Nidblödning
Hur långt efter samlag får man nidblödning om man blev gravid?
Om man överhuvudtaget får det, de flesta får vad jag förstått inte, så brukar det bara mellan dag fyra och dag tio. Det varierar väldigt hur lång tid ägget behöver för att fästa.
Okay. För jag har ett bf datum , men jag vet när jag hade blödningen och det är ca 3 1/2 vecka senare om man räknar bakom på 40 v på bf datumet . Så då kan jag nästan räkna med att gå över tiden på bf datumet ?
Men borde inte blödningen kommit en och en halv vecka efter beräknad mens då? Eller missförstår jag?
Tyvärr oregelbunden mens så har ingen aning när den skulle ha varit. Vet bara att jag trodde jag fick den, men den varade bara i ca 2 dagar och var väldigt lite och mycket ljusare än normalt.
man kan ha andra blödningar än just nidblödning också. Det är omöjligt att veta.
Ok Man får helt enkelt se hur det blir
#4 ah, så bf-datumet har du fått vid ultraljud då? Jag hade inte hängt upp mig på blödningen, att förutse när bebisen vill ut är ju omöjligt. Tänkte likadant som tanatos, blödning kan man ju få av andra orsaker. Ett brustet blodkärl t ex.
Eller vänta, jag är för trött.. Hehe. Klart du utgår från senaste mens. Hur som helst, gå efter rutinultraljudet :)
Jepp bf datum via ultraljud. Började tänka vilken jättebebis jag kommer att få 😂😂 Men det var kankse annan blödning, för mens var det inte .