Hemlig Tomte 2
Ni anmäler er till mig via PM med namn och adress, samt skriver tre saker om er själva så eran hemliga tomte har någon uppfattning om vad för julklapp som går hem hos just er. T.ex att du har hund, ska få en flicka och att du gillar te. Denna information (namn, adress och tre saker) kommer alltså bara jag ta del av (eftersom ni anmäler er till mig) och sen den som ska skicka paketet till dig. Jag kommer alltså lotta fram vem som blir vems hemliga tomte. När jag har lottat så får du då namn, adress och lista på 3 saker till den som du ska skicka paket till. Du kommer inte få veta användarnamn här. För hemligheten går åt båda håll. Du vet inte vem du skickar till (om inte det redan är avslöjat här i någon tråd vem som heter vad), och den som mottagit paketet ver inte vem som skickade det. Sen när alla fått sina paket så kör vi en gissningslek så man kan klura ut vem som var ens hemliga tomte :) Krav: Du ska vara aktiv medlem på gravid.ifokus! Sista anmälningsdag: 30 November Ca pris för julklappen: 70 kr (exklusive frakt).
golf.ifokus.se
Sätter tass
Följer!
putt :)
Nu börjar det närma sig! Ju fler desto roligare! :)

Två dagar kvar att anmäla sig via PM till mig :)
golf.ifokus.se
Woha, tack för påminnelsen! Skulle skicka iväg för nån vecka sen men hade så svårt att komma på tre bra saker :P

Nu är anmälningstiden slut!
golf.ifokus.se
Men helvete! Jag glömde ju bort det ändå ;( måste göra demensutredning på mig själv snart…

Nu ska alla ha fått sina tomtebarn. Skulle vara bra om ni svarade på PM:et med ett okej eller något så jag vet att det gick fram :)
golf.ifokus.se

Nu har två redan skickat iväg sina paket. Ni har till Lucia på er. Skriv gärna PM när ni skickar och PM när ni har fått paket (så inget avslöjas här i tråden och folk börjar räkna ut att person 1 skickade sitt paket då och jag fick det idag så hon är min tomte ;))
golf.ifokus.se
Har alla tomtar kommit ihåg att posta och meddela Teres?
#12 Jajjemen!

Yes. Alla har postat och tre har fått sina paket redan :)
golf.ifokus.se
Jag har ingen aning om mitt har kommit, är ju inte hemma :P får se om några timmar
Vi kan väl låta bli att tjuvöppna i år? Jag är inte så jättehemlig annars ;)
Jag tyckte ju att vi skulle hålla oss till julafton förra men blev ju nedröstad ;)
:p
Jag tror mitt paket har kommit också, hade iallafall fått en avi och jag väntar inte på något annat paket :) orkade inte hämta det idag efter resan. Vi får se i morgon :)

På julafton kör vi gissningslek :) Ordnar upp hur den ska gå till då. Såklart att inte alla som är med kanske har tid att vara här inne då, men vi kan ju alltid börja några stycken :)
golf.ifokus.se
Jag har fått paket. Öppnat det och maken blev nog gladast(jag blev alltså också glad). Jag kan inte hålla mig till julafton utan öppnar allt bums men jag avslöjar inget förrän jag får lov ;)
Öppnade också mitt, för nyfiken för att låt bli 😅
Jag tänker mig faktiskt hålla mig till julafton i år, så det så!
Jag har ställt mitt åt sidan o går o kollar på det då o då men ska spara det till julaftons morgon ;)

Jag vet inte ens om jag har fått mitt än. Är med i tre "hemliga tomten" och har bara fått två paket ^^
golf.ifokus.se
Nu är det julafton! Skynda på nu ;)

