Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 975 ggr
Zelmabus
0

Ont i magen

I lördags när jag höll på att rida, nästan direkt i traven fick jag så otroligt ont så blev tvungen att avbryta . Hade då nya byxor så tänkte att de av var dem som tryckte någonstans . Prövade lite snabbt i söndags, inga problem och ett ganska hårt pass i måndags , inga problem. Men idag så var det samma sak, det gjorde så otroligt ont att jag fick avbryta . Nu är det så att jag ska dumt nog tävla på lördag , har någon något tips på vad man kan göra så det ej gör ont (förutom att inte rida)? Kommer sen efter det sluta rida under graviditeten . Är i v 23 (22+5).

[TanatosNyx]
1

Hmm, får du sammandragningar tro? Kroppen signalerar hur som att du behöver ta det lugnare 🙂

Zelmabus
0

Köpte igår en stödgördel så hoppas att det kommer hjälpa. Kände mig öm i magen hela kvällen.

Linusidah
0

Jag har varit med om nåt liknande, en gång när jag red (och ganska lugnt också) och en gång när jag satte mig rätt upp från liggande för häftigt, det var inte som en vanlig sammandragning utan mer ont runt livmodern och ner mot ljumskarna, sen öm resten av dagen, men jag upplevde det som att det var i ligament smärtan kom från. Frågade min bm om vad det kunde vara men hon hade ju som vanligt ingen aning utan tyckte att ligament lät som en bra orsak när jag nämnde det. Jag rider än, v. 28 nu, men inte lika ofta som förut, har inte känt av samma smärta nån fler gång heller.

Zelmabus
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 jag det var ungefär en sån smärta jag hade. Nu genomförde jag tävlingen, första klassen utan problem, andra klassen fick jag ont, men inte lika ont som tidigare så hittade då ett sätt att sitta som gjorde att det gick över. 3:dje klassen kändes det oxå innan men inte när jag red. Slutade 3:a i ena klassen och 5:a i andra. Nu är det färdig ridet för mig för jag anser att jag är för tung för min häst.