Baby making
Nu är det så att jag och sambon ska ska gå loss med att skaffa barn nu efter att min mens är slut ( fick det igår och brukar ha det i 4 dagar) Vill inte köpa någon ägglossningstest utan vill känna av det lr försöka iaf. Så har någon här blivit med barn rätt fort efter att mensen har tagit slut? Så förväntansfull =-)
Mm, första försöket 2ggr :) men det kan ju ta år om man har otur.
Jag och sambon har försökt sen i juli ( nästa ÄL blir sjätte försöket). Då hade jag inte använt preventivmedel på ca 1 år.
På första försöket även om vi egentligen inte försökte bli med barn just då utan det råkade bli så 😛 Men samtidigt så var vi redo på att skaffa barn 🙂 Men ja, det är absolut inte omöjligt att det tar mycket längre tid. En del av mig tror att det är vanligare att det tar längre tid, jag trodde ju att vi skulle få kämpa på länge av någon anledning.
Jo jag vet att det kan ta lång tid för vissa. Vill mest veta om någon här blev det fort efter sin mens. Det var tråkigt att höra. Men det kommer när man minst anar det. Håller mina tummar och tår för er.
Har blivit gravid på första försöket båda gångerna.
Tog sig på första försöket första gången, andra gången hade jag inte hunnit få tillbaka min mens efter förlossningen. Så då tog det sig ju mao på min första ÄL :) Hoppas det tar sig fort för er :)
När jag slutade med p-piller i maj hoppades vi att det skulle gå fortare men jag blev inte gravid förrän i december…
Mina 2 sista barn är tillverkade på första försöket, eller ja den ena bakas fortfarande 😉
Äldsta sonen blev till på 2 månader, helt oplanerat då vi blev ihop igen i december 2003 och i mars 2004 var jag gravid :S

4 år halvhjärtat och 2,5 år lite mer målmedvetet, tog det innan bebis kom till världen. Då försökte vi inte på varje ägglossning.