Mår sämre
Sägs att man ska må bra under sin andra trimestern men för mig verkar det inte gå åt det hållet. Har fått foglossning och ALLTING luktar pyton och illamående ska vi inte prata om :-( aptiten har försvunnit och jag äter nästan ingenting. Min sambo måste nästan tvinga mig att äta lr åtminstone försöker få mig att äta någonting…men ja det går sisådär. Vill bara att min guldklimp ska komma nu 😭😭
Känner igen det. Jag mådde faktiskt dåligt hela graviditeten, på ett eller annat sätt.
Om det är till någon tröst så försvann alla symptom så fort bäbisen tittade ut. Så det finns ett slut på det :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Har du gjort ultraljud? Kan det vara tvillingar? Jag hade mycket jobbigt med foglossning tidigt när jag väntade tvillingarna. Mådde inte så illa som många gör när de väntar fler (dubbelt hormonpåslag). Var bara en tanke, behöver ju inte vara så…..
Man hade ju hört om de 90 gyllene dagarna. och den fantastiska andra trimestern när man skall må som en gudinna. Tillåt mig att skratt säger jag :P Det finns säkert folk som känner så men jag tror att det finns minst lika många som inte känner så. Jag tycker graviditeten bara blir värre och värre ju längre tiden går. Det ända som var bra för mig med andra trimestern var att illamåendet avtog, men då kom foglossning och annan sk*t istället.
Hoppas att du inte behöver må dåligt ända till bebisen kommer iaf!
Hade en super bra andra trimester men nu har jag gått in i tredje och fått foglossning,förvärkar, svullna ben.och illamående har kommit tillbaka, är så olika för vissa blir det bättre och andra sämre