Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1422 ggr
Zelmabus
0

Sova på mage

Jag är en magsovare. Den senaste tiden har det av praktiska skäl inte gått (är obehagligt /gör ont). Vilket resulterar i att jag inte kan sova, nästan omöjligt att somna, ligger bara och snurrar runt. Får i hop ca 2-3 timmars sömn på nätterna (ej i sammanhang ). Tips på att sova bättre? Min smarta idé , som min sambo inte var så förtjust i, var att köpa en billig säng/madrass och gröpa ut ett hål för magen ;-)

[postmortum91]
1

hahaha jag vet inte riktigt om madrassidén är så bra som du vill tro :P
Jag vet inte, exprimentera dig fram. Testa ligga nära väggen så du kan luta dig mot väggen, eller testa ha kuddar eller täcke mellan benen. Jag tror du måste testa dig fram och hitta en helt okej sovställning. Jag har turen att inte sova så mycket på mage vanligtvis, det är väl ibland som jag tänker "just fasiken, typiskt". Men annars sover jag bäst när jag har 2 täcken, ett mellan benen och ett över mig :)

Niini
0

Jag är också en magsovare. Körde med två täcken när jag väntade sonen varav jag hade ett som en korv bredvid mig att luta mot. Jag låg halvt på mage då men känslan blev den samma som om jag sov på mage :) Än så länge klarar jag mig med ett täcke + kuddar men ungefär samma princip denna gång.

Kyllan56
0

Jag sov på/sidan av magen ända till jag födde! Jag löste det genom att lägga en kudde under ena sidan av magen, så jag vilade på den sidan. Jag sov då som i framstupa sidoläge. Jag hoppas du förstår hur jag menar.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Kerstinfalk
0

Min svärmor är magsovare och hon rekommenderar vattensäng starkt. För då kan man sova på mage som höggravid.

SoeN
0

Hur länge är det "ok" att sova på mage? Jag är ju så tidigt gången men det gör ont. Älskar också att sova på magen. Jag ska testa som #2, Niini skriver,  ja sedan när det inte går att ligga på mage längre 🙂

Sarah
0

En till magsovare här :) jag bullade upp med kuddar så att jag kunde sova halvt på mage halvt på sidan. Totalt 6 st :) i princip byggde jag en kuddmänniska att luta mig på.

[postmortum91]
0

#5 Antar att det är som alltid: lyssna till din kropp. Gör det ont, så ligg inte på magen. Är det obehagligt, ligg inte på magen :P

SoeN
0

#7 Ja ganska logiskt :)

Anonym
Anonym
0

Finns ju sån här gravidkudde som en lång orm som man kan bulla upp både magen med, ha mellan knäna osv!

Jo man tänker mkt på detta med sovpositioner alltså, jag mår inte dåligt av att ligga på höger sida eller på rygg (mage funkar inte), men man har ju blivit lite orolig av skriverierna…

/Firsttimer

Zelmabus
0

Jag har prövat både täcken å kuddar, tycker inte det fungerar. Så vattensäng alltså… Tror inte sambon går med på det. Är väl bara att härda ut dessa ca 10 v

smurfis
1

Det kan funka om man provar lägga en kudde lite på sidan under magen och sen ligger halvt på sidan/halvt på magen. Men det är svårt att hitta skön liggställning när man är gravid.

Ligg på en badring… haha! Nä jag vet inte….

Zelmabus
0

Wow, badring ska jag nog testa ;-)