Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 14942 ggr
[Pollyboll]
0

Spolning äggledare

Finns det nån som gjort spolning av äggledarna? 1. Gjorde det ont under tiden/efter? 2. Kan man ha sex direkt efter? (Alltså man behöver inte vänta ett visst antal dagar?) 3. När har ni blivit gravida efter? 4. Får man svar direkt när man är där vad som ska ske, eventuella behandlingar tänker jag på då.. Skriv gärna vad som helst om era erfarenheter.

densomundrar
0

Ingen erfarenhet men är intresserad av svaren du får.

jackiejohn
0

Jag spolade mina äggledare under vår fertilitetsutredningen, jag tyckte inte det gjorde ont, mer ett litet obehag. Om du får ont eller inte är individuellt, jag blev ombed att ha med mig ett sällskap ifall jag skulle få såpass ont att jag inte orkade köra hem (har långt till sjukhuset) men det gick som sagt bra för mig. Efteråt får du ha binda eftersom du läcker vätska efter spolningen, känns nästan som att man kissar på sig 😉 Jag fick svar direkt att det var helt fritt och de kunde inte se något konstigt utan som barnmorskan som assistera så "Men åh lilla vän! Du ser ut som ett bokuppslag! Jättefint!" Kändes lite konstigt med tanken på att jag låg i en gynstol..haha Detta gjorde jag i december-14 och jag plussade i maj-15, vi fick "stämpeln" ofrivilligt/oförklarligt barnlösa och väntade tid för att påbörja ivf behandling men vi behövde aldrig det efter som jag blev gravid på naturlig väg ändå tillslut. Vi hade försökt bli gravida i 2 år innan jag plussade 😊

[Pollyboll]
0

#2 Låter snuskigt när vätskan rinner ut. Kanske skulle ha en handduk eller nåt att sitta på i bilen? Jag ska göra det imorgon, är så nervös.

jackiejohn
1

3# Nej så mycket sipprar det inte, räcker gott och väl med en vanlig binda efteråt :)

[Pollyboll]
0

#4 Okej, vad skönt :) Grattis till graviditeten förresten! :)

jackiejohn
0

5# Det kommer gå bra :) Tack men såg nu att jag snurrat ihop årtalen, ska stå december -13 och maj-14 dotter är född i november -14 haha blir lite tokigt när man skriver ibland!

[Pollyboll]
0

Blev ingen spolning idag, läkaren var sjuk.. 
Hoppas han/hon kommer tillbaka snabbt. Sista dagen som jag kan göra spolingen är på fredag. Känns fruktansvärt surt att behöva vänta till nästa månad :( Känner mej riktigt nere idag :(

smurfis
0

Ja jag har gjort spolning. Gjorde inte ont alls, kändes mest lite konstigt. Det gjorde varken till eller från för mig…. hade fri passage så att säga, så det var inget fel. Det fick jag veta direkt. Kunde ha sex direkt efter, inga hinder.

densomundrar
0

#7 hur gick det, fick du göra spolningen den här cykeln?

[Pollyboll]
0

Ojdå, vad jag har missat här! #9 Jag fick göra spolningen, och det gick bra :) Det såg fint ut sa hon, lite knöligare i vänster äggledare men det gick till slut. Kunde även ha sex efteråt.

densomundrar
0

#9 vilken tur att det löste sig :-)

Zvintos
0

Jag gjorde en spolning i december -13. Det gjorde inte ont överhuvudtaget och det var "helt fri passage", som de kallade det. Dvs allting såg jättebra ut. De sa att det skulle kunna sippra lite efteråt, men på mig rann allt ut på en gång.. Sen fick vi faktiskt vårt plus redan senare samma månad (26 dec). 🙂

[Pollyboll]
0

#12 Verkar som att många plussar direkt efter :) Hoppas man är en av dem ;)