Gravid iFokus

Gravid

Etikettandra-trimestern
Läst 1933 ggr
[postmortum91]
4

Min graviditet

Jag vill bara dela med mig av hur MIN graviditet ser ut.
Jag är i vecka 23 btw.

*Vanligtvis är jag rätt hetlevrad, men sedan jag blev gravid är jag from som ett lamm, gråter mycket mer sällan, är nästan aldrig arg och bara går runt som en harmonisk människa, jättehärligt. 

*Jag har foglossning som varierar sig väldigt mycket, vissa veckor kan jag knappt gå, andra känner jag nästan ingenting.  Dock är det inget som gör så mycket, det är lite som kan sänka mitt humör som sagt. 

*Det jag tycker är jobbigast är hård mage, och det känns som jag är helt proppad och aldrig får ut allt.

*Jag har hittills gått upp 2,5 kg, jag var lite överviktig innan så jag har medvetet dragit ner på socker etc, 

*Jag ser mig själv som snygg-gravid, jag är nöjd med min mage och speglar mig många gånger om dagen :P

*Jag hade fruktansvärt illamående tidigare, fram till vecka 16, sedan försvann det. 

*Inga cravings alls

Jag är en lycklig gravid och trivs verkligen med att vara gravid, har typ aldrig mått bättre, iallafall psykiskt. Fysiskt har det ju varit bättre, men inget som tynger ner mig. Jag hoppas att resten blir stillsam och mysig. Sparkar och slag känner jag varje dag :)

Hur har ni det ni som är runt vecka 23?