OT: Dagens pladder #1
Vad sysslar ni med idag? đ
Jag har fÄtt höja min medicindos (Àntligen! lÄngtidsmedicin sÄ det gÄr lÄngsamt framÄt) och idag Àr första dagen som jag kÀnner mig fantastisk sen maj 2014! Energin och humöret Àr verkligen pÄ topp idag.
Har farit runt som en skottspole och stĂ€dat ikapp sĂ„nt som fĂ„tt vĂ€nta pĂ„ ork och lust. Storrensning i bĂ„de förrĂ„d, garderober, hyllor och allt möjligt đ
Jag tror Alvin blev trött bara av att titta pĂ„ mig, han sover middag för typ 4:e gĂ„ngen idag⊠đ och nu syns det en jÀÀÀÀÀttebamsebula som Ă€r illröd dĂ€r en ny tand hĂ„ller pĂ„ att bryta fram. Hmm, det var nĂ€stan vĂ€ntat đ€Ș
Vi har handlat lite byggmaterial och ska egentligen vara ute och snickra nu. Men sÄ fick jag nÄgon form av "nuharduinteÀtitsomjagtyckerattduskasÄnufÄrdumÄdÄligt" sÄ naturligtvis fick jag panikÀta nÄgot snabbt hemma och sedan ligga i fosterstÀllning för att undvika att krÀkas tills sambon lagat lunch. SÄ nu vÀntar jag pÄ att kÀnna mig piggare igen sÄ vi kan gÄ ut och fortsÀtta med dagens planer. Det ska bli tak pÄ ett uthus och en foderautomat till hÀstarna bl.a. :)
Ă„h hu dĂ„, illamĂ„ende Ă€r aldrig kul đ hoppas det hjĂ€lper att Ă€ta đ
spÀnnande med byggprojekt!
Det brukar göra det :) Fast vi hann inte med sÄ mycket och nu börjar det redan bli mörkt. Ett halvt tak blev det i alla fall. Hur gÄr det med energikicken?
Luften gick ur, men jag kÀnner mig fortfarande pigg och glad. SÄ otroligt skönt! Har fÄtt massor gjort idag, men nu har jag parkerat i soffan medan sonen sover middag och diskmaskinen tuggar pÄ i köket.
Vi Àr pÄ kalas med god tÄrta och bra sÀllskap :)
Mmm, tĂ„rta! đ€€ jag tror jag blev akut "baknödig" haha đ orkar dock inte handla..
Vi Àr söndagsslöa men har iallafall dragit igÄng projekt "renovera hallen" lite smÄtt genom att börja mÄla bröstpanlen vit. Eller, sambon har mÄlat, jag har mest suttit och sjungit barnsÄnger med Alice som har varit extremt mammig.
LÄter vÀldans mysigt! Vi har projekt köra ut rundbale i hagen till hungriga djur kvar. Sedan ska vi hÄlla kvÀll tror jag. LÀngtar tills alla projekt Àr klara och hÀr Àr fÀrdigt pÄ torpet. SÄ kan man slappna av, fokusera pÄ det vardagliga och förbereda för första barnet i lugn och ro. Mm baka! Ingen dum ide! Kalas tror jag helst jag slipper idag dock. Börjar kÀnna mig lite sliten :P
HÀr har de hÀnt mycket sen graviditeten, de blev inte alls som planerat. SÄ jag och pappan till sonen gick ifrÄn varandra. SÄ jag har trÀffat en annan. Har vÀl varit tillsammans i snart 3 mÄnader. SÄ just nu sitter jag hemma hos hans kompis tillsammans med honom. Har varit hÀr i nÀstan 3 veckor. Vet inte hur mycket ni Àr insatta i vad jag har gÄtt igenom sen sonen föddes. Men ja. de har fortfarande inte löst sig. Krig med alla dessa myndigheter hela tiden⊠Ingenting blir bÀttre av de heller. Dem beter sig illa och gÄr emot sina egna lagar hela tiden. SÄ vi försöker fÄ Àrendet flyttat till en annan kommun, sÄ vi fÄr vÀl se om vi fÄr ivÀg Àrendet till och börja med och kanske till och med kan fÄ hjÀlp sen.
Vill du bli sajtvÀrd? Besök listan pÄ sajter som söker ny vÀrd!
SajtvÀrd pÄ Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Jag ska nog snart hoppa (eller ja.. det var kanske Ă„ överdrivaâŠ) i badet med lillknodden pĂ„ snart 3 mĂ„nader! Mysig avrundning pĂ„ söndagskvĂ€llen! =)
Vi har Àntligen mÄlat första omgÄngen pÄ barnens rum, blir kanonfint. Kul att göra nÄgot tillsammans ocksÄ, annars har vi mest projekt pÄ varsitt hÄll. Blir jÀttefint ocksÄ, ska bli skönt att fÄ in alla leksaker och sÄnt. Köpte fÀrg pÄ rusta, de har en antikblÄ som jag föll för. KanonfÀrg, bÀsta jag mÄlat med faktiskt :)
#10 Vad kul med en jÀmngammal, vÄr minsta blir tre mÄnader idag :)
#12 à h sedÀr ja! VÄr lille buse blir tre mÄn den 17 =) à .hur fasen gick det till?! Inte lÀngesen vi kom hem frÄn bb kÀnns det som! Nu Àr bÄde jag och sonen nybadade och mjuka och goa! :)
#13 Haha, nÀ det Àr galet :p VÄr Àldsta blir 19 nu den 17:e :)
19 mÄnader alltsÄ, inte Är.
#9 Men oj! Jag hade ingen aning, sĂ„ trist nĂ€r det inte blev som förvĂ€ntat đ

Jag vÀgde mig och vÄgen stod pÄ 68,3. Det gick jag inte med pÄ, sÄ gick pÄ toa. Sen vÀgde jag mig igen. 67,7 ^^ SÄ har bestÀmt att om en vecka ska jag vÀga max 65 och till jul ska jag minsann vÀga 56 igen! Var ÀndÄ nere pÄ 64 hrla sommaren och fram tills jag Äkte till Spanien. Sen gick det utför :D
golf.ifokus.se

Haft en grym helg med familjen :) i lördags kvÀll var min mamma och hennes man, barnvakter. Jag och killen gick pÄ restaurang och tog sen fÀrjan frÄn söder och en lÄngpromenad genom Hammarby sjöstad. IgÄr storstÀdade vi och sen kom killens systrar och Elvas kusin förbi. Bebis somnade tidigt och vi tog en sen filmkvÀll. Lagom pigg idag nÀr jag Àr pÄ vÀg till jobbet, men det var det vÀrt.
#18 det lÀt trevligt :-)
I helgen tog jag och min sambo det superduper lugnt, som vi nÀstan alltid gör haha! Har nu gÄtt in i vecka 32 (31+1) och kÀnner mig vÀldigt trött efter att bara gÄ o handla pÄ ica, sÄ jag mÄste verkligen planera min dag om jag inte vill sova i soffan resten av dagen/kvÀllen. Vi har börjat kolla pÄ Gotham, en serie som handlar om batmans bakgrund⊠suuuuper spÀnnande och vÀldigt bra karaktÀrer/skÄdespelare i (rekommenderar varmt om man gillar kriminalserier med massor av action o spÀnning). Vi tittar pÄ ca 2 avsnitt per dag, vi Àr helt trollbundna. Den finns pÄ Netflix! :)
Jag Ă€r pĂ„ vĂ€g till sjukan med misstĂ€nkt mastit/bröstböld đ
#20 det lÄter som en bra serie! MÄste kolla in :) #21 men nÀe :( du verkar fÄtt din beskÀrda del av otur.
Kan ocksÄ rekommendera Gotham, riktigt bra! :) #21 men dÄ :( kan Alvins tuggande vara boven i dramat?
#23 Ja det Àr en stenhÄrd knöl bakom sÄret, sÄ det har kommit in bakterier.
#21 Usch dÄ!! :(
Idag har vi varit pÄ öppna förskolan för första gÄngen.. de va sÄdÀr..
Trodde de skulle vara mer för barnen, men de va mest förÀldrar som satt Ä snacka skit Ä barn som lÄg Ä dreglade i en hög.. SÄngstunden var dock ganska mysig. :)
Nu ska det stÀdas Ä planeras mat inför att min farmor & farfar kommer pÄ middag i morgon :)
// Lilo - medarbetare pÄ akvariefisk & gravid samt sajtvÀrdinna pÄ bortskÀnkes
Ă hĂ€r Ă€r liten sjuk igen. :( vi har hamnat i sen onda dagisbacill cirkeln. Joel sprĂ€ckte Ă€ven min lĂ€pp med en vacker skallning i natt. SjĂ€lv vaknade han inte ensâŠ.
Tror att det Ă€r dags för sonens första förkylning. Han har hostat som tusan inatt och lĂ„ter slemmig i bĂ„de hals och nĂ€sa. NĂ„gra tips pĂ„ att underlĂ€tta livet för honom? (Ăr Ă€n sĂ„ lĂ€nge vid gott mod, och bjuder pĂ„ skratt och lite bus). Han blir 3 mĂ„nader imorgon. Han Ă€r frikostig med nysningar. Satt just en bit ifrĂ„n honom nĂ€r han nös, men lyckades Ă€ndĂ„ fĂ„ min beskĂ€rda del av den nysen..
ingen bröstböld tack gode gud för det! dÀremot en avbiten mjölkgÄng sÄ en vÀldigt lokal stockning vid sÄret. Bara att knapra alvedon och vÀnta pÄ att det lÀker, sen amma amma amma.
#28 hÄll luften inne sval och om han sover i egen sÀng sÄ kan ni höja huvdÀndan med hjÀlp av nÄgra böcker. Lite hjÀlp pÄ traven för andningen. HÀr har det inte hÀnt mycket idag, har stÀdat lite och planerat julkalendrar. Wille ska fÄ paketkalender med nÄgot litet varje dag och maken ska fÄ varje lördag tÀnkte jag. Egentligen ska det ju vara pÄ advent men eftersom jag har tÀnkt stoppa lite öl och sÄdant i sÄ passar lördagskvÀllarna bÀttre. Har hittills kommit pÄ öl, nötter, kalsonger och massageolja. Har nÄgon fler idéer pÄ liknande som jag kan stoppa i sÄ shoot :)

Har tar vi det lugnt, vart till akuten lördag natt/kvĂ€ll dĂ„ jag fick sĂ„ vansinnigt ont i bröstet och hjĂ€rtat rusa sĂ„ jag trodde jag skulle rasa ihop i en hög pĂ„ golvet. En helt uppsĂ€ttning med olika hjĂ€rtprover, EKG, tryck, tryckte pĂ„ bröstet och magen för om det Ă€r muskelĂ€rt i bröstet sĂ„ gör det ont vid tryck samma om magen krĂ„nglar sĂ„ gör det ont vid tryck. Det gjorde inte ont pĂ„ mig sĂ„ dĂ„ fick jag akutremiss (var pĂ„ jourcentralen hĂ€r hemma först) Alla prover samt EKG var bra sĂ„ de har ingen aning om vad som orsakade det, har haft sĂ„hĂ€r tidigare men inte lika smĂ€rtsamt och dĂ„ har det gett med sig inom 5min nu hĂ€ngde det i ca 7h.. Lilli har börjat gĂ„ med stöd, hĂ„ller i tv-bordet och stapplar runt de. Ser sĂ„ gulligt ut! Och pĂ„ fredag blir hon 1 Ă„r..hur gick det till? Min lilla skrutta â€ïž

Jag har ocksÄ haft konstiga smÀrtor som jag trodde var hjÀrtat. Fick sÄ ont sÄ jag inte kunde rÀta pÄ mig. Men de hittade inget fel. Mer Àn att jag hade lÄgt HB. Vet i fasen hur man kan fÄ sÄ ont sÄ man inte kan ta djupa andetag eller rÀta pÄ sig av lÄgt HB, men det var min diagnos iallafall :P Hoppas du slipper att det kommer tillbaka.
golf.ifokus.se
jag har ocksÄ haft besvÀr frÄn hjÀrtat sÄdÀr i mÄnga mÄnga Är. Fick alltid höra att det var Ängest, men det var sköldkörteln som var boven.

