Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 1219 ggr
PimTheGreat
0

SÅÅÅ retfullt...

har jobbat inom vården i  5 år och kämpat upp mina LAS-dagar. Ringde idag lönekontoret ang en ny lag ang dessa dagar som gäller fr om 1/1 2008 (läste i kommunalaren) Som jag har nu idag så har jag anställning på 100% till 31/12 2007 men inte längre då jag väntar barn 21/12….. hade barnet bara kommit 1 månad senare och jag lyckats få min anställning till att sträcka sig över 1/1 2008 just, så hade jag fått fast tjänst i kommunen på 100%n då mitt vikariat idag är på just den procentenheten…….det är ju sååå retfullt….. 1 eller 2 dagar hängde det på… men men

OzzyochJag
0

Så tråkigt att det ska falla på några dagar bara.
Tycker ju att de kunde varit så snälla och bjudit på det, men finns väl ingen kommun som gör. :(

Yeyewata
0

Vad händer nu då?

PimTheGreat
0

#1 nej så snälla vill nog inte kommunen vara tyvärr…

#2 inte så mkt mer än att jag måste ut och jobba igen inom 9 mån har gått..har anställningsbevis till 31/12-07 så innan sista september måste jag ut och jobba igen och lyckas jag då få vikariat så får jag den procentsatsen som vikariatet är på, som fast tjänst i kommunen. Glömmer jag ut och jobba igenom inom de 9 mån så förlorar jag alla mina dagar. Får hoppas på att jag får lyckas få ett vikariat när jag kommer ut sen. Min sambo kommer förmodligen gå hemma pappaledig också.

Tesan
0

Ja jisses, förstår dig totalt, snacka om otur

hoppas att det löser sig för er, man kan ju inget annat än att göra det bästa av det