Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 953 ggr
probiotica
0

Foglossning

Jaa de har jag börjat känt sen vecka 18 är i vecka 28 nu. Idag ringde jag till min vårdcentral för att träffa en sjukgymnast. Får se vad de kan leda till. Har fått ett sånt där bälte men trivs inte riktigt med att de dras åt. Har en sååååån hård skrivbords stol på jobbet önskar jag kunde hitta en mjuk gelkudde vet inte om de finns?? För jobbigt att stå och ont för att sitta:-/ haha nu blev de mkt gnäll:-) får härda ut pch se vad sjukgymnasten säger. Någon som har bra tips??

[TanatosNyx]
0

en nödlösning kan ju vara att ta med sig en kudde att sitta på tills du får hjälp med något mer anpassat 🙂

Jag satt länge på en hjärtformad soffkudde, toppen på hjärtat var en perfekt detalj för att avlasta svanskotan.

annia1
0

Jag har inga barn så jag har ingen aning om hur det är att vara gravid.

Men med tanke på det TanatosNyx skriver om kudde. Kanske en sån där uppblåsbar badring som barn har när dom badar och inte kan simma. Ett annat alternativ kanske en sån där kudde som man blåser upp och sätter bakom nacken när man vill sova i bilen eller på flygplan. Såna finns ju oftast att köpa på bensinmackar, men jag vet inte hur pass hållbara/tåliga dom är att sitta på för de är trots allt till för att luta huvudet mot. Fast den kanske är för liten för att sitta bra på.

Fördelen med sånt som är uppblåsbart är ju att man själv bestämmer hur hårt det ska bli, en annan fördel att bara släppa ut luften så tar den ingen plats när den inte används och lätt att ta med sig vart man än ska.

.

probiotica
0

Hmm ska testa tack för tipsen!