Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 1353 ggr
Pippiluren
0

förlossningskomplikation

Hej.  Jag vet inte om detta ämne hör till denna sajt men jag vill nå ut till så många mammor som möjligt.  Jag födde mitt första barn, en son på 3,7kg för 2 månader sedan. Förlossningen skedde vaginalt utan några direkta komplikationer. Första veckan efter förlossningen kissade jag på mig när som helst, jag hade ingen möjlighet alls att hålla mig. Jag kände inte Heller att jag blev kissnödig. Jag sprack inte nämnvärt under förlossningen, fick sy 2 stygn. Jag började direkt efter förlossningen med knipö våningar.  Jag har nu 8 veckor senare fortfarande problem med urin läckage. Jag känner inte riktigt att jag håller på att bli kissnödig utan helt plötsligt är jag jättekissnödig, jag läcker droppvis med urin när jag bär tungt, skrattar, hostar och nyser och när jag blir väldigt kissnödig. Jag är bara 28 år gammal och tycker det här är otroligt jobbigt. Vad har ni för erfarenheter av detta? Varit med om liknande? Blir det bättre och försvinner eller ska jag ha det såhär för alltid?

[TanatosNyx]
0

Detta ska du söka hjälp för, det går att ordna med en enkel oåeration troligtvis :) Det händer då och då.

Intehärutandär
0

Jag rekommenderar knipkulor till just detta. De finns i olika storlekar.

Sarah
0

Säger också knipkulor. Även om du får en operation, så tar det ju tid och tills dess kan du bara knipa. Jag gör knipövningar så fort jag sitter i bilen och det ger resultat snabbt! Inte haft det så jobbigt som du har, men tyckte själv att det tog drygt 8 veckor att känna sig lite normal där nere.

Sarah
1

Kör ganska mycket bil ska väl tilläggas…

bohan85
0

Tror inte du får operation såhär nära inpå förlossningen, man vill nog att du provar med mer knipövningar. Du kan alltid be att få träffa en uroterapeut.De finns ofta på gyn.mottagningar. Jag läckte en del i början då jag blev väldigt kissnödig och när jag började träna så kunde det komma någon droppe (ca  3,5 månader efter förlossningen). Men knipövningar har hjälpt och nu läcker jag inte längre bara någon enstaka tillfälle då jag blivit väääldigt kissnödig.