kapsel kaffe
Hur mycket kaffe från kapsel maskin kan man dricka?
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Vet inte hur mycket en kopp kapsel kaffe å en vanligt kopp kaffe skiljer sig. Jag hade tänkt att de va lika. 2-3 koppar om dagen har jag fått höra är okej.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Googlade å hittade de här: "Man bör enligt Livsmedelsverkets rekommendation inte få i sig mer än 300 mg koffein per dag när man är gravid eftersom koffeinet kan påverka fostret. Det motsvarar tre små koppar kaffe, eller sex muggar svart te per dag. Det finns koffein även i cola- och energidrycker. Därför ska man inte dricka för mycket av det under graviditeten." http://www.1177.se/Kalmar-lan/Tema/Gravid/Graviditeten/Halsa-under-graviditeten/Bra-mat-nar-man-ar-gravid/
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
vad står det på paketet? hur mycket koffein är det per kapsel?
te till exempel har ju rådet max 6 koppar, men läser man på liptons svarta pyramidte innehåller en påse 20mg koffein, så då går det åt bra många fler tekoppar innan man är uppe i 300mg :)
Så max 300 mg?
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
mm
Ingen som vet?
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Macchiato borde ju vara svagare en vanligt kaffe tycker jag. Men vet inte hur det är med sådan där kapslar, konstigt att det inte står något på paketet.
Läst flera gånger men hittar inget
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Har såna kapslar själv, har dock inte just den sorten du visar hemma. Men det är ju en typ vanlig kaffe. En stark espresso med vanlijsmak och skummad mjölk så jag skulle gå efter rekommendationerna och dricka 3 koppar/dygn som högsta intag.
Ok tack
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Du skulle ju kunna mejla och fråga annars om det är likt nespresso så är det 60mg/kapsel.
Tänk på att räkna ihop allt med koffein du dricker/äter (te, kakao, yerba mate etc)
l'm back