag ibland. Snart kommer även min mamma och hennes man komma hit en dag varannan vecka så att jag kan jobba ikapp lite. Ska disputera i juni, så jag har en hel del att göra tills dess. Någon gång i månaden kommer killens föräldrar och stannar över helgen, då hinner vi renovera ganska mycket.

Kanske kan hjälpa någon att se hur andra löser livspusslet :p
Jättebra att se hur andra löser det!
Vi håller på bygga en massa på vårt hus, övervåningen ska byggas och det ska göras en stor tomt och två garage mm mm och mannen bygger allt själv. Så vi är lite nervösa för hur det kommer gå med tiden nu när det kommer en liten i mars.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus

Även om Elvas behov är viktigast, så är vi tre i familjen som ska ha sina behov tillfredsställda. Som vuxen måste man få utrymme att göra saker som inte har med jobb, hem och familj att göra. Några andra småsaker som är viktigt för oss är, Hemmet behöver inte vara skinande rent. Maten måste vara nyttig så att man orkar vara aktiv. Det är hälsosamt att skita i scheman då och då och bara mysa i soffan en hel helg :)