Hb och sĂ„nt tog jag vid gynbesöket i onsdags och det var tipp topp sa de, fick ingen diagnos eller möjlig orsak de sa bara "alla prover Ă€r bra, finns inget att gĂ„ pĂ„ dĂ€r, stress Ă€r det troligtvis inte sĂ„ jaa..kommer det igen sĂ„ fĂ„r du söka pĂ„ nytt" Det jag tyckte var mest otrevligt var att jag var ensam hemma med Lilli nĂ€r det börja, vi satt och titta pĂ„ barnprogram.. Visste att maken skulle komma rĂ€tt snart men Ă€ndĂ„ det var bog det otrevligaste att vara ensam med henne IFALL jag skulle tuppat av eller dyl đ
idag har jag lĂ„ngtrĂ„kigt⊠snart öppnar dock bvc drop-in sĂ„ vi fĂ„r reda pĂ„ vad vĂ„ran koloss kvalar in pĂ„ idag đ
Idag julpyntar vi, brukar vÀnta till första advent men denna gÄng Àr vi bortresta dÄ sÄ jag tjuvstartar redan nu. Men Wille Àr pÄ riktigt otrevligt humör och han Àr sÄ elak mot David, sÄ det gÄr inte fort framÄt direkt.

Maken jobbar 6-18 idag sĂ„ han Ă€r inte hemma förrĂ€n typ 18.40 idag..har vart sugen pĂ„ att julpynta hela veckan Ă€lskar julen đâŠmen försöker hĂ„lla mig tills helgen!
à Äh jag vill ocksÄ julpynta :o har röjt fram pyntet ur förrÄdet sÄ det Àr redo
SÄn dÀr smÀrta kan ocksÄ komma frÄn bröstrygg/lÄsningar i revbenen och dÀr omkring. Kolla upp det hos naprapat/kiropraktor ocksÄ Àr mitt bÀsta tips! :)
/Firsttimer
Idag Ă„kte jag förbi huset som jag normalt sett Ă„ker förbi varje dag till och frĂ„n jobbet och tycker att det Ă€r sĂ„ himla fint, skillnaden pĂ„ idag och alla andra dagar Ă€r att huset var tillsalu. Startbud pĂ„ 3,7 miljonerâŠ. Vad deppig man blir nĂ€r man plötsligt fĂ„r för sig att man vill köpa nĂ„got men inser att det inte Ă€r realistiskt varken ekonomiskt eller praktiskt⊠:-( Men drömma fĂ„r man iallafall göra, som tur Ă€r.

Sitter hĂ€r och har precis gett knoddas mat. Han har somnat igen och jag sitter vaken. Skulle jag lĂ€gga mig ner, somnar jag pĂ„ 1 minut. Men istĂ€llet lĂ€ser jag hĂ€r, kollar mina bankkonto, lĂ€ser nyheter och kollar vad jag vill köpa för julpynt idag. Ăr det detta som klassas som egentid? :p "Snön lyser vit pĂ„ taken, endast mamman Ă€r vaken"
Imorgon ska jag vara hemma och vabba, min systerdotter, bor hos oss eftersom hennes förÀldrar Àr pÄ lasarettet i Lund med lillasyster. Storasyster Àr tvÄ och ett halvt Är och Àlskar att vara hos moster (som tur Àr, hon kommer att fÄ vara hos oss i ett par veckor nÀr lillasyster Àr hos doktorn).
FrĂ„gan Ă€r vad vi ska hitta pĂ„ imorgonâŠ
Har ni nÄgonsin fÄtt den dÀr kÀnslan i kroppen som gör att man kÀnner sig ensam, övergiven, oÀlskad osv? Sitter med den just nu och vet inte vad jag ska göra av mig sjÀlv..
#44 mÄnga gÄnger⊠Men tÀnk pÄ att hjÀrnan Àr din vÀrsta fiende och slÄ inte sÄ hÄrt pÄ dig sjÀlv, lÀtt sagt men svÄrare gjort. Man lÀr sig med tiden hur man ska göra för att skaka av sig dom tankarna. Försök att tÀnka pÄ annat, försök se de ljuspunkter som finns i ditt liv och lÀgg fokuset dÀr eller gör nÄgot dÀr du inte kan tÀnka sÄ mycket negativt :-) Kram @):-
#44 Jag kĂ€nner det ofta eftersom jag lĂ€ser pĂ„ distans, precis flyttat tre timmar ivĂ€g frĂ„n min tidigare stad och alla vĂ€nner. Plus att jag bor pĂ„ landet. SĂ„ jag trĂ€ffar nĂ€stan bara min sambo. SĂ„ jag kĂ€nner mig ofta ensam och övergiven. Brukar försöka ringa nĂ„gon av mina vĂ€nner nĂ€r det blir för jobbigt. Det brukar muntra upp. Idag har jag skĂ€mt bort mig sjĂ€lv, vĂ€rmde vatten och tog ett lÄÄÄngt bad medan jag tittade pĂ„ senaste avsnittet av Ăngelby. Trots att det Ă€r en ganska dĂ„lig serie egentligen sĂ„ har jag verkligen fastnat för den :)
jag trodde jag skulle bli riktigt sjuk hÀr i dagarna dÄ vi var och hÀlsade pÄ brakförkylda farfar och sen fick jag halsont, men jag verkar klara mig med blotta förskrÀckelsen, yay!
I övrigt hÀnger jag lÀpp, black friday pÄ tygfronten var en riktig besvikelse efter all lovande reklam frÄn tygÄterförsÀljare. Jag hittade 1 ynka tyg i 2 fÀrgvarianter jag ville ha, och rean kommer inte ens upp i "fraktfritt" prismÀssigt. BlÀ!
förresten i fall ni undrar sÄ levererar iFokus en hel del dubletter pÄ inlÀgg just nu som jag rensar, vi har inget troll som hÀrjar ;)
#48 vi har precis fĂ„tt en ny tygaffĂ€r i byn. Bor i en jĂ€tteliten by sĂ„ kĂ€nns smĂ„tt otroligt att en tygaffĂ€r öppnar dĂ€r. Och jag har inte ens kunnat gĂ„ dit Ă€n!!!! Gah! Julskyltning och allt pĂ„ söndag med. BlĂ€! Tycker Black Friday Ă€r rĂ€tt kasst oftast faktisktâŠ
Mvh Emma, LÄt inte rÀdslan att förlora hindra dig ifrÄn att spela!
medarbetare pÄ Jack Russell Terrier ifokus
Jag tröstshoppade lite iallafall, men det sved i plĂ„nboken đ sĂ„ gĂ„r det nĂ€r man kĂ€rar ner sig i svindyr finsk design đ
#50 vad har du köpt för tyg? Kan ju vara att jag fÄr det billigare hÀr ;)
Idag har jag fÄtt gjort lite i barnens blivande rum, fÄtt upp fönsterbrÀdan, stÀdat och julpyntat lite. Hoppas pÄ att fÄ upp en hylla ikvÀll, har mÄlat konsolerna igÄr/idag. SÄ himla kul att fÄ inreda ett rum till de smÄ huliganerna, blir Willes första rum. PÄ förra stÀllet kom vi aldrig nÄgon vart med det rum som skulle bli hans, fann aldrig lusten nÀr vi samtidigt letade hus och hoppades pÄ att fÄ flytta dÀrifrÄn.
Va roligt ally! :)
Jag Àlskar att organisera joel rum! Jag hat varit pÄ 24 timmars kryssning med jobbet. Helt underbara kollegor har jsg men jösses sÄ jahD saknar mina tvÄ!Dom Àr nu hos farmor pÄ middag sÄ jag vÀntar hÀr hemma!!
Jag fyndade rĂ€tt bra igĂ„r faktiskt. BĂ„de julfestbyxor Ă„t sonen och en tidningsprenumeration som jag sneglat pĂ„ lĂ€nge, var 40% rabatt igĂ„r đ

Ska pÄ julbord med jobbet snart. Ringde VÀxjö-killarna och hoppades att de skulle köra genom Nybro sÄ jag kunde Äka med dem till Kalmar. De hade full bil. Men sen fick de ett avhopp, sÄ jag fÄr skjuts :D
golf.ifokus.se
#54 Vad kul med kryssning :) Efter vad som ibland kĂ€nns som en evighetslĂ„ng spĂ€dbarnstid sĂ„ kan jag komma pĂ„ mig sjĂ€lv med att önska mig nĂ„got sĂ„dant. I skrivande stund sitter jag i ett hotellrum pĂ„ Stenungsbaden yacht club, minst sagt tjusigt stĂ€lle. Ăr pĂ„ julbord med Rasmus jobb men vĂ„ra smĂ„ orkar ju inte sĂ„ lĂ„nga kvĂ€llar, Rasmus Ă€r kvar dĂ€r uppe. Det hĂ„ller pĂ„ till tre ungefĂ€r med musik och grejer. Och hĂ€r sitter jag och lĂ€nsar minibaren, haha.. Lite sorgligt faktiskt :p Men men, ungarna gĂ„r ju först och de Ă€r Ă€n sĂ„ lĂ€nge för smĂ„ för barnvakt. Men dagen har vart kanon med bad och god mat. Alla har gullat och lekt med barnen ocksĂ„, Rasmus hade inte kunnat fĂ„ bĂ€ttre arbetsgivare och kollegor :)
Vi har haft storm med 30m/s inatt. Inte kunnat sova alls för regnet har lÄtit som pistolskott mot rutorna och jag undrade flertalet gÄnger om taket skulle blÄsa av⊠Strömmen försvann sent igÄrkvÀll - tur vi har vedspis! Men det fick mig att inse hur glad jag var över att faktiskt inte ha BF förrÀn i slutet av Maj. Tanken pÄ att behöva Äka till förlossningen i nattens vÀder⊠HjÀlp!
SÄ less pÄ allt just nu. Sambon Àr sur för att det stormar sÄ han inte kan jaga som han hade tÀnkt sig. Nya hunden kissade precis ner hela soffan, tur det var tvÀttbar klÀdsel iaf.. sen fÄr jag inte jobbet jag blev mer eller mindre lovad för att det var nÄgon annan som hade 3 LASdagar mer Àn mig.. men framför allt sÄ jÀvlas skolan just nu. sitter med en uppgift nu och skulle lÀmna in den sÄ att jag blir fÀrdig undersköterska denna veckan, men dÄ har de lÄst kursen och Àndrat datum pÄ den sÄ jag kommer inte Ät den förrÀn den1/1 nÀsta Är. Jag ska ju vara fÀrdig nu! Och lÀraren som har hand om den svarar varken pÄ pm eller i telefon och jag som precis kom dÀrifrÄn efter att ha lÀmnat in apl-bedömningen. Orkar inte Äka 1.5mil, leta parkeringsplats och betala dyra pengar pÄ det just nu, igen.
Förhoppningsvis ringer kÀrringen tillbaka under dagen dock..
BÄda ungarna skriker och har gjort nÀstan hela dagen. Jag vill banka huvudet i vÀggen. The end.
Joel Àr nu 88.3cm lÄng och vÀger 12kg. :) #59 nÀÀÀ vad trist! #60 Äh happy Days :(
#61 minst sagt lÄng kille, dÄ Àr han nÀstan ikapp vÄra killars fem veckor Àldre kusin, han Àr 92-93 cm. Wille ser ut som en hobbit bredvid ;D
Alvin hostar sÄ han spyr och jag sov 2.5h i natt. End of story..

E bitter idag. IgĂ„r mĂ„dde jag sĂ„ himla bra mĂ„dde knappt illa pĂ„ hela dagen o spydde ej. TĂ€nkte nu Ă€ntligen har det vĂ€nt⊠Hmm imorse spydde jag som en gris o har mĂ„tt illa hela jĂ€kla dagen igen. Orkar inte. Ăr sjukskriven pga av detta en vecka till o jag vet inte om jag kan komma tillbaka till jobbet igen men vill inte vara hemma mer nu o mĂ„ sĂ„hĂ€r. Kan inte det vara juni nu sĂ„ jag kan föda ut barnet o slippa mĂ„ sĂ„ hĂ€r
Ledig idag! Hade jĂ€tteont i ryggen igĂ„r pĂ„ jobbet sĂ„ jag lĂ€ngtade efter ledigt men nu har jag trĂ„kigt hahaâŠ
Vart inne pÄ fk och kollat lite men man blir inte sÄ mkt klokare!
//firsttimer som nu skippar anonymfunktionen wiiie haha!
*Det blir som det ska*
Medarbetare pÄ Gravid iFokus
I april fÄr killarna en till liten kusin, en till liten pojk sÄ nu Àr de snart sex pojkar. Vi verkar inte kunna tillverka tjejer denna generation :p Ska bli sÄ roligt :)
#65 Grattis till erkĂ€nnandet eller vad man ska sĂ€g! Kul att fĂ„ en Avatar pĂ„ dig đ
#66 vad roligt :)
Vi har ÀÀÀntligen fÄtt tillbaka strömmen hÀr efter 38 strömlösa timmar. Jag har satt igÄng alla maskiner jag kan komma pÄ bara för att fira!
TvÀttmaskin, diskmaskin, dammsugare, stereo⊠à Äh ljuva el!
UpphĂ€ngd och nerslĂ€ppt Ă€r vad jag kĂ€nner mig nu! Femdagarspass pĂ„ jobbet avklarat och guud sĂ„ skönt det ska bli med tvĂ„ lediga dagar nu! đŽ
Haft vĂ€rldens lyx graviditet men Ă€r psykiskt trött och vill bara att han ska komma ut. 3 dagar över BF utan nĂ„gra som helst tecken pĂ„ att bebis Ă€r redo. Suck. đŽ
Tack plommon1! :D
*Det blir som det ska*
Precis sanerat köket frÄn potatismos (det Àr ju roligare att slÀnga ner maten oÄ golvet Àn stoppa den i munnen..) Nu ska jag ge mig ivÀg till en arbetskamrat för lite julmys :)
Alvin börjar tillfriskna! :) jobbig hosta men mkt piggare kille <3 #71 aaah vad jobbigt! Alvin Àter utan haklapp :p och fan ta mamma om hon slevar lÄngsamt eller spiller⊠hehe
Tanatos, vad Àr det för medicin du skrev om i #0 förresten? Jag har ju inte hÀngt med "frÄn början" hÀr sÄ vet inte om din story som andra har nÀmnt hÀr :)
/Firsttimer
*Det blir som det ska*
Har stÀdat och röjt en massa idag, kÀnns skönt men kÀnns ÀndÄ hopplöst, det Àr lika mycket kvar och jag vet att de stÀllena jag stÀdat inte kommet vara sÄ fina en lÀngre stund :-( Men man fÄr vara nöjd en stund iallafall :-)
#73 levaxin, min sköldkörtel blev inflammerad efter förlossningen (post-partum thyreoidit) och det utvecklades till hypothyreos efterÄt (hade hyperthyreos medan inflammationen hÀrjade). Jag fick extremt ont i kroppen, fick hjÀrtflimmer och sov 20h/dygn. I grunden har jag redan en annan sjukdom; ehlers danlos syndrom, med tillhörande hjÀrtfel och vÀrk i kroppen.
Ă fy!! LĂ€t inte kul <3
*Det blir som det ska*
Det tog vÀldigt hÄrt psykiskt, framförallt tappade jag mycket psykiskt i och med att jag inte kunde ta hand om Alvin. Det tog lÄng tid innan vi knöt an ordentligt, jag hade panik och kÀnde mig som en gÄende mjölkbar typ. Men amningen kom att bli det viktigaste bandet vi hade, det Àr dÀrför jag envisas sÄ nu med att amma trots att han bet mig sÄ mycket dÀr ett tag. TyvÀrr sörjer jag en del över det hÀr, det kÀnns som att jag förlorade den första tiden i livet med min son. Till min stora lycka Àr Alvin dock inne i utvecklingsfasen dÀr han lÀr sig om relationer, sÄ han har varit vÀldigt mammig ett tag hÀr nu, verkligen balsam för sjÀlen.
#72 VÀnta du bara tills han vÀgrar bli matad ;)
#78 Jo jag fasar haha, i början skulle han ta skeden hela tiden och grisa med maten, höll pĂ„ att bli galen! mat öööverallt! han lessnade vĂ€l pĂ„ att bli skurad frĂ„n topp till tĂ„ đ det gĂ€ller att passa pĂ„ att njuta medan dom Ă€r smĂ„ heter det ju⊠ju Ă€ldre ju mer hyss
Sitter och kollar pÄ skötvÀskor och funderar. Hur stor bör en skötvÀska vara? Vad skall man fÄ plats med? Har ju sett att vissa bÀr omkring pÄ hela hemmet och det kÀnns ju lite omstÀndigt :P
#80 jag har aldrig haft nÄn "skötvÀska" med Elliot utan tog en av mina stora, enkla, svarta handvÀskor. Blöjor, servetter, ombyte, liten filt, tröja till mamma (krÀk, snor, mjölk/ersÀttnings flÀckar m.m) nÄn liten leksak och extra napp Àr vÀl det som hÀngt med genom Äret :)
Jag har ocksÄ bara tagit en snygg ryggsÀck som jag har och fyllt med det lilla jag egentligen behövt till joel.
Idag ska jag hÀmta min systerdotter pÄ dagis för sista gÄngen (pÄ ett litet tag i alla fall), min syster, hennes man och deras lilla dotter fÄr komma hem frÄn sjukhuset i Lund! Lillasyster har blivit bÀttre och kan behandlas pÄ sjukhuset hÀr i stan istÀllet. Storasyster, som har bott hos oss, vet inte om att de kommer - vi ville inte ge falska förhoppningar om nÄgot skulle Àndras. Ska bli sÄ kul att se hennes reaktioner ikvÀll! Hon har ju inte trÀffat sin familj pÄ över en vecka!
#84 lÄter skönt :-)

Oj, jag skulle pÄ UL och prata med en lÀkare idag eftersom de tycker att min lilla bebis Àr lite stor i magen. Nu fÄr jag inte Äka hem och de vill lÀgga in mig pga högt blodtryck. Ska ta blodtryckssÀnkande och kanske sÀttas igÄng idag. Sambon pÄ vÀg hit frÄn jobbet med vÀska och grejer. Jag Àr bara glupande hungrig och vill hem. Bebisen har det bra och ctg var fint, men de gillar inte blodtrycket. Jag kÀnner mig smÄtt panisk.
Tanatos, hur gammal Àr din son nu?
*Det blir som det ska*
7,5 mĂ„nad đ han Ă€r född 21a april.
Lycka till sisela, det kommer nog gÄ bra ska ni se @):-

#86 Usch, nej vad jobbigt! Men bra att de har koll pÄ dig och bebben iaf. HÄller tummarna och hoppas allt gÄr bra :)
#86 ojdÄ! i vilken vecka Àr du? vad ligger trycket pÄ eftersom de vill agera sÄ tvÀrt?

#86 oj vad jobbigt hÄller tummarna för dig. Imorgon ska jag köpa en liggvagn. KÀnns overkligt pÄ nÄt sÀtt. Jag vet ju att jag e gravid men kÀnns konstigt att till sommaren gÄr jag med liggvagn igen.
Nu har jag bestÀllt tÄrta till jobbet, med texten "Tack för hjÀlpen" för att jag har kunnat vabba och anpassa dagarna efter min systerdotter nÀr hennes lillasyster varit pÄ sjukhuset i Lund!
#86 Oj, snabba vÀndningar! Hoppas allt gÄr bra :)

#91 jag Àr 39+4 sÄ praktiskt taget fÀrdig ju. Det lÄg omkring 155 över 110. Nu har det sjunkit till mer normalt efter jag fick ett piller. Har fÄtt igÄngsÀttningspiller en gÄng och ska fÄ tvÄ mer kl 19. Tycker det kÀnns lite annorlunda i magen.
#96 tur bebisen Àr fÀrdig! Lycka till nu :D
#96 spÀnnande! Lycka till!
----
Sitter pĂ„ jobbet och har görtrĂ„kigt. Att det aldrig kan vara lagom - antingen Ă€r det alldeles för mycket att göra, eller sĂ„ Ă€r det som ikvĂ€ll, stendöttâŠ
Kan man fÄ igÄngsÀttningspiller?

