Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1170 ggr
Anonym
Anonym
0

Hur säkra är testen?

Hejsan!

Jag försöker inte bli gravid, jag har bara funderat lite på en sak och ville bara höra här vad ni tror. 

För någon månad sen så var min mens 9 dagar sen, jag tog ett gravtest en morgon och det blev 2 streck, men senare samma dag så fick jag min mens.

Jag blödde ganska kraftigt i 3 dagar, sedan kom ingenting i 3 dagar och sedan hade jag bruna flytningar i ca 5 dagar.  Hade också ont i magen lite innan mensen kom, men det brukar jag ha ganska ofta.

Min mens brukar vara oregelbunden så vissa månader kan mensen vara en vecka sen och vissa månader kommer den några dagar för tidigt.

Är testen verkligen 100% säkra? Kan det ha varit något fel på det testet eller var det ett missfall tror ni? Är det vanligt med missfall så tidigt? Vad kan man göra för att undvika det i framtiden?

[GråHäxa]
0

Jag tror att testen är väldigt säkra så länge man följer anvisningarna. Kommer inte ihåg exakt procent men har för mig det står 99% eller något sånt på många paket.

Tidiga missfall är mycket vanliga, så det kan mycket väl ha varit det du har råkat ut för. 

Det är tyvärr inte direkt något du kan göra för att förhindra det i framtiden. Sådana saker sker oftast för att något har gått fel  tyvärr. Det kan hända precis vem som helst, hur "rätt" man en gör.

Anonym
Anonym
0

#1 Tack för svar!

Jag vill så gärna ha barn i framtiden och jag blev lite orolig när jag fick missfall så tidigt. Blir lite nojig att det är något fel på mig 😮

[GråHäxa]
0

Nejdå så behöver det absolut inte vara. Förstår självklart att det är en jobbig upplevelse även om du inte ville ha barn just nu, men om du fick ett missfall så betyder det ju också att du kan bli med barn :)

Anonym
Anonym
1

#3 Vad skönt! 🙂

Jo lite så tänkte jag också, jag var ju trots allt gravid 😇

Surpan
0

Det är väldigt vanligt med tidiga missfall, det betyder inte att det är något fel på dig. :) Har du tagit ett nytt test efteråt så du vet med säkerhet att det var ett missfall?

/Surpan

Anonym
Anonym
0

#5 Nej det har jag inte men jag har precis haft en normal mens igen 🙂