Testa, Vad tror ni?
Har BIM på måndag, förutsatt att mensen kommer som beräknat. Kör ju första omgången med pregotime så chansen är ju större nu ön någonsin att det blivit något. På lördag ska jag på kalas och skulle gärna vilja ta ett glas eller två till maten, men vill inte riskera en ev. graviditet pga det. Om jag testar på lördag morgon, tror ni då att jag kan ana ett positivt svar om det blivit något denna cykel?
Jag testade positivt dagen innan beräknad mens. Vi skulle på personalfest så jag kände likadant som du, ville veta om jag skulle avstå alkoholen. Om du testar tidigt kan det ju vara bra att då testa med morgonurin som är "starkare". Jag håller mina tummar och vill du så håll oss gärna uppdaterade =)
Fostret lever av sin gulesäck helt och hållet de första veckorna om man ska vara petig. Det kommer inte i kontakt med ditt blod (det du förtär) innan moderkakan bildats mellan vecka 8 och 12.

Klart att du kan testa, men som #2 säger. Lite vin kommer inte göra ngn skada oavsett.
Grattis till hunden förresten :)
Tack, är inte så orolig för fostret Iom #2, jag är däremot orolig att det kan avsluta graviditeten eller ställa till några problem? När vi försökt så länge vill man ju inte riskera något i onödan samtidigt som jag för en gångs skulle gärna skulle vilja ta ett glas eller två, har varit nykter i princip hela tiden sedan vi började försöka. Inte för att jag drack mycket innan, men men. #3 tack :-) ett steg i rätt riktigt :-)
Ett eller två glas vin kommer inte leda till missfall. Drick du dom två glasen nu med ro och njut av kvällen.
Ok, tack så mycket, då gör jag så :-)
Tur i oturen, behöver inte oroa mig, mensen kom nu på morgonen