Tack! Förbereder mig pÄ en lugn kvÀll och natt. Fick för mig för nÄgra mÄnader sedan att jag skulle föda den tredje. Det kanske blir sÄ.
Skönt att ditt blodtryck blivit bra sisela. SpÀnnande att det hÄller pÄ att sÀtta igÄng

#99 ja, jag har fÄtt tvÄ gÄnger med 4 timmar mellan. Ska fÄ igen kl 9 imorgon och sÄ med fyra timmars mellanrum tills nÄt hÀnder. Allt lugnt tills vidare. Verkar som de ska göra CTG pÄ bebisen innan varje gÄng jag fÄr piller, och kolla blodtrycket (som var helt ok nu, hurra! Jag blev nervös nÀr de började snacka om stroke). CTG Àr att kolla bebisens hjÀrtrytm och visst ocksÄ vÀrkar, men det har jag inga Àn. Och sÄ ska jag klicka pÄ en grej varje gÄng jag kÀnner rörelser.
#102 lycka till! :)
pust, hĂ€r packas inför norrlandsresa 7-14 dec, har massor att hinna sy innan dess! faaan vilket packberg, och vi ska Ă„ka tĂ„g⊠7 timmar enkel đ„”
Sitter pĂ„ jobbet och vĂ€ntar pĂ„ avlösningen sĂ„ vi fĂ„r gĂ„ hem. Ăr klinikfest ikvĂ€ll sĂ„ alla har brĂ„ttom hem för att hinna piffa till sig đblir första gĂ„ngen pĂ„ 2 Ă„r som jag ska ut och faktiskt festa lite sĂ„ det ska bli vĂ€ldans skojsigt!
Gud vad jag Àr trött idag. Vaknade med huvudvÀrk och hemskt ont i kroppen, jag hoppas verkligen inte att jag börjar bli sjuk :( legat pÄ soffan hela dagen och kollat pÄ tv, somnade till i tvÄ timmar och vaknade lite piggare. BlÄser och spöregnar ute, riktigt trÄkigt. Lilla vilding Àr pigg iallafall, stökar runt och sparkas :) /M
Jag Ă€r ocksĂ„ enormt trött i dag. Det har blĂ„st sĂ„ sedan kl 06 att det lĂ„ter som att nĂ„gon stĂ„r och bankar pĂ„ vĂ„ra rutor. Omöjligt att sova đŽ Passade pĂ„ att Ă„ka ivĂ€g och vaccinera mig nĂ€r det Ă€ndĂ„ inte gick att sova. Det var i alla fall inte sĂ„ mĂ„nga andra som hittar pĂ„ sĂ„nt i stormvĂ€der. SĂ„ slapp köa Ă„tminstone :)
DÀr gick strömmen, lagom till att sambon kom hem och vi skulle börja med maten. :( Vi som skulle Àta rostbiff med potatisklyftor och beasÄs, Àr sÄ sjuuuukt sugen pÄ det!! /M
BlÄser som bara attan, lÄter nÀstan som att huset ska rasa och dÄ bor man ÀndÄ i lÀgenhet (!) Usch hatar storm.
Plus en konstig kÀnsla i kroppen, kanske en bebis som vill komma ut snart *Hoppas hoppas*.
/C
Fick bekrÀftat idag att vi fÄr plats pÄ babymassagen som börjar i januari :) nÄgon som gÄtt en sÄn kurs? Vad har ni tyckt?
Aaaah stress stress STRESS!!! Varför lĂ€r jag mig aldrig att göra klart en sak i taget!?! Ju mer jag stressar desto mer drar jag igĂ„ng utan att avslutaâŠ

#110 jag gick babymassage med sonen o det var en mysig stund o man fick en djupare kontakt med sitt barn. Min son var nÀstan i Àldsta laget för han började rulla runt o ville ej ligga stilla de sista gÄngerna men det var ÀndÄ mysigt o vara dÀr
#112 va kul Ä höra. MisstÀnker att de blir lite samma hÀr snart, men tÀnkte att de blir mysigt ÀndÄ. Hade tÀnkt att gÄ pÄ hösten men de blev fullt sÄ snabbt.
Hoppas att du hade det kul soundtrack :-)
Pust! Snart stÀdat packat och sytt fÀrdigt tills i morgon! DÄ bÀr det av norrut. Min rygg gÄr snart av haha, sÄ jÀvla otrÀnad ..
Ni som Àr proffs; nÀr Àr bm-kontrollerna? Jag ska dit pÄ onsdag, dÄ Àr jag i v 25+0. Blodprov, SF-mÄtt osv verkar det va dÄ. Blir tÀtare kontroller hÀdanefter va? Vilka veckor brukar man bli kollad? Vad kollar dom?
*Det blir som det ska*
Ni som Àr proffs; nÀr Àr bm-kontrollerna? Jag ska dit pÄ onsdag, dÄ Àr jag i v 25+0. Blodprov, SF-mÄtt osv verkar det va dÄ. Blir tÀtare kontroller hÀdanefter va? Vilka veckor brukar man bli kollad? Vad kollar dom?
*Det blir som det ska*
*Det blir som det ska*
Ska in pÄ Àggledarspolning imorgon orken att trimma muffen har inte funnits, hoppas dom inte bryr sig.
#116 det Àr olika men nÄgra sf-mÄtt blir det ju tagna framöver :) och lyssna pÄ bebisens hjÀrtljud. #119 lovar dom bryr sig inte ett skit :)

KĂ€nner mig helt död! Om 1h ska vi vara hos tandlĂ€karen för Lillis första besök dĂ€r..sen ska vi hem och dĂ„ har vi ca 1h i lugn och ro innan det bĂ€r av till dagis för första gĂ„ngen đ KĂ€nns lite pirrigt detta med inskolning..!!
Ja och hÀr ligger man golvad tredje dagen med influensa. Ingen feber lÀngre, men huvudvÀrk som inte Àr att leka med. Och illamÄendet har kommit tillbaka med sjukdomen, mÄste ligga alldeles stilla och undvika att dricka och röra mig direkt efter att jag Àtit - annars kommer det upp igen. SÄ roligt har jag idag. Ja just det - jag mÄste försöka samla mitt stackars huvud och skriva mina uppsatser med. Funkar inte att hamna efter - vill inte ha extra arbete inför vÄrterminen. Har ju planerat att plugga hela tiden fram till BF.
Ja och hÀr ligger man golvad tredje dagen med influensa. Ingen feber lÀngre, men huvudvÀrk som inte Àr att leka med. Och illamÄendet har kommit tillbaka med sjukdomen, mÄste ligga alldeles stilla och undvika att dricka och röra mig direkt efter att jag Àtit - annars kommer det upp igen. SÄ roligt har jag idag. Ja just det - jag mÄste försöka samla mitt stackars huvud och skriva mina uppsatser med. Funkar inte att hamna efter - vill inte ha extra arbete inför vÄrterminen. Har ju planerat att plugga hela tiden fram till BF.

Har nog börjat kÀnna sparkar. KÀnns tidigt e bara i v 14 men det fladdrar o har sig emellanÄt. O innan imorse e jag 100 pÄ att jag fick en rejÀl spark
Meeeen jag kan tydligen inte med janusinfo.se!!
Ska söka pÄ Nipaxon (noskapin) för att se om jag kan ta det sÄ jag fÄr sova inatt men sajten hittar inget??!
*Det blir som det ska*
Hahaha men alltsÄ hur lyckas du och inte jag??
Tusen tack, verkar kunna ta en tablett till natten :)
*Det blir som det ska*
Haha ja men dessa opĂ„litliga datorer kan man inte lita pĂ„, dom gör som dom vill đ
Skönt att du kunde ta en tablett, inte kul att ligga och hosta hela natten!
Hm, det stĂ„r "troligen"âŠkanske inte vĂ€rt det Ă€ndĂ„.
*Det blir som det ska*
Jag tittar in och sĂ€ger hej och inser att jag saknar er lite â€ïž
Tristan blev sex mÄnader i fredags, 70 cm lÄng och 8220 g tung. Nova 2, 5 Är Àr 91, 5 cm och vÀger 15, 4 kg :) LÀkaren sa ocksÄ att Tristans leder knakar lite, men inget att oroa sig för. naturligtvis blev jag fundersam efterÄt men ingen har sagt det förrut sÄ det borde ju inte vara nÄt..?
Jag har fullt upp och mÄste sÀga att det Àr skönt att slippa ansvaret för sajten, jag Àr sÄ glad över att Tanatosnyx tog över!
/Christine
Du kan ju alltid ringa 1177 och frĂ„ga. Jag Ă€ter sjĂ€lv lĂ€kemedel som det stĂ„r liknande saker pĂ„, efter att ha pratat med lĂ€kare om det sĂ„ har jag fĂ„tt godkĂ€nt pĂ„ att Ă€ta det. Finns det bara en mini mini risk sĂ„ mĂ„ste de ju skriva de. Men som sagt bĂ€st att ringa och frĂ„ga đ
#129 Annars ett tips mot jobbig hosta, ta en matsked honung och en matsked kakao och svĂ€lj ned bara som det Ă€r. Ăckligt men det hjĂ€lper vĂ€ldigt bra nĂ€r man inte kan sova pga jobbig hals.
Resan gick toppen, Alvin Àlskar att Äka tÄg :) nu Àr vi hÀr uppe i en vecka.
Hoppas det gick bra hos tandis!
Vart Àr ni Tanatos?
*Det blir som det ska*
Vi Àr i HÀlsingland