Jag har öppnat. Tack så mycket. Hade iofs två paket utan avsändare på, men gissar att jag har gissat rätt på vilket som kom härifrån :) Mer än så kan jag inte göra nu eftersom jag både vet vem jag skickade till och ven jag fick av ;) Men här kommer gissningsleks-reglerna: 1. Öppna paketet. 2. Om du inte vet vem du fick ifrån så lägg ut en gissning här. 3. Om du inte vet vem du skickade till så lägg ut en gissning här. 4. Om du VET. Säg inget förrän alla har fått gissa. 5. När någon har gissat fel på dig får du lägga ut en ledtråd = EN av de tre sakerna som du skrev om dig. 6. Forsätt så tills någon gissat rätt (även om du är om du var tomte eller tomtebarn. 7. Lägg ut en bild på vad du fick :)
golf.ifokus.se
Jag har inte den blekaste aning om vem jag fick från. Men gissar på Thiah bara för att det var finska frimärken 😂
Däremot är jag rätt säker på vart mitt paket for 😎
#28 haha anade att frimärkerna skulle avslöja mig. ;) Jag har inte den blekaste precis som vanligt :p
jag har inte den blekaste om vem jag fick av eller skickade till.
jag gissar att jag fick av Niini och skickade till PerhapsimAnna, vet inte vilka som är med ens!
Jag fick en härlig julhälsning på finska med finskt innehåll och skulle ju vilja gissa att det är från Thiah men kuvertet verkar vara skickat från umeå (det har iaf blivit stämplat där). Men hon verkar ju skickat till någon annan, så det kanske finns en annan finsk mamma här inne? Jag har dock ingen aning om vem jag skickat till :p
(Jag har inte ens hunnit öppna mitt än! Får åtgärdas när Alice somnat..) Har ingen aning, men gissar att jag skickade till Tanatos och fick från em.nord.
#32 jaaadu , jag vet en annan finne men avslöjar inget ;)
Får man alltså tala om ifall någon gissade rätt? :P
eftersom jag inte kan finska så utesluter jag mig själv och nappar på Silent_Hills gissning ;) jag tror alltså att hon är mitt tomtebarn. :)
Nu tror jag att jag kanske vet vem mitt tomtebarn är, Theres kan det vara du ;)

#37 Rätt! Men vet fortfarande inte vilken julklapp som var från dig :D Den enda jag vet är att det var något rosa. Fick tre paket från denna hemliga tomten, julen.ifokus och en grupp på Facebook. Den från FB vet jag, för hon skrev avsändare. De andra två vet jag inte ^^
golf.ifokus.se

Om någon har gissat rätt så får ni avslöja er :)
golf.ifokus.se
#38 jag skickade den rosa kaninen som du kan hänga på vagnen, eller vart du än vill såklart :)
Skickade silent_hill månne hitåt??
#42 tackar :) maken älskade skrapan och den är nu i vår bil i väntan på snön :)

Phu. Vilken tur. Blev lite orolig där ett tag. Fick nämligen ett paket som luktade cigarett-rök. Antog och hoppades att det inte kom härifrån eller från graci-gruppen på Facebook. Alltså det var helt sjukt. Fick slänga innehållet i tvätten på en gång. Personen i fråga måste suttit och rökt inomhus samtidigt som den slog in paketet. Men det paketet var från julen.ifokus då :D
golf.ifokus.se
#44 Fasen vad äckligt! Jag har aldrig rökt i hela mitt liv o det är ju inte direkt läge att börja nu när jag är höggravid heller ;) hehe
putt
Hur gick det med detta? Fick alla en julklapp? Jag vet fortfarande inte vem jag fick av! :)
Jag vet inte heller vem jag fick utav :/
#47 Det är väl jag som är den skyldiga tomten i ditt fall 😎
#49 Vad roligt! Tack så mycket för den fina presenten!
Bra du gilla den 😊 försökte få till nåt som skulle matcha alla punkterna, därav det hempysslade kortet. Gubben undrade vad jag fått för fel 😆 Brukar inte pyssla :P
#48 Jag tror att jag skickade till dig Tanatos, men det är endast baserat på vilken stad paket skulle gå till :P
#52 isåfall tackar Alvin för den supergulliga grodan :) den är väldigt fin (och god) tycker han. Snöret är bäst ;) pill pill pill
Och på Silent_Hills presentation står ett namn som stämmer väldigt bra med mitt tomtebarn. Det är rätt lätt att gissa vad som kom från mig också ;)
#53 så lite så :) Förhoppningsvis kommer han inte ätit upp den tills han lärt sig gå ;) Alice fick ett par dragdjur i julklapp som hon springer runt med i släptåg hela dagarna, tydligen väldigt roligt :P Jag vet ju inte vem som skickat till mig heller… Baserat på vart ifrån det kom så gissar jag em.nord (fast med annan avsändare :P), om hon var med?