trötthet
Hej, är gravid i vecka 6 och är fruktansvärt trött och sover dåligt. Vaknar runt 04.30 och har svårt att somna om, är riktigt trött resten av dagen om jag inte kan sova middag vilket gör att jag har svårt att hålla mig vaken på jobbet. I vilken vecka försvann tröttheten för er? Är van vid att orka vara vaken i 20 timmar i sträck utan problem i vanliga fall men nu orkar jag helt plötsligt ingenting :/

Jag är också i vecka 6 och undrar detsamma. Jag är så trött!!! Jag sover däremot på nätterna, men jag kan ändå lätt sova middag på det och är helt färdig vid typ 8. Det är ett helsike när man jobbar natt… Är helt förstörd framåt småtimmarna…
Jag jobbar mellan 14-22 så det finns absolut ingen tid till att sova middag haha såå trött hela tiden!! Så fort jag blev gravid började jag vakna 04.30, behöver inte kissa utan vaknar och kan ibland somna om till 06 men efter det är det kört. Måste vara jätte tufft att jobba natt! Tyckte mina tider var jobbiga ;)
Innan barnen kunde jag vara vaken ett dygn utan problem, men sen blev jag gravid med första barnet och kunde sova tjugo timmar om dygnet istället. Det släppte framåt vecka elva-tolv. Med barn två blev jag inte så trött i början men slutet var hemskt, satt upp och somnade lite här och var.
Åh då hoppas jag att det är samma för mig och att orken kommer tillbaka om några veckor innan det är dags att få andra jobbiga graviditetskrämpor :)
Jag va extremt trött hela graviditeten :p
Jag var jättetrött fram till v.14, v.15 något sånt. Och nu i v.28 är tröttheten tillbaka igen. Fast nu är det en mer jobbig trötthet tycker jag eftersom att hela kroppen börjar bli väldigt trött.
Jag blev också extremt trött med graviditeten, samtidigt som jag hade väldigt svårt att sova. Sömnproblemen var som värst v.8-v.18 då jag faktiskt sov nere på soffan för att inte väcka sambon om jag behövde lyssna på ljudbok eller sätta igång TVn. Nu är jag fortfarande trött, men det är inte så farligt och sömnen börjar ordna till sig. Kan också somna sittandes till och från. Nu är jag i v.23
Går in i vecka 33 imorgon, och är fortfarande extremt trött.
Jag var extremt trött praktiskt taget hela tiden. :(

Är trött i perioder o är i v 19. Nu e jag inne i en period av trötthet igen. Med sonen kommer jag ihåg att jag var jätte pigg i slutet av graviditeten med honom
Jag var jättetrött i början, som tur var var det i somras och jag hade semester och kunde jobba hemma så hade möjlighet att anpassa mina tider. Men mina dagar såg i princip ut såhär: Vakna, äta, gå på toa, däcka tre timmar, äta lunch, sova middag, vakna, ligga och läsa eller sola en liten stund, äta och sen somna vid bordet efter maten. Jag sov nog 18-20 timmar per dygn ett tag. Det försvann efter… Tre månader kanske:-)