Dag tvĂ„ av inskolningen pĂ„ dagis Ă€r avklarad..ser man till Lilli sĂ„ förstĂ„r jag inte varför jag ens behöver vara dĂ€r. Hon bryr sig inte ett dugg om mig eller var jag Ă€r, det Ă€r ju sĂ„ myclet annat spĂ€nnande att leka och busa med ;) Vet inte vem som Ă€r tröttast av oss dock, vi har fĂ„tt stĂ€lla klockan nu i tvĂ„ dagar och det Ă€r vi inte vana vid *gĂ€sp*âŠ
Idag ringde försÀkringskassan och gav avslag pÄ min ersÀttning⊠lÀkaren har skrivit att jag kan arbeta, baserat pÄ gamla papper frÄn 2013 som handlar om att arbetstrÀna. God jul, det var vÄr enda inkomst, sÄ vi firar jul genom att tvingas till att ta Alvins sparpengar och sen gÄ till soc.
NĂ€men fyy va trist!! BegĂ€r omprövning, Ă€ven om inte pengarna kommer till jul sĂ„ Ă€ndĂ„âŠ
*Det blir som det ska*
#139 Fy f*n! Jag lider med dig. Vi Ă€r ocksĂ„ förvisade till soc just nu i vĂ€ntan pĂ„ besked frĂ„n försĂ€kringskassan. Kan du överklaga beskedet? Man blir ju inte helt plötsligt frisk för att fk har beslutat det (eller för att lĂ€karen har hittat nĂ„got gammalt papper) Ush vad arg jag blir över sĂ„na hĂ€r saker. Skulle kunna skriva sida upp och sida ned om det. De som jobbar med att fatta sĂ„na hĂ€r beslut mĂ„ste sakna bĂ„da hjĂ€rna och hjĂ€rta đĄ
Ja jag fÄr hÀnga pÄ telefonen i morgon och boka in ett möte akut med lÀkaren som fÄr fixa ett nytt intyg snarast. Det ordnar sig sÀkerligen men det kom ju jÀvla olÀgligt⊠har aldrig haft problem med Fk förr sÄ jag undrar vad fan lÀkaren skrev egentligen..?
#142 men va fan :( hoppas det löser sig! âĄ
JadÄ det kommer att lösa sig garanterat :) det kom bara sÄ olÀgligt nu vid jul -.-
#144 ja och dom Àr ju knappast snabba med utbetalning sen nÀr det Àr löst :(
Nej det lÀr ju inte bli nÄt före Ärsskiftet -.-
Jag har just bojkottat amningshjÀlpen⊠deras fb-forum spÄrade ur totalt! Icke existerande hjÀlp, men rena rama sektvarningen. Senaste grejen Àr att förbjuda folk att anvÀnda vissa ord, t.ex. "mÀnsklig napp" fÄr man inte sÀga. Helt sjukt att de ger varningar till mammor som sÀger att de kÀnner sig som en napp! Jag kommer inte att hÀnvisa folk dit igen.

Blir galen pÄ min "mens". Förra mÄnaden fick jag mens den 12:e. Blödde tre dagar. Sen inget. Sen fick jag mens den 19:e som varade i 9 dagar. Nu fick jag det precis igen. Vad hÀnder liksom? Har alltid haft regelbunden innan med typ 30 dagar mellan och haft mens i 7-9 dagar. Ska jag behöva ha mens tvÄ gÄnger i mÄnaden nu?
golf.ifokus.se

Sen den kom tillbaka i Juni har jag iofs bara haft 25 dagar mellan. Men var okej med att den kom 5 dagar tidigare Àn vanligt. Men detta Àr inte okej :(
golf.ifokus.se
#147 Har ocksÄ stött pÄ det dÀr att man inte ska kalla sig för mÀnsklig napp pga att napp egentligen ett substitut för bröstet och det naturliga Àr att barnet vill snutta pÄ det hela tiden. Men alltsÄ, efter ett tag blir man ju rÀtt less. jag kÀnde mig aldrig bekvÀm med att slÀnga fram bröstet ute bland folk i tid och otid och det störde ju vÄr nattsömn rÀtt rejÀlt att hon skulle snutta hela tiden. Jag hade gÀrna ersatt mina bröst med en napp.. (Dock kommer jag ju ÀndÄ utan problem utsÀtta mig för samma plÄga Àven med nÀsta om det skulle behövas ;))
#148 Men det Àr vÀl inte ovanligt att mensen kan balla ur efter graviditet?
#150 jo men det Ă€r inte ens okej att sĂ€ga "jag kĂ€nner mig som en napp, hjĂ€lp". Det Ă€r i mina ögon sjukt. TĂ€nk om jag satte regler som att ni mĂ„ste sĂ€ga preeklampsi, sĂ€ger ni havandeskapsförgiftning fĂ„r ni en varning om skrivförbud.. hur mĂ„nga hade stannat kvar hĂ€r med sĂ„na regler? Utryckandefrihet vad Ă€r det liksomâŠ
MÀrkliga regler, skrivet man nÄgot om sig sjÀlv borde det vÀl inte störa nÄgon, det Àr ju en annan sak om man skriver det om nÄgon annan för dÄ kanske dom tar illa upp. Var till apoteket igÄr och hÀmtade ut pregotime hos en vÀldigt otrevlig och odisktet apotekare. Det började med att han och kollegan stod och pratade en stund om vad hon skulle göra efter jobbet, medans jag tagit kölapp och stod och vÀntade. Högt och tydligt sa han medicinens namn, inte för att jag skÀms men andra kunder kanske gör det med sin medicin. Han kollade knappt pÄ mig och sa lite spydigt "jag antar att du vet vad du ska göra med den hÀr" varpÄ jag svarade ja. Inget trevligt bemötande eller "extra" som typ hej eller tack, det tycker jag baske mig att man kan kosta pÄ sig och tycker han att han Àr för bra för sitt jobb fÄr han byta jobb!
#151 AlltsÄ, ja, jag hÄller med dig ;) jag "förstÄr" att dom vill ha bort begreppet mÀnsklig napp men seriöst sÄ Àr det ju sÄ man kÀnner sig och det mÄste ju vara en rÀttighet att fÄ uttrycka!
#153 ja, iallafall om sig sjĂ€lvâŠ
Jag förstÄr ocksÄ att de vill normalisera amning, men att börja förbjuda normala (icke svordomar) i en rÄdgivningsgrupp Àr ju bara löjligt.
Vilken mÀrklig grupp, lÀr hÄlla mig dÀrifrÄn om jag nÄgon gÄng i framtiden skulle behöva rÄdgivning. IgÄr var vi ivÀg och köpte en ny bil Àntligen, valet föll pÄ en Kia Ceed, nÄgon miljövariant. Blev av med vÄr v70 ocksÄ, himla skönt. Den har vart oss trogen men kostat multum i skatt och har numera mÄnga Är pÄ nacken. Kul att förnya sig lite och prova nÄgot nytt :) Idag fundera jag pÄ att sÀtta en liten lussekattsdeg, fÄr se hur det gÄr. Barnen har nÀmligen en tendens att balla ur lagom tills degen jÀst fÀrdigt.
#156 Volvo Ă€r ju dyra i skatt. Dom nyare. VĂ„r 01a kostar "bara" 2000 vilket kĂ€nns ok. Men lĂ€r bli nĂ„got annat sen. Vill ju ha volvo men fĂ„r bli nĂ„got annat⊠Efter att ha varit hemma nĂ„gra dagar först med bara Elliot och sen med Ă€ven Daniel sĂ„ lĂ€ngtar jag till mina smĂ„troll idag! SĂ„ efter Bvc och lĂ€karkoll med Elliot sĂ„ Ă„ker vi direkt till Kalmar! âĄ
#157 vĂ„r var frĂ„n 02, kostar 6700 i skatt. Största dieselmotorn, en bensinare Ă€r ju betydligt billigare som tur Ă€r. Nya bilen Ă€r ocksĂ„ en diesel men eftersom den Ă€r rĂ€tt ny och dessutom miljövĂ€nlig pĂ„ nĂ„got sĂ€tt sĂ„ kostar den bara 1520 i skatt. Betydligt bĂ€ttre Ă€n vĂ„r Volvo :) Ăr ocksĂ„ en VolvomĂ€nniska egentligen men ja, priset som sagt :p Vad mysigt att hĂ€lsa pĂ„ de smĂ„, har nu lĂ„ngt till sjukhuset?

Tack för varningen om AmningshjĂ€lpen. Har bara kollat snabbt dĂ€r nĂ€r jag hade lite kris över om det skulle komma nĂ„n mjölk alls (den kom igĂ„r kvĂ€ll!) BĂ€sta sĂ€ttet att alienera nya förĂ€ldrar Ă€r vĂ€l att förbjuda dem att uttrycka deras frustrationerâŠ
#158 Ja helt sjuka priser! Vi har 5 mil nu till sjukhuset :) Idag hade Elliot 1Ă„rs besök hos lĂ€karen. GickâŠhrmâŠsĂ„dĂ€r. Hann knappt fĂ„ av klĂ€derna och gĂ„ mot vĂ„gen fören han börja gallskrika. SĂ„ var hela besöket pĂ„ bvc idag ;) Vikten ligger pĂ„ strax under 10kg (minns inte exakt) & lĂ€ngden Ă€r 79.5cm. Han Ă€r 13 mĂ„nader egentligen men kunde inte gĂ„ till lĂ€karen nĂ€r han var 12 mĂ„nader. Nu ska jag snart in och mata smĂ„pojkarna igen. Tiden gĂ„r fort om dagarna hĂ€r pĂ„ neo om man gör sĂ„ mycket som möjligt sjĂ€lv. Pumpa, mata, byta och Ă€ta sjĂ€lv. Sen börjar det omâŠ
#161 Kommer det upp som en pop-up bara sÄdÀr? eller Àr du ute pÄ internet?
Spelar du wordfeud? đ
Hm kan vara ett virus! GÄ in pÄ typ iphone.ifokus och frÄga!
*Det blir som det ska*
#149 Min mens har ocksÄ spÄrat ur totalt. I början var den regelbunden, men nu 1 Är senare sÄ dyker den upp nÀr sjÀlv vill och hur lÀnge den sjÀlv vill. Ska försöka sÀtta in spiral.. Men de Àr svÄrt att tajma dÄ jag typ aldrig Àr hemma nÀr mensen fÄr för sig att dyka upp..
NÄn mer Àn jag som fÄr svÄrt att vilja Àta för illamÄende och yrsel?
Pojke - April 2016 đ
Pojke - BF 2022 đ
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 đ¶
#165 absolut inte! Jag Ät smÄ pez godisar under hela dagen i flera veckor. Socker var grejen för mig
à ÄÄh ibland skulle jag vilja strypa de dÀr telefonförsÀljarna, trots att jag varit en sjÀlv en gÄng i tiden. Men nÀr man har sagt att det inte finns nÄgon vid det namnet de söker pÄ detta numret och de ringer upp samma nummer och frÄgar samma sak 10min senare, nÀr Man precis har somnat om (ska jobba natt inatt) dÄ Àr det riktigt irriterande.
#162 ja, pop-up pÄ hela displayen, kommer ganska random men trodde först att det var iFokus för de första gÄngerna jag fick upp den var pÄ iFokus men har hÀnt vid fler tillfÀllen. Tror du att det kan. Vara wf som stÀller till det? Det har ju inte kommit fram förut :-/ #163 kanske ska höra pÄ mobil eller Android iFokus, har inte iPhone :-) tack iallafall, det var vÀnligt :-)
#167 Àr det pÄ mobilen sÄ skaffa truecaller :) dÄ slipper du 95% av krÀken, resten kan du blocka manuellt.
#169 ja det Àr pÄ mobilen, har truecaller men de gick igenom ÀndÄ och var för trött just dÄ att blocka manuellt. Men nu Àr det företaget blockat iaf, eller numret iaf. Förhoppningsvis Àr det ingen som ringer och vÀcker mig imorgon, kommer behöva varenda minuts sömn jag kan fÄ om jag ska orka en natt till :) Tur det Àn sÄ lÀnge Àr lugnt pÄ jobbet nu i natt iaf.

