Hinnsvepning
Sist jag vars hos min BM sa hon att hon kunde göra en Hinnsvepning nästa gång jag kom om jag ville. Någon som har erfarenhet av detta? Känner mig kluven:-/ Har högt blodtryck och lite äggvita så ju förr dess bättre om knytet kom. Men de känns lite läskigt!! De verksr ju som de inte behöver sättas igång bara för att man gör en sådan svepning? El?
Jag fick 2 hinnsvepningar :) nu var jag i 35+0 och 35+3 bara, men jag kom inte igång trots 2cm öppen och på g att komma igång själv. Fick pinvärkar, blödde och slemproppen gick. Själva svepningen gjorde inte ett dugg ont :)

Undrar om det var det jag gjorde nu i kväll. Är ju i danmark så saker heter lite annorlunda. Hon tog lite hinnor sa hon. Tyckte det gjorde asont men tog inte alls lång tid.
Hmm jaa svårt de där. Så här efteråt vad tycker ni värt de el ej?
#3 jo då var det de :)
Gjorde det en gång, kändes inte så hemskt (men jag kände inte ballongen när jag skulle sättas igång så kanske var lite "okänslig" där då :P) tror jag fick två "förverkar" av det (hade inga annars alls) men inget mer än så, så jag sattes igång när jag hade gått två veckor över tiden
Gjorde det två gånger, med en veckas mellanrum. 2 cm öppen första gången, hände inget. 2,5 cm öppen andra gången o då tog barnmorskan i lite mer, förlossningen startade på natten. Kände inget av någon av hinnsvepningarna.
Gjorde en gång (v 40+4 eller nått sånt). Kändes ganska obehagligt. Var öppen 1 cm, hände inte ett jota.
Ja alldeles uppenbart att de är väldigt olika för alla:-) mmm tror ja kommer testa se imorgon får se:-) Tack för alla svar