Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 7355 ggr
emmaaaa
1

Tryck i rumpan!?.

Det här med att känna ett tryck nedåt är jag lite nyfiken på :) Hur kände ni i slutet? jag är gravid i v 39 (38+1) och den senaste veckan har det börjat kännas lite annorlunda (har skrivit det i en annan tråd också). Det jag alltid fick höra av höggravida innan va att det kändes som att man hade en kokosnöt i underlivet typ, men jag kan inte riktigt känna så?!. Bebis är fixerad sen många veckor tillbaka. Där jag tycker det trycker på ganska ordentligt lite då och då under dagarna är i rumpan haha och inte det att det känns som jag måste bajsa, utan ibland känns det nästan som att bebis vill komma ut där ifrån i stället. Känns typ som att bäckenet/rumpan håller på att öppnar sig. Låter kanske konstigt i min förklaring haha.. Men det känns i skelettet eller vad man ska säga :) Är det normalt att man känner ett tryck där istället för i underlivet?

[Thiah]
0

Allt där nere kände tryck när jag väntade joel. Blev igångsatt v. 39+0 så behövde aldrig gå och vänta med det där trycket.

[TanatosNyx]
0

Det låter fullkomligt jättenormalt ;)

emmaaaa
0

Hahah ja jag misstänkte nog att det inte skulle va helt jätte konstigt #2 ;) Men just att alla pratar om kokosnöten i underlivet gjorde mig så fundersam att jag börjar tro att min bebis vill komma ut från det andra hålet HAHA. Men det är klart att det måste kännas i rumpan också när bebis trycker på, det är ju inte en liten "sak" som sak ut genom underlivet. Det påverkar väl hela nederdelen :)

[TanatosNyx]
0

Ja det gör det. Det är ju jättevanligt att man tror attan håller på att skita på sig sen när man föder. Gällde dock inte mig :)