Bara fantomsparkar och konstig mens :)
golf.ifokus.se
Jag har fantomsparkar, men ingen mens

Ă h varför?! Första veckan pĂ„ dagis har gĂ„tt bra, igĂ„r sov hon och Ă„t lunch pĂ„ dagis helt sjĂ€lv (jag inte hem nĂ€r hon somnat) der gick superbra, inget knorr alls stt inte mamma var dĂ€r.. Inskolningen fortsĂ€tter nĂ€sta vecka med lĂ€ngre stunder och mer utan mamma. Idag nĂ€r Lilli vakna sĂ„ bar hon jĂ€ttesnorig och hostar sĂ„ in i bĂ€nken, ingen feberâŠĂ€n iaf! Bara grĂ„ter och ska vara som ett plĂ„ster pĂ„ sin far (trevligt med omvĂ€xling!) Men Ă€r det inte sĂ„ jĂ€kla typiskt att hon ska bli dĂ„lig nu? Mitt i inskolningen?! đđ
Hmm. Skumt. Skulle nÀstan gissa pÄ att jag var gravid om de inte var för att jag visste bÀttre. Var till gyn specialist för 3 veckor sedan. Kollade graviditet och med ultraljud i livmoder och Àggstockar. Fanns inget mer att se Àn att jag hade ett Àgg som var pÄ vÀg att slÀppa typ. Och har inte ens haft sex alls sen dess. Plus att de hade varit för tidigt att kÀnna sparkar om de nu blivit nÄgot efter. SÄ logiken stÀmmer liksom inte.
#174 det lÄter som en vÀldigt typisk inskolning i mina öron. VÀlkommen till det vabbande halvÄret typ ;) #175 min mens Àr knasig, jag har illamÄende ibland och fantomsparkar till tusen. Tror mina tarmar hamnat nÀrmare huden efter graviditeten :p
Shit vad dagarna rusar ivÀg, snart Àr det dags för oss att resa hem igen :o Jag lÀngtar hem till symaskinen och vÄran egen sÀng! Men jag kommer att sakna att ha barnvakt ;)
Idag tog jag mig ut en liten skogsrunda pÄ min sjukpensionerade lilla hÀst.
Gud vad jag Àr less pÄ mobilversionen av iFokus. Man fÄr ju ingen överblick alls! Jag lÀser nÀstan jÀmt först och gÄr tillbaka för att svara senare, men nu virrar jag bort mig hela tiden!
NĂ„gon mer som har en bebis som Ă€lskar eller kanske snarare hatar symaskinen? SĂ„ fort jag sĂ€tter mig och syr sĂ„ börjar den lilla dĂ€r inne att dansa loss nĂ„got helt vansinnigt đBlir jag oroligt över att hon Ă€r för lugn nĂ„gon dag sĂ„ skall jag definitivt sĂ€tta mig och sy haha.
#180 ja den Àr vördelös
#182 svĂ€rmor berĂ€ttade att min gubbe va likadan nĂ€r hon vĂ€ntade honom đ
#184 Vad lustigt đ undra vad det Ă€r med just symaskinens ljudet.
Ska prova tillaga hel kyckling för första gÄngen i mitt liv, intressant projekt..
Nu Àr sista inlÀmningsuppgiften Àntligen inlÀmnad. SÄ sÄ fort lÀraren har rÀttat och godkÀnt Àr jag Àntligen fÀrdig undersköterska! Det har tagit sin tid, men ska bli sÄ skönt att Àntligen vara fÀrdig.
#187 hejja vad du har kÀmpat pÄ bra :) snart fÄr vi gratulera dÄ :)

Ăr ledig tvĂ„ dagar innan julafton. Idag och pĂ„ fredag. ĂndĂ„ var jag tvungen att vakna tidigt idag för jag skulle lĂ€mna bilen pĂ„ verkstaden. De ska fixa lite rost. SĂ„ nu ligger jag vaken i sĂ€ngen och alla andra sover ^^
golf.ifokus.se
Jag Àr ledig idag efter att ha jobbat helgen. KÀnns jÀtteskönt att fÄ lÀgga sig i sÀngen och mysa lite med katterna efter frukost. Har sett pÄ SVTs konsert med Ed Sheeran och bara tagit det lugnt. Nu ska jag gÄ upp igen tÀnkte jag. Har lite att stÄ i idag, har insett att vi inte har ordnat sÄ mycket inför bebis ankomst om 3 mÄnader (hjÀlp vad fort tiden gÄr!) sÄ ska hÀnga lite pÄ blocket idag ocksÄ.
Vi sitter pÄ tÄget pÄ vÀg hem. Snart Àr vi framme i Stockholm. :) Alvin sover just nu, han var skittrött nÀr vi klev upp kl 6 ;) stackarn har fÄtt hÄlla sig vaken till 19 varenda kvÀll hÀr ocksÄ, sÄ han Àr heeeelt slut! LÄngresa, vara hemifrÄn, massa nytt folk och rubbade rutiner. Trots allt Àr han go och glad :)
Jag har skrivit terminens sista prov. En inlÀmning kvar och sedan ska jag ta julledigt. Skönt och vÀlbehövligt.
#191 hu dags brukar han somna annars!? :O
#193 16 börjar han bli kinkig, vid 17 gör vi kvÀll, 18 sover han
#194 Oj! Jag har alltid tyckt att Alice varit kvÀllstrött, men hon har alltid somnat tidigast kl 19 (Àven om det inte Àr mÄnga minuter efter i perioder :P)
Vi har slitit hÄret för att hÄlla honom vaken mer och mer :p han sov strax efter 16 ett tag. Sen började han sova kortare nÀtter, Àr nere pÄ 12h nu, sÄ dÄ fick vi börja justera :)
#196 Huh, dÄ blir det ju tidiga mornar ocksÄ :S Vi sover till halv Ätta-Ätta oftast, det Àr jag vÀldigt tacksam för. BÀvar för hur det blir efter hon börjat förskola i januari, hon mÄste börja vid 07 vissa dagar sÄ dÄ lÀr det vara slut pÄ sovmornarna..
Hehe ja han fick för sig att börja vakna 04, men han orkade inte med sig sjÀlv stackarn. SÄ det blev att han vaknade, ville promt kliva upp, sen skulle han sova igen, men sÄ fort vi la oss sÄ vaknade han igen och höll pÄ sÄdÀr. SÄ vi fick nog alla 3 ;)
Ăntligen hemmaaaa! SjĂ€lvklart blev det strul nĂ€r vi kom till stationen sĂ„ vi fastnade dĂ€r en timme, glĂ€! Det verkade som om vi hade fĂ„tt pyspunka, men det var visst fel pĂ„ pumpen pĂ„ macken, sĂ„ det löste sig tack och lov! Har inte riktigt pengar att lĂ€gga pĂ„ biljĂ€veln just nu đ„”
Nu har jag hunnit lĂ€sa pappren frĂ„n FK ocksĂ„ och jag förstĂ„r varför jag fick avslag pĂ„ senaste ansökan. NĂ„got ufo har skrivit att jag jobbar, och har sĂ„ gjort sen 2013, tisdagar och fredagar 10.00 - 16.30⊠Eeh, jaha? det var mer Ă€n jag visste! đ€Šââïž idioter! suck och blĂ€ pĂ„ dem, bara att jaga dem med blĂ„slampa sĂ„ dom fixar mina papper före den 29e annars spikas beslutet om avslag.
HĂ€r sover vi runt 19-20 till 04.30-05.30. SĂ„ himla vĂ€rdelöst att ha en bökande unge i sĂ€ngen halva natten och sen vakna sĂ„ tidigt. Kollegorna trodde jag skĂ€mta nĂ€r jag sa att jag somnat senast 8.30 pĂ„ vardagarna⊠Vi har dessutom fĂ„tt lite ögoninflammation hĂ€r. HĂ€rligt att behöva brĂ„ka med droppar nĂ€r vi redan Ă€r sĂ„ slut allihop. Har sĂ„ mycket pĂ„ jobbet att hjĂ€rnan inte orkar vara helt pedagogisk nĂ€r jag kommer hemâŠ
#199 alltsĂ„ de Ă€r verkligen stolpskott! Jag blev utan ersĂ€ttning eftersom jag inte varit inskriven pĂ„ arbetsförmedlingenâŠ. Men jag var ju inte arbetslös ><
#194 DĂ„ har han samma sovrutiner som vĂ„r 15 mĂ„naders đ
Inatt har jag haft fruktansvĂ€rda förvĂ€rkar som pĂ„gick Ă€nda frĂ„n 20-tiden pĂ„ kvĂ€llen till 7 pĂ„ morgonen đ Normalt sett gĂ„r det över nĂ€r man tar en varm dusch men denna gĂ„ng hjĂ€lpte verkligen ingenting. SĂ„ det har blivit att ligga med en flaska fylld med varmvatten hela natten. Konstigt nog Ă€r jag Ă€ndĂ„ inte sĂ„ trött som jag borde vara trots brist pĂ„ sömn. SĂ„ det fĂ„r man vara nöjd över Ă€ndĂ„ đ
#194 dom tiderna hade Elliot ocksÄ under större delen av sina första 8 mÄnader. Somnade ofta vi 17 tiden (16-18) & upp vid 4-6. Extremt jobbigt. Samtidigt som han vaknade flera gÄnger pÄ natten. Som tur Àr började han justera och sova hela natten helt av sig sjÀlv vid 8/9 mÄnader.
i natt sov han 14 timmar đ

DÄ kan han snart sova ikapp med Elly ^^ Hon sover alltid jÀttelÀnge. Fast hon vaknar nÀr hon hör att jag gÄr upp nu nÀr jag ska till jobbet. Men av Timmys steg vaknar hon inte :P
golf.ifokus.se
Jag hatar er alla med lĂ€nge sovande barn :p I natt sov joel 19.30-03.30 i egen sĂ€ng. Sen lĂ„g han och slet mig i hĂ„ret, sparka, bökade tills jag gav helt upp 04.20âŠ. försökte t.o.m med varm mjölk mem icke. Och idag ska jag ha julfest sĂ„ jobbar 9-20. Detta Ă€r just nu en bitter och less mammaâŠ

Lilli sover ruskigt bra..somnar mellan 19-21 och vaknar mellan 7.30-9⊠Problemet Ă€r att jag aldrig hittar till sĂ€ngen i god tid đ Idag ska vi till dagis igen! Kul för skrutten att fĂ„ hĂ€rja av sig med andra smĂ„ huliganer..!
Samson domar vid 23-24, strax före jag gÄr Ä lÀgger mig, sover sen till ca 7, ammar lite Ä sover sen vidare till 10-11 :)
#206 Nu vet du hur jag kÀnde nÀr Joel sov som en prins i början och Wille.. ja, inte sov alls ungefÀr :P
Wilmer sover rÀtt bra nu, vi hade en rÀtt lÄng period dÀr han sov himla bra men nu vaknar han en eller tvÄ gÄnger per natt. Vill komma in till oss runt fem oftast, men ibland redan vid tvÄ. Men han ligger ganska stilla i alla fall som tur Àr, Àr trÄngt nog med fyra pers pÄ 180 cm..
#209 jo.. Ä jag lÀngtar tillbaks dit!(för vÄr del dÄ) Jag har iaf bra kollegor som har förstÄelse för att jag Àr helt slut och virrig
Och jag kommer Ă€nnu en gĂ„ng har ungar som mĂ„ste vĂ€ckas och matas pga tillvĂ€xthĂ€mning :P suck. ;) sĂ„ sitter daniels kusin pĂ„ facebook och skryter över sonen som sover hela nĂ€tterna sedan födseln. Han Ă€r vĂ€l 3 v gammal tror jag. Good for you! :P Ăr pĂ„vĂ€g hem frĂ„n neo nu. Ăr förkyld sĂ„ valde att Ă„ka hem. Ingen möjlighet till skjuts sĂ„ fick ta fram Ă„r av pendlingserfarenhet och tog mig utan problem till tĂ„get sĂ„ sitter dĂ€r nu. Hittade appen sĂ„ köpte alla biljetter via mobilen. Skitsmidigt! :) Var Ă„r sen jag pendlade o dĂ„ hade man resekort.
Hur mÄr pojkarna dÄ Emma?
*Det blir som det ska*
#210 haha, det vÀnder igen ska du se :) #211 Jag har lÀrt mig att man ska ta det lugnt med skrytandet om ungarnas sömn. Vips sÄ kanske de sitter dÀr med ett rent helvete liksom :p
#212 dom mÄr bra :) SÄ bra man kan mÄ nÀr man föds i v29. Men Àr smÄ smÄ smÄ. #213 precis! :)
Idag fyller jag 30 och det har jag firat med att ta ett gravtest som enligt experterna hÀr Àr positivt! :O BF utifrÄn sista mens Àr pÄ Alices födelsedag (24 aug) :P
dubbelt grattis! đ„ł
#215 Äh, grattis!

Grattis :D
golf.ifokus.se
#215 Grattis & Grattis! :)

à h sÄ roligt! Dubbelt grattis! :)
à h vad förbannad jag blir. Den hÀr nedrans skolan har inte gjort annat Àn krÄnglat. Nu har de Àndrat min studieplan IGEN, sÄ det stÄr att jag inte Àr fÀrdig förrÀn den 1/1 nÀsta Är, fast jag skulle vara fÀrdig den 16/12 frÄn början, sen har det Àndrats till den 22/12 26/1 och nu den 1/1, allt utan att höra med mig. Skickade i vÀg ett argt mail (för den enda kontakten som de godtar) igen precis. SÄ gÄr se om de fÄr tummen ur att rÀtta iaf. Jag vill ha mina betyg sÄ att jag kan börja jobba som undersköterska pÄ riktigt, jag Àr ju fÀrdig om uppgiften Àr godkÀnd
#215 Grattis till bĂ„de dig och den glada nyheten! Holly sover 19-7 och Ă€r vi lediga 19-8. Ăr sÄÄ glad att det hĂ„llt sig sedan start. Jag blir ett monster utan sömn. Dock har hon blivit lite löjlig. Hon vill att man ska ligga bredvid och hĂ„lla handen till hon somnat. Visst Ă€r det mysigt men tiden finns inte alltid. Kan ta 1h! Ăr lĂ€xor och annat ocksĂ„ pĂ„ kvĂ€llarna.
GlĂ€h, Alvin har fĂ„tt megaproblem med magen, stackarn skiter grus och smĂ„sten milt sagt, och behöver hjĂ€lp att fĂ„ ut det. Har stoppat i honom massa lösande mat och ammat och tankat i vatten till maten men nu Ă€r vi inne pĂ„ andra dygnet utan bĂ€ttring.. Han har ju Ă€tit mat lĂ€nge nu, enda skillnaden Ă€r att han inte fĂ„r blĂ„bĂ€rsgröt till frukost lĂ€ngre dĂ„ jag ville fĂ„ ett slut pĂ„ alla svarta blöjorâŠ
Har inget direkt att skriva om barn, hoppas att det Ă€r ok? MenâŠ. Nu har vi Ă€ntligen beslutat oss för att skaffa hund igen, ser fram emot det vĂ€ldigt mycket, har saknat att ha en hund i mitt liv :-)
TrĂ„den ligger i off topic, ordet Ă€r fritt đ
#226 ser inte det i mobilen, men kan vara bra att veta :-) vill inte trÀnga mig pÄ med fel Àmne i fel trÄd :-)
La till OT i rubriken för vÄra mobilanvÀndare :)
Hoppas inte att du tog det som att jag klagade, för det var inte sÄ menat :-)
neeej dÄ :P du oroar dig alldeles för mycket mÀnniska :)
Nattat ungarna om varandra hela kvÀllen och brÄkat med maken, happy freakin' friday till er med.
#231 ska vi smita en helg? Jag Àr vÀldigt sugen pÄ att smita ivÀg en helt frÄn barn och make :p gaaaahhh Nu har jag iaf ledigt ett par dagar
#230 hehe, ja, en av mina svagheter. Men jag jobbar pÄ det :-) IgÄr mailat jag den uppfödaren vi tÀnkt köpa valp av, Àven om vi vill ha en omplaceringshund, kanske hon vet nÄgon bra som passar? HÄller alla tummar, jag har sÄdan stark lÀngtan efter hund att jag knappt vet vart jag ska ta vÀgen.
Vaknade nÄn gÄng efter 5 av att Alvin fontÀnspydde slem i mÀngder :(
Vi har varit barnfria i natt och har sovit till tjugo i tio! Det Àr vÀl det som kallas vardagslyx!? Men saknar jag min lilla skitunge och jag hinner nog inte fÄ hem henne innan jag ska till jobbet :(
Idag Àr Samson 6 mÄnader :) ska nog fÄ smaka lite banan idag. ska pÄ BVC pÄ mÄndag, ska blir kul Ä se vikt Ä lÀngd.
Wow! Ett halvÄr :) Mm, banan :) Vi ska ocksÄ till BVC pÄ mÄndag. Busen blir 4 mÄnader dÄ :)
Om 2 dagar Àr Alvin 8 mÄn :)
Idag har jag bebis. Syster Ă€r sjuk sĂ„ Loke Ă€r hĂ€r. Ăr rĂ€tt mysigt med en liten â€ïž Jag har sjĂ€lv fixat en julgran!
#232 Ja tack! Kommer pÄ stört sÄ drar vi! David blev fyra mÄnader i tisdags, sÄ i onsdags fick han sin första smaksensation. Lite sÄs blev det pÄ premiÀren. Sedan lite vispgrÀdde i fredags. BÄda var till stor belÄtenhet, han smackade och försökte sno min tallrik. Men vi tar det lugnt :)

Sitter pÄ Schiphol och svÀr över förseningar. PÄvÀg hem efter 3 veckor i Kapstaden :) Elva har varit en mönsterbebis pÄ flygen och som turist. Vi har rest som vi brukar ungefÀr, gÄtt pÄ restauranger, gÄtt och shoppat osv. VÀldigt smidigt och hon ler mot alla mÀnniskor hos ser. TvÄ tÀnder Àr pÄ g och torkad mango har varit en höjdare mot kliande tandkött. Hon vill smaka pÄ allt nu. Roligast Àr banan. Om hon fÄr hÄlla i hela kastar hon sig över den med roliga lÀten (bara innan tÀnderna, nu biter hon och fÄr bara smÄ bitar /mos). Har verkligen hÀnt mycket nÀr vi varit borta. Hon Àr med pÄ ett helt annat sÀtt, humöret visar sig nÀr hon inte fÄr som hon vill, behovet av simultans har ökat massor osv. JÀtteroligt :)
Vi har blivit med barnvagn idag đ Börjar bli verkligt nu Ă€ndĂ„, snart Ă€r det inte lĂ„ngt kvar innan bebis Ă€r hĂ€r! â€ïž
Vaknade kl 02.30 idag av vÀrk i vÀnster ljumske. Trodde barnet var pÄ vÀg ut, genom bukvÀggen typ! Visade sig att lill*n nu i v 36 inte vet Ät vilket hÄll den vill ligga sÄ hen roterar Ät höger och vÀnster. FÄr hoppas den fortsÀtter ligga med huvudet nerÄt bara! Bor i Norrland och har 7 mil till BB, sÄ igÄr packade jag ett nödkit att ha i bilen om man skulle bli stÄendes lÀngs vÀgen och föda barn i kylan. Hemska tanke! FÄr hoppas att en slipper.
Fy tusan det var lÀnge sen jag var sÄ hÀr sjuk :( har sÄ ont i kroppen att jag inte kan ligga ner trots alvedon. Haft 3 tÀcken + fleecefilt och ÀndÄ frusit sÄ jag hackade tÀnder⊠börjar tro att jag har fÄtt influensa. Alvin beteer sig dock som om att han bara Àr förkyld.
Kan sĂ€ga att banan var ingen hit! Fy vad han grimaserade.. Ăn sĂ„ lĂ€nge Ă€r det Ă€pple Ă„ tomat han gillar bĂ€st., Ska göra lite Ă€ppelmos i dagarna tĂ€nkte jag Ă„ Ă€ven testa att göra morotspurĂ©.. :)
#245 Alice gillade inte heller banan till en början, var först nÀr hon började nÀrma sig Äret som hon förstod hur gott det Àr. Nu Àr hon helt galen i banan!
Banan Àr krÀkmedel hÀlsar Alvin ;) Sötpotatis Àr grejor hÀr. Och smörgÄsar. BlÄbÀr Àr storfavoriten.
Sötpotatis ska testas! De brukar vi Àta, super gott! Sarah, va hÀrligt att komma bort ett tag Ä va hÀrligt att de gÄtt sÄ bra!
#248 ser ut som vÄr Happy men inte sÀker :)
#248 Ängrar mig Àr vÀldigt sÀker pÄ att det Àr en Happy :) Bra vagn!
#250 jo den har varit bra men nu ska den sĂ€ljas. :) Vi anvĂ€nder den sĂ„ sĂ€llan och dens hjul Ă€r vĂ€rdelösa pĂ„ snöâŠ
Snart Àr detta Är över, vad Àr det bÀsta som hÀnt 2015?
#253 den var enkel, de e sÄklart min son :)

#253 helt klart att jag blev gravid igen (fastÀn jag inte tÀnker sÄ nÀr jag bara spyr) O sÄ klart fÄ följa alla framsteg min som gör

* son ska det stÄ ej som
Alvin sÄ klart :) (och att slippa vara gravid lÀngre)
#252 ja dom hjulen som Àr pÄ Àr skit pÄ snö! :) Men lÀtt att köpa andra (lufthjul) om köparen vill :)
Det bÀsta som hÀnt i Är Àr 1:Graviditeten 2:VÄrt bröllop och 3:Att vi flyttade in i vÄr nya lgh. (fast det skede i omvÀnd ordning) VÀldigt bra Är mÄste jag sÀga :D
BÀsta i Är Àr sjÀlvklart Davids ankomst, att fÄ hÀnga med Wille och följa hans utveckling och att fÄ flytta in i vÄrt tjusiga hus :)
Vi gifte oss ju ocksÄ :)
Kul att ni delar med er :-) SjÀlv fick jag fundera en lÄng stund, kan inte komma pÄ nÄgot specifikt som var speciellt för just detta Är, men sedan kom jag pÄ; vi pÄbörjade vÄran fertilitetsutredning. Det mÄste nog varit det bÀsta för mig detta Är.

Elva, samboskap och vÄrt hus ligger som 1, 2 och 3. Att min unghÀst utvecklats sÄ mycket och kommit ut pÄ tÀvlingar, samt att jag köpte min andra hÀst (som jag haft pÄ foder 5 Är innan) blir 4 och 5. IgÄr fick jag dessutom veta att NaturvÄrdsverket accepterat en forskningsansökan vi skickat in. Det innebÀr att jag har jobb pÄ universitetet nÄgra Är till :) Det kommer högt det med.

BĂ€sta minnena Ă€r iaf: spela lasergame nĂ€r jag hade gĂ„tt 4 dagar över tiden, föda barn, lĂ€cka mjölk(?), allt bus med min hund, Ăland, Spanien :)
golf.ifokus.se
#258 ja det fÄr köparen fixa. Jag köpte en gammal emmaljunga med punkteringsfria dÀck för denna vinter om det kommer nÄgon snö⊠efter det fÄr joel klara sig utan större v.vagn.
Influensan bröt ut med full kraft hÀr. Tycker sÄ himla synd om Alvin :'( han Àr jÀttedÄlig nu. (Och jag men det skiter jag i)
#267 fy vad hemskt! :( hoppas ni blir friska snart..
Jag har inte trĂ€ffat mina smĂ„pojkar sen i onsdags! :'( ligger sjuka hĂ€r hemma hela bunten. SĂ„ Ă€r bannlyst frĂ„n neo⊠saknar dom till döden âĄ

268# Men fy vad jobbigt⊠Skickar en bamsekram â€ïž Idag Ă€r skrutten pĂ„ dagis igen..sĂ„ jag Ă€r ensam till klockan 14 dĂ„ hon ska hĂ€mtas, inskolning har/och gĂ„r som en dans. Hon Ă€r sĂ„ tuff och framĂ„t sĂ„ inga problem dĂ€r inte! Mest jag som har svĂ„rt att fĂ„ timmarna att gĂ„..sitter vid köksbordet och funderar pĂ„ vad sjutton jag ska hitta pĂ„ đ

Oscar vaknade med feber o krupp imorse sÄ det var bara o stanna hemma. Han var konstig i helgen pÄ nÄt vis bl.a. Somnade han i min famn igÄr o det brukar han ej göra han Àr 2,5 Är
Va jobbigt em.nord, hoppas ni blir friska snart. Vet hur de kÀnns, fick ligga utan min son tvÄ dygn, som lÄg pÄ neo pÄ annat sjukhus.. :( Ä de va som sagt bara tvÄ dagar.. Lider med er..
Fy satans helvete vad sjuk jag Àr⊠maken vill köra mig till akuten men jag vÀgrar. Fjomp⊠Alvin har klarat sig utan alvedon en stund, men nu Àr det ledset och ynkligt igen. FÄr se om det gÄr att fÄ honom att sova. Lilla gubben :( tapper Àr han! Tack för er omtanke <3 Krya pÄ dig em.nord! Fy vad jobbigt :(
Vad mÄnga som Àr sjuka. Jobbigt. Krya pÄ er!
Vibjörn har idag pÄ fyramÄnadersdagen varit pÄ BVC. 63 cm och 7220 g.
Just nÀr botten kÀndes nÄdd eskalerade det till att spy som en gris ocksÄ. God jul pÄ er!
Uppe i 40 graders feber ocksĂ„âŠ
#275/276 Fy sjutton va jag tycker synd om er! Ăr det den Ă„rliga"krĂ€ksjukan" ni fĂ„tt? #274 dĂ„ ligger vĂ„ra söner Ă€nnu vĂ€ldigt lika. Var ocksĂ„ pĂ„ BVC idag, 64 cm Ă„ 7080gram :)
usch, tycker synd om alla som Àr sÄ sjuka nu nÀr det finns en liten man vill ge all sin tid.. Jag har inte bf förens i juni men har börjat kika lite efter vilken barnvagn man ska skaffa. De som verkar populÀrast hÀromkring Àr brio go och bugaboo Donkey mono. Har ni nÄgra tips pÄ bra barnvagnar? :)
#278 jag kan helt klart rekomendera emmaljunga. Kanon fina kvalitetsvagnar som finns i olika utföranden som passar dom flesta
Inte krÀksjukan. Influensan, den Àr extremt jobbig i Är :(
Sista arbetsdagen innan fem dagars ledighet, kÀnns helt okej :)
Krya pÄ er!

Krya pÄ er ni som e sjuka. HÀr har sonen krupp o jag har inte kunnat sova pga det inatt. BlÄser full storm ute oxÄ. KÀnns som det e höst istÀllet för vinter o kÀnns overkligt att det e jul om 2 dagar.
#279 Ă„h Emmaljunga har jag inte ens tĂ€nkt pĂ„, det ska jag kolla upp! Vi har sĂ„ trĂ„d entrĂ© hemma, bara 1,10x1,10m sen en trappa rakt ner. Ăr sĂ„ sĂ€llan mĂ„tten för en uppfĂ€lld vagn skrivs ut sĂ„ lĂ€r vĂ€l fĂ„ gĂ„ med tumstock i en butik och mĂ€ta sen..
Vi ska fÄ en vagn av min svÀgerska, fantastiskt snÀllt, efter deras son som nu Àr tvÄ Àr. MÀrket heter knorr, höll ju pÄ skratta ihjÀl mig nÀr jag hörde! NÄn som har erfarenhet av mÀrket?
*Det blir som det ska*
#283 mÄtten finns pÄ nÀtet och om du gÄr med i gruppen barnvagnar! pÄ facebook sÄ finns det mÄnga du kan frÄga om mÄtten pÄ respektive vagn :)
FÄtt köpt mig en sadel till hÀsten ^^ köpte en pÄ mÄfÄ, men den passa :)
HÀrligt, annars kan det ju vara lite trixigt att köpa sadel :-)

#286 nice :) jag hade ocksÄ tur med sadel i Är. Första som sadelutprovaren testade lÄg som en smÀck pÄ bÄda hÀstarna. Inte sÄ dyr som jag hade rÀknat med heller.
ĂÀÀÀh! PĂ„ tal om sadlar⊠Jag har en vĂ€n som Ă€r sadelmakare och som ska göra en sadel till mig för bara materialkostnaderna. Superlyxigt! Problemet Ă€r att hon flyttat över halva Sverige sĂ„ JAG mĂ„ste ta mĂ„tten. HjĂ€lp vilket jĂ€kla ansvar!?! Försökt tre gĂ„nger pĂ„ egen hand - men i morgon ska jag fĂ„ assistans. Phu!

#289 gah, jag hade nog kört dit hÀsten :p Hmmm, vÄr sÀng började precis blinka⊠Killen har lagt en ledlist under hela⊠Tacky! :D
I min desperation har jag funderat pÄ det - men det Àr 5-6 timmar enkel resa och lille herr hÀst tycker inte om att Äka. In gÄr han from som ett lamm - men vÀl dÀr inne sÄ stÄr han inte still! Han plockar av sig grimman, har tendenser att gÄ under bommen, gör riktigt fin piaff dÀrinne ocksÄ faktiskt, givetvis kombinerad med en massa smÄstegringar och sparkar. Tur att han Àr söt! Jag har gnuggat geniknölarna och klurat pÄ hur fasen man trÀnar ett sÄnt problem men inte hittat nÄgon lösning som jag tror funkar pÄ herr smart-strulig. NÄja det löser sig! Haha men va? Julpynt?! Tror iofs att det set rÀtt hÀftigt ut sÄ lÀnge det inte Àr blinkande julgransbelysning i rött och rosa ;)
IgÄr slutade Alvin att Àta och dricka, sÄ vi Äkte in med honom. Han fick rejÀlt med smÀrtlindring och natten pÄ sig, men han bara vÀgrar. Han vaknar inte lÀngre utom nÀr medicinerna gÄr ur kroppen. DÄ grÄter han tills han Àr smÀrtlindrad pÄ nytt, sen somnar han igen. SÄ uppföljning pÄ barnmedicin idag.
#292 Äh fy va hemskt. Stackars stackars lille Alvin, Ä er ocksÄ.. Lider verkligen med er Ä hoppas att han blir bra snart!
#292 Ă„h men usch! :( tĂ€nker pĂ„ dig och lillemannen âĄ
#292 men fy, skickar en stor styrkekramar till er, hoppas att han blir bÀttre snart.
Sitter med fönstret pĂ„ vid gavel och mĂ„lar naglarna för första gĂ„ngen sedan jag blev gravid. Men Ă€r det julafton imorgon sĂ„ Ă€r det đ