Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2642 ggr
Jivago
0

Hur lång tid?

Hur lång tid tog det innan ni blev gravida?

tlover
1

ca 2 och 3/4 år, det blev däremot ett missfall så innan det blev graviditeten som blev fullgången var det 3 år.

Vi var båda helt fertila.

l'm back

[Thiah]
1

Ungefär 8 månader tog det oss. Hade ett ma där i början som förstörde min cykel.

soundtrack
0

Första barnet: slutade med P-ring månadsskiftet aug/sept, fick regelbunden ägglossning o mens direkt. Skyddade oss på annat vis första månaden, började slarva lite andra månaden (fick ev tidigt missfall då) bestämde oss för att aktivt försöka tredje månaden och då blev jag gravid direkt. Andra barnet (är gravid i v 6 nu): slutade med P-ring i juni tror jag det var. Tog närmre 3 månader innan jag fick mens efter det. Vi försökte aktivt hela tiden och jag blev gravid på tredje ägglossningen nu med.

Velinga1984
0

Både andra och tredje barnet blev till samma månad som vi slutade med skydd :)

be86
0

Efter första försöket i okt i år

emmaaaa
1

Första graviditeten som tyvärr sluta i missfall tog det sig på fjärde försöket, men månaden efter blev vi gravida igen och har bf idag :)

[WickedAlly]
0

Tog sig på första ägglossningen båda gångerna :)

PerhapsimAnna
0

Vi lyckades på första försöket :)

[Synnerlig]
0

Lyckades på första försöket :)

[GråHäxa]
0

4:e försöket tog det sig på här. Då hade jag maniskt kartlagt min cykel med appar, äl-stickor och ätit olika tillskott som skulle öka förutsättningarna i flera månader innan. Är en otålig person haha :P

Jivago
0

#10 vilka tillskott förutom folsyra?

mollyt
0

Jag är gravid med vårt första barn, hade varit hormonfri i närmare 3 år (använt p-dator som preventivmedel) så hade regelbunden mens/ägglossning. Blev gravid vid första ägglossningen efter att vi bestämt oss för att vi ville börja försöka.

Sarah
0

Nästan 4 år av olika grader av försökande.

[GråHäxa]
0

#11 Jag har en ganska kort lutealfas som jag  försökte förlänga med en massa olika vitaminer och annat tex, b6, vitex mm. Tog även rosenrot  som gjorde att jag kände av ägglossningen bättre.

jackiejohn
1

1år och 11 månader om man ska vara exakt. Vi är båda helt fertila inget "fel" på någon utav oss, gjorde fertilitetsutredningen och väntade på att få påbörja ivf när vi blev gravida.

Destany
0

Första gick på första försöket slutade i missfall Andra tog 10 månader Tredje tog 3 mån är i v 17 nu

densomundrar
1

Vi har försökt aktivt i 1,5 år och ska nu efter fertilitetsutredning påbörja behandling med pregotime då mina äggstockar är snåla och inte vill släppa ifrån sig äggen som den ska

Svensson
0

Tagit sig på första försöket båda gångerna, utan att jag hade någon större koll på när jag hade ägglossning.

bohan85
0

gick på första försöket

Surpan
0

Vi började försöka lite halvhjärtat, och det fäste inte på första ägglossningen, men jag tror det kan ha vart ett tidigt missfall. Jag testade mig aldrig och har pco så det är lite svårt att veta. Efter det så tog det på första riktiga försöket. Dock slutade det i missfall.

/Surpan

sisela
0

Nästan precis ett år, men vi hade lite otur med ägglossning samtidigt som diverse föräldrabesök i vår lilla lägenhet och sommarstugevistelse etc, så jag tror att vi bara lyckades pricka precis rätt tid tre-fyra ggr.

lkmf
0

Vart gravid nästan på än gång men fick mf i vecka 4 sen efter det tog det ca 6 månader

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Lilolizeit
0

På första försöket/första ägglossningen

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes