Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 1217 ggr
probiotica
0

Igång satt

I torsdags blev jag och sambon inskriven på förlossningen. I och med att jag har en tendens till havandeskaps förgiftning så ville de sätta igång oss. Tors fre ätit sytotex. Lite sammandragningar liiite mensvärk. Fre var de så många som kom in på förlossningen så de körde aldrig igång oss. Imorse lör var jag öppen 1cm, de bestämdes att ja skulle få in en ballong som skulle vidga mig, vi fick byta rum till ett förlossnings rum. Men de gick inte heller att få in efter tredje försöker säger läkare. Nä vi får avbryta och testa imorgon istället. såå nu hoppas jag antingen att jag öppnas mer så ja kan få in ballongen el att ja är så pass öppen att de kan ta hinnorna. Ååå den här väntan gör mig galen. Jag är uttråkad och lite orolig. Inte sådär super kul att ligga och höra på ångest vrål från andra som föder. jag förstår att de kommer göra ont men ja får ångest över att höra skriken. Lite jobbigt att jag inte får gå någonstans utan måste vara på plats. Ojoj vad ja kommer värdera min frihet då detta är över. Sorry för mkt gnäll men ja känner att ja behöver skriva av mig:-/

LoAEmma
0

Uscha va jobbigt för dig med all väntan! Hoppas det kommer igång snart…!

Vilken vecka är du i?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

sisela
0

Förstår precis. För en vecka sedan var jag igenom ungefär samma process. Jag gick och fick piller var fjärde timme i tre dagar innan de skulle sätta in en ballong, men då var jag lite för öppen, så den skulle ändå trilla ut, trodde de. Morgonen efter tog de hinnor och prickade hål på hinnan. Sen dropp och så satte det igång. Det var sååå jobbigt att vara fast på sjukhuset och gå och vänta. Hoppas det snart är nån utveckling.

probiotica
0

Tack för pepp och förståelse! Ja man blir smått galen av att bara sitta här och glo. Hoppas något händer imorgon och att jag överlever och blir modig:-)

[GråHäxa]
0

Vad jobbigt det måste vara! Inte roligt att vara fast på sjukhuset också :(

Håller tummarna för att bebisen kommer snart och att allt går bra 🌺

MamsenTramsen
0

Vad jobbigt! Vilken vecka är du i?

probiotica
1

Jag är i vecka 38 + 5. Vi fick ett litet rum först å dig Fick vi bra till ett förlossningsrum som kändes jätte läskigt. Men så ikväll kom de på att vi skulle byta tillbaka om de skulle komma in någon som ska föda. Vad knäpp man är känns mkt bättre att sova i de här lilla rummet;-) mmm imorgon hoppas jag att de blir nåt. Jag är livrädd men samtidigt så less på att va här och längtar efter min lilla kille i magen!! Så skönt att skriva av sig och till folk slm förstår vad man går igenom! Underbara ni tack

[Desdemonas]
0

Hoppas bebis kikar fram snart. Lycka till!

mollyt
0

Jobbigt att ligga där och bara vänta, kan det hjälpa om du är uppe och går?  Jag hoppas verkligen att er lilla kille vill komma ut snart.