Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 3501 ggr
hanna-jo85
0

Trend barnvagn?

Har hittat en begagnad barnvagn som jag är lite intresserad av. Den är av märket "trend ". Har aldrig hört talas om detta märke. Nån som har någon erfarenhet av dessa?

mollyt
0

Inget jag känner igen, tyvärr är jag inte så insatt på vagnar ännu…

[TanatosNyx]
1

TFK Trend skulle jag aldrig köpa, de har haft säkerhetsproblem med bland annat handtag som lossnar.

hanna-jo85
1

Tack för infon :) kändes ändå inte rätt att köpa en vagn av ett märke jag aldrig hört talas om. Vilket är er favorit vagn?

[TanatosNyx]
1

Vi använder brio. Billigt och bra då de blivit uppköpta och nya vagnarna heter britax, så briovagnarna säljs skitbilligt från fabrik och ännu billigare begagnat.

[Synnerlig]
1

Jag skulle vilja veta vilka vagnar som ni tycker är bäst och som är säkrast i tester osv 🙂 Jag har hört att Emmaljunga skulle vara bäst.

fluffis
0

Favorit och favorit… jag har aldrig använt någon annan vagn än den jag har så har inte mycket att jämföra med 🙂 Köpte en begagnad Maxi cosi Mura 4 och är jättenöjd med den.

jackiejohn
1

Vi har en Emmaljunga city cross och en Emmaljunga supernitro. Nitron är ny (-15) och jag bara älskar den! Cityn är en -09 den är också bra men gillar att supernitron har stora svängbara (som går att låsa)hjul fram, så för oss som bor mitt ute i ingenstans är den suverän :)

[TanatosNyx]
0

#5 Ja Emmaljungan är den enda som klarat alla säkerhetstester prickfritt. Brio åkte på bumberskyddet, under "tygkorven" sitter skumgummibeläggning som barnet kan bita bort och kvävas..

[WickedAlly]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en emmaljunga super nitro och en Basson duo syskonvagn. Jag älskar båda. Emmaljungan för de stora svängbara hjulen som Jackiejohn nämner, för att den känns rejäl, många bra finesser och för att den är himla snygg ;) Basson duo är en som sagt en syskonvagn men de har även enkelvagnar. Duon älskar jag för att den är smidig och har överraskande många bra finesser, i Sverige är detta en budgetvagn men i USA hör den till de finare och det kan jag gott förstå. Ska någon köpa syskonvagn så kan jag varmt rekommendera denna. Wille också tror jag, han älskar att ligga och kika som på bilden ovan. Bra för rastlösa barn :)

[Synnerlig]
0

Då är det bestämt att vi ska köpa en Emmaljunga till vår bebbe :)

Sarah
1

Vi har en brio go next. Snygg och smidig. Använder den visserligen väldigt lite… Vi hade egentligen två krav innan vi köpte. Det ska vara smidigt att sätta dit babyskyddet och den ska ha låsbara däck fram. Vi åker mycket bil och vi använder den i stan då det är bra med svängbara hjul, men vi bor på landet där det är bra med låsta hjul. Så fundera på vad som är viktigt för er. Att den sen går in i min bil utan att jag behöver fälla ihop den, skadar inte :p

hanna-jo85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lutar just nu mellan brio eller emmaljunga.. har hittat en sån här liggdel begagnad, men undrar om det går att färga de gråa partierna så det blir snyggt, någon som vet? =)

[Thiah]
0

Tanatos har väl färgat med nån sorts penna?

[TanatosNyx]
0

Ja det går jättebra att färga, återkommer senare med info är på vift nu

hanna-jo85
0

har hittat denna info, men du kanske har nått bättre sätt? =)

http://ombarnvagnar.com/category/farga/

[TanatosNyx]
0

Nej precis det är så jag gjorde. Palettfäeg från panduro. Den för ljusa textilier ska det vara.

hanna-jo85
0

Blev det ett bra och hållbart resultat?

[TanatosNyx]
0

Ja :)

hanna-jo85
0

Nån som vet hur denna vagnen är? http://www.babyland.se/trille-viper-4s

hanna-jo85
0

Ingen som vet? :)

Pontiac57
0

Vad jag läst vad så är den tung och klumpig men ganska bekväm och köra :)

mollyt
0

Jag är själv nyfiken på emmaljugas viking, den verkar vara bland de lättaste vagnarna vilket passar oss som bor utan hiss.

[TanatosNyx]
1

#22 Den ska visst vara en av de mest populära vagnarna på marknaden :)

densomundrar
1

När vi ändå pratar vagnar så har jag en fundering, hoppas det är ok, är en duovagn under 8000 kr ett rimligt pris? Har inte kollat så mycket på nya vagnar och har ingen aning om vad dom kostar men har hittat min nyproducerade drömvagn och hoppas att knodd är på g snart så att jag kan köpa den.

mollyt
0

Haha ja #23 från att aldrig ha sett den tidigare så har jag nu sett den säkert 20 gånger på stan bara idag… Galet!

em.nord
0

#9 den har jag bestämt mig för. Skönt att höra att du gillar den! :) Har för övrigt en BrioHappy som vi supernöjda med. Köpte den ny men finns många begagnade i bra skick med :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg