Förorenade tester?
God morgon! I fredags (BIM-5) graviditetstestade jag mig med RFSUs sticka som till min lycka visade positivt! Dagen efter testade jag med Apotekets test som visade blankt negativt. Halvt förstörd tänkte jag att de kanske bara var olika känsliga. Köpte hem RFSUs test igen och testade mig nyss på morgonen (BIM-2).. Negativt. Blir gaaaalen! Hur vanligt är det att gravtester blir förorenade och på så vis visar falsk positivt?
// Sofia
Då hade det varit positivt redan innan du använt det. Mer troligt att du fått ett Väldigt tidigt missfall.
Har ju inte haft någon blödning, inget ont i magen eller liknande.
// Sofia
Känns ju iofs osannolikt att dessa tester skulle visa svagare än det jag tog i fredags.
// Sofia

Ha lite is i magen och avvakta… Man mår bara dåligt av att teststressa, och så blir man fruktansvärt besviken om man får negativt. Antingen kommer mensen om några dagar, och då vet du, eller så kommer den inte och då kanske det kan vara läge att testa igen. Försök hålla dig till slutet av veckan. Jag vet hur stressande det är att sitta och stirra på graviditetstester. Läser man på bland annat rfsu:s stickor är de från samma dag som du beräknar din mens, så du är lite tidigt ute. Avvakta, du mår bara dåligt av att sitta och stirra på tester. Är du gravid får du ett positivt test tids nog.
Tack! Jag ska försöka hålla mig några dagar nu. Får be sambon gömma testerna! :P
// Sofia

Haha! Jo, det är nog ingen dum idé. Det är nog det enda som funkat på mig också ;)
Nej jag hoppas att det inte är kört. Håller alla mina tummar och tår så hårt det bara går!
// Sofia
Men är det någon som vet hur vanligt det är med att testerna blir förorenade av tvålrester etc? Man tycker ju att man är noggrann men när det blir positivt sen negativt så börjar man ju fundera på om man gjort något fel.
// Sofia
Dom reagerar bara på hcg-hormon, alltså skulle en gravid kvinna ha kissat så ditt test förorenats… sannolikheten är rätt nära noll :p
För jag har läst någonstans att tvålrester och andra kemikalier kan ge falska positiva resultat. Därav min (desperata) fråga.. :P Ska försöka ha is i magen ett par dagar till!
// Sofia
Tråkigt med så varierande resultat. Förmodligen är det nog bla därför man ska vänta till BIM, för att få ett sådant tillitligt svar som möjligt, dessutom är det ju bra i det avseendet att man kan undgå vetskapen om ett ev. Tidigt missfall. Håller alla tummar för att det löser sig :-)
Jag håller med, vänta några dagar och köp sen ett digitalt test där det tydligt står Gravid/Inte gravid, då är det inte öppet för tolkningar heller :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Har beställt digitalt test som bör komma nu i dagarna. Får se vad det visar :)
// Sofia
Kom ihåg att spara lite på det så det visar säkert :)
Ja jag har som plan att inte använda det förrän jag får tydligt positivt på vanlig sticka. Att använda det som ett definitivt test liksom :P
// Sofia
Perfekt :)
Jag körde på 2 olika tester och jag var 1 dag över och det var inget snack om att jag var gravid. Provade även testet Clearblue Digital då jag trodde det första blev fel då det blev positivt.
Vill inte göra dig besviken, men jag hade själv inte ens räknat med att jag skulle vara gravid den här gången mot en annan gång när mensen var lite sen.
BIM+1 idag och negativt test. Hade satans ont i ryggslutet igår och tänkte att mensen skulle komma trots att jag aldrig får ont förrän efter att tant röd kommit.. men icke. Jättemysko!
// Sofia
Har du otur kan mensen kommit ur fas pga omedveten stress inför att bli gravid, förutsatt att den var regelbundet innan
Ja den var regelbunden innan. Vi får se!
// Sofia

Håller tummarna för er!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ha tålamod. Om din mens inte kommer inom en vecka så kan du testa igen.
Det är så olika för alla.
Ingen mens idag heller och inget som helst tecken på att den är på gång.
// Sofia