Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 1610 ggr
typjessica
1

var, när och hur?

Var, när och hur startade era förlossningar? Tycker alltid sånt är så spännande att höra, då det är så olika!

typjessica
1

Med sonen fick jag värkar under hund promenaden vid 8 på morgonen och klocka 11.34 var han född! Snabba puckar sådär 2 dagar över tiden! :)

[Thiah]
0

Jag blev igångsatt så det satte igång kl 10 på förlossningen och sen kl. 21 var han ute. :)

Intehärutandär
0

Med nr 1 började regelbundna värkar på morgonen en torsdag, innan lunch gick slemproppen och jag åkte in och blev inlagd. På lördag lunch är han född (i v.41+2)

Med nr 2 började värkarna måndag kväll och slemproppen några timmar senare. Var inne på förlossningen efter 6 timmars värkarbete och fick veta att hjärtat slutat slå då värkarna startade. Onsdag natt är hon född med värkstimulerande och efter de tagit hinnorna. (i v. 40+0)

Silent_Hill
0

Med första barnet så gick vattnet kl 1 på natten och direkt efter fick jag värkar. 19 timmar senare föddes han.

Med andra så gick slemproppen kl 21 på kvällen. Värkarna började kl 2 på natten och kl 09:43 föddes han.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

[Liinda]
1

På Lördagen hade vi sex ca 21:00, Ca 21:30 börjar jag få super svaga värkar som tilltar i styrka. Åker in till förlossning vid halv 3 på natten och är då öppen 4-5 cm. 07:33 är han född!

[Liinda]
0

9 dagar innan beräknat var detta ska jag tillägga.

[TanatosNyx]
0

igångsatt kl 10:00 med amniotomi, inget hände. Fick dropp nån gång efter 16, 00:28 är han född. 4 sista cm gick på blott 15 min, och jag krystade ganska precis 1 timme.

soundtrack
0

Molvärk i ryggen som började runt 18-19tiden på kvällen. När vi gick och la oss runt 21:30 blev jag risig i magen samtidigt som jag började få något som jag misstänkte var värkar. En halvtimma senare var jag övertygad om att det var värkar. Ringde förlossningen vid kl 03, då hade jag haft regelbundna värkar i 1 timma. Åkte in först 5:30, då öppen 4-5 cm. 12:22 föddes hon på 41+6. Förutom lite sammandragningar (vilket jag knappt hade haft under hela graviditeten) på 41+5 så hade jag inga känningar alls förrän värkarna började. Slemproppen gick först ett par timmar innan hon tittade ut.

Ria74
0

Klockan 23 gick vattnet, klockan 00.15 var jag fullt öppen. Klockan 05.08 är hon född efter att hon fastnade så dom tog henne med sugklocka. Det var mitt första barn.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sparven88
1

Bf+15 blev jag igångsatt. Sen är lillkotten född bf+17. Trodde aldrig han skulle komma.. Men 40 minuter med krystvärkar, blev "hotad" med sugklocka, men lagom till överläkaren kom så tog jag i utav bara f*n och pojken föddes. Tji fick överläkaren! De kunde rulla ut den där sugklockan igen! ;p

Emelie-E
1

Strax innan kl 22 startade allt pang bom. Starka regelbundna värkar från start. Låg hemma i ca en timme innan jag ville åka in. Resan till förlossningen tog ca 40-50 min. 1 h och 20 min efter att vi kom in så var sonen född.

fridaas
0

Med första barnet hade jag troligtvis värkar hela natten, för jag vet att jag vaknade regelbundet hela natten utan att veta varför. Sen vaknade jag ordentligt nör sambon skulle gå till jobbet, precis när jag la mig i sängen igen efter att ha varit på toa, hörde jag ett knäpp och kände att jag borde resa mig upp så det gjorde jag och då gick vattnet och klockan var 5 över 7 på morgonen. Kl.9 var vi inne på förlossningen och Alwa är född 13.17. Värkarna kom igång 40min efter att vattnet gått. Gick 6dar över tiden.

Men andra barnet gick vattnet i sängen vid 2tiden på natten när jag precis hade gått och lagt mig efter att ha haft vad jag trodde förvärkar i 3timmar (vilket jag brukade ha på kvällarna), värkarna kom igång 20min senare, precis efter att jag hade slutat pratat med förlossningen och sagt att jag inte hade några värkar. Kom in till förlossningen vid halv 5 har jag för mig och 8.48 föddes Noel. Gick 11dar över tiden med honom.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[WickedAlly]
0

Första kom med snitt så där rullades jag bara in en morgon och de pillade ut honom. Men med andra så vaknade jag vid femtiden på morgonen på Bf+11 med teckenblödning. Insåg direkt att dagen äntligen var kommen så lättnaden var stor. Kort därpå började jag få rätt svaga oregelbundna värkar, vid tio ringde jag förlossningen för att säga att vi skulle komma in under dagen mest troligt. Berättade då att jag hade regelbundna värkar men fick höra att det kunde avta igen ändå innan det var dags på riktigt. Och sant som det var sagt, vid tolv lugnade det sig för att sedan dra igång ordentligt vid ett igen. Vi åt lite pizza och drack läsk jag och maken, storebror åkte till farfar. Jag försökte hela tiden använda mig av dykmetoden och tycker att det gick ganska bra ändå. Vid halv sju ringde jag in igen och sa att jag ville komma in, och vi var välkomna dit. Kom in vid åtta, har en bit till sjukhuset, och var då fullt öppen. Krystvärkarna kom vid halv nio och 21.52 är han född :)

Sarah
0

Torsdag, vaknade av värkar på natten. Sen slutade de. Kom en del blodblandat slem. Fredag morgon, vaknade av värkar igen. Sen försvann de. Lördag morgon, proppen gick. Fick ganska regelbundna värkar på eftermiddagen. Runt 21 hade jag svårt att hantera dem, men de var för korta och jag fick inte komma in till förlossningen. Efter midnatt på lördag natt kom vi in. 0 cm öppen. Men fick vara kvar ändå. Vid 2 tog de hinnorna. Vid 10 var jag helt öppen, men för trött för att krysta. Sen vägrade jag att krysta innan de fyllde på epiduralen. Lite efter 13 gick jag med på att krysta och kvart i två kom hon. Hade inga krystvärkar. Föddes 40+4.

Theres
0

Det startade med håll i hela högersidan när jag var ute och gick med hunden på söndagskvällen. Hon kom ut på tisdag kväll :)

golf.ifokus.se