Avslag efter förlossningen!..
Nu är det 11 dagar sen jag födde och jag har lite frågor angående avslaget. Första dagarna blödde jag knappt något, hur skönt som helst :) men i förrgår blödde jag helt plötsligt massor, fick byta binda ofta. Det luktar inget men det är klarrött/mörkrött blod, inga klumpar eller något sånt. Igår blödde jag typ inget igen. Men idag är blödningen kraftig igen, får byta binda väldigt ofta för den blir full snabbt plus att jag har väldigt ont i urinröret…. vad kan smärtan i urinröret beror på? Förståss jätte svårt för er att säga men tänkte om någon känner igen sig? När jag läser på 1177 så står det att man helst ska åka till gynakuten om man måste byta binda oftare än en gång i timmen, vilket jag behövt nu de senaste två timmarna nu.. Men jag är fortfarande ganska mörbultad där nere efter mina hemorrojder jag fick och styng de fick sy, så bara tanken av en eventuell gynundersökning gör att jag får kalla kårar av smärta 🙈
Jag hade inte oroat mig så länge du inte har kraftig smärta i magen och avslaget luktar illa (infektion). Nu luktar ju avslag i sig illa, men värre än vanligt. Blir du matt och yr blöder du för mycket. Och det ska avta så klart, men man kan blöda väldigt mycket efteråt.
Har du ansträngt dej något extra före blödningen blir mera? Fick information att såret i livmodern kunde gå upp kite igen efter förlossningen om man gjorde lite mer ansträngande saker och det var helt normalt att det blev mera blod än var det var på bb för där tog man det lugnt men väl hemma så blir de ju saker man ska ta itu med. Jag hade mera vissa dagar om jag kanske hängt opp tvätt och så
Jag blödde ner halva golvet när joel var cirka 1-2v gammal. Hade promenerat ganska långt ena gången och legat ner den andra. Det forsade ut vilket kändes som någon alien film. Men fl sa just som tanatosnyxE sa såjagg behövde inte oroa mig
Kan du inte ringa till gynmottagningen och be om råd? Förstår att det är jobbigt att göra en undersökning men kanske bra att ta det säkra före det osäkra så det inte blir några komplikationer. De kanske säger när du ringer att det inte är någon fara men kan ge dig råd på vad du ska hålla utkik efter?
Tack för era svar :) Jag hade städat precis innan blödningen starta extra idag, så det kanske stämmer som du säger #2. Men igår gick jag tex på stan en stund och då blödde jag inget. Men det kanske inte blir riktigt samma ansträngning iofs. Tänkte ringa och rådfråga om jag blöder lika mycket imorgon :) men som sagt jag har ju inte ont, så ännu är det kanske som det ska va. Men det är skönt att höra era historier :)
Är det färskt blod, så beror det på ansträngning.
Jag hade livmodersinflammation och var in en vecka senare och fick (vul-)undersökning som gjorde ont. Men med tanke på hur fruktansvärt ont jag hade innan och inte kunde böja mig för att plocka upp saker t ex, så var de få minuterna värt det. Behövde bara äta antibiotika ett par dagar innan jag kände en rejäl förändring.
Men jag tror Ditt bekymmer beror på ansträngning helt enkelt.
Jag känner igen känslan av rör mig inte där nere!! Jag blödde mkt från början, jag tänkte inte på hur ofta jag bytte binda då de kände som de behövdes. Ja tror inte du behöver vara orolig. Känner du dig tryggare ring 1177 men som sagt ja tror inte du behöver vara orolig.

Jag blödde mycket det första efter drygt en vecka avtog det drastiskt och istället hade jag en smärta i magen som inte ville ge med sig, och sen kände jag lukten en kunde verkligen tro att nån dött där nere 😁 Sen började kroppen själv försöka stöta ut fosterhinnorna de glömde kvar i livmodern under snittet…en mindre trevligt besök hos gyn (underbar läkare!) så fick hon göra vul och med hjälp av en slags "tång" gå in och lossa på fosterhinnorna som satt sig i ärret. Fick 2 olika penicillinsorter (4tabletter om dagen i 10 dagar) och kände markant skillnad efter ett par dagar och då tilltog även blödningen igen, hade avslag i 3 veckor :)
Ännu ett tack till er som kommenterar :) Det är säkert som #6 säger, för när jag tänker efter så båda de gånger det kommit mycket blod har jag städat och ansträngt mig lite mer än vanligt för det skick jag är i nu eller vad man ska säga :) Jag har ju som sagt inte ont, bara i urinröret men nu under kvällen när jag tagit det lugnt och efter en dusch så har jag inte ont i urinröret längre och blödandet har minskat :) Men det lär väl komma fler dagar som denna då jag blöder mer, men då vet jag antagligen vad det kan bero på om det kommer vid ett tillfälle då jag anstränger mig mer än vanligt vill säga :) annars kanske jag slår en pling till 1177. Så tack för ni lugna mig :)
Jag har också haft ont i urinröret men tror dock att det är kopplat till att jag hade kateter under snittet. Jag kunde även märka att jag endast hade ont när jag va kissnödig tänkte om det kan vara så för dig också?
#10 aaaha okej, kan ju kanske ha något med det att göra ja?! Fast med mig tömde dom bara en gång med kateter. Borde kanske inte va så öm pga det? Om de inte "skada" något där inne iofs.. men tänkte att jag ska testa om jag har urinvägsinfektion.. har aldrig haft det så vet iofs inte hur det känns. Men på apoteket kunde man köpa teststickor så ska testa imorgon :) tror dock inte det är urinvägsinfektion, men då kan jag i alla fall utesluta det efter testet :) När jag ska torka mig så blöter jag alltid pappret för att bli ren efter blodet där nere, torkar sedan efteråt med torrt papper för att inte gå blöt. Kanske det kan ha gjort att jag har ont i urinröret?!.. Jag har ont i urinröret hela tiden, när jag kissar, är kissnödig och inte kissnödig och när jag rör mig. Har lite ont nu igen, men smärtan har lugnat ner sig åtminstone :)

Jag blödde i 8 veckor. Vissa dagar var det lite. Nån dag knappt något. Andra dagar såg der ut som Stockholms blodbad i toalettstolen efter att jag hade kissat. Var inne och kollade flera gånger, men det såg bra ut. Har en bild på hur mycket blod det var om du vill se, så kanske du lugnar dig lite :P
golf.ifokus.se
#12 "skönt" att höra :) då tror jag till och med att jag ligger lite i lä i mina blödningar om man kan säga så haha. För så som du skriver och tex #3, så mycket har jag inte blött kan jag nästan garanterat säga :) så jag kan nog va lugn! Som vanligt är det alltid så bra att skriva här, man blir alltid lugnare och får tips och råd :) nu vet jag att jag inte är döende där nere i underlivet i alla fall haha!. Och förhoppningsvis slipper jag en gynundersökning nu i dagarna ;)
Jag har blödigt länge med alla tre. Sista tog 13v! Kunde ha uppehåll 2v och sedan var det tillbaka igen. I början var det två första veckorna värst innan det lugnade sig. Så fort jag tog i var det färdigt. Ringde och rådfrågade och precis som de andra säger så skulle man gå på smärta och lukt. Jag kan få jätte ont i magen så det känns som urinvägsinfektion idag men för min del är det nog lite magkatarr. Varit och kollat mig för urinvägsinfektion flera gånger. Tar 1-2v innan det ger sig. Tänkte fall det kunde vara nåt sånt?