Crazy förstagångs förälder!
Haha de är så jag kallar mig. Först var jag väldigt på de klara att inte handla något förrän väldigt sent i graviditeten. Vi är beräknad 21/12. Meeeen nu är vi klar med inköpen. De är ju liiite svårt att veta vad man behöver och inte, folk har ju sååå många åsikter om vad man skall köpa. Jag har dock följt vad jag känner för. Känns bra att mammakänslorna har börjat spira och att jag känner en längtan till Lilla knytet ligger i min famn!
Vad mysigt! Jag längtar tills jag kan börja handla in saker och ting, men min peanut kommer inte förens någon gång i maj 😛
#1 ja de är mysigt att få "boa in sig":-)
Jag började köpa före plusset. Köpte dock bara nyttosaker, men ändå åkte jag dit på skit som jag inte använder. En spjälsäng t.ex. var totalt onödigt 😟
Vi ska ha i mars men imorgon ska jag iväg och köpa en tvillingvagn. Skulle det gå fel så går den att sälja på blocket eller spara i maskinhallen ;)

Första barnet kommer i början av dec och vi är inte alls klara. Har fått en massa grejer, tack och lov, eftersom vi inte har så mycket pengar, men det fattas några grejer fortfarande, och allt ska liksom in i lägenheten också. Har faktiskt inte köpt nånting nästan. En body, en mössa och en liten leksak. Resten är ärvda grejer från kompisar.
Ja de som är bra så är de att många butiker som säljer tex barnvagn etc så kan man lämna tillbaka om de skulle motförmodan bli något. Kläder är ju jätte bra att man kan ärva de verkar ju bara kunna ha dem en stund. Ojoj vad man kommer få lära sig saker framöver:-)

Vagnen har vi använt totalt 3 ggr. Den var helt onödig att ha från början. Spjälsäng, helt onödig att ha från början. Babynest, användes en vecka sen tog katterna över den. Kläder i 50/56 ganska onödiga då hon föddes i juli och bara hade blöja och filt första veckorna. Blev svettig med kläder. Mest använt är babyskydd till bilen, bärsele, några mjuka filtar och babysitter.
och för oss var vagn guld i början, han sov i den inne som en "bb-säng". Men åka vagn ute? glöm det 😂
Alla sommarkläder var onödiga här med, var bara blöja som gällde.
Bärselen - för varm på sommaren, nu blir han arg för han inte kan röra sig som han vill i den…
Babysitter är GULD här. En billig med mycket gung, den dyrare sket han sönder, och den kunde han knappt gunga i.

Vad olika det är :) jag har haft 11 i selen under ett 4 timmar långt möte på jobbet idag :p hon sover som en sten. En amningspaus då alla fikade, sen tillbaka ner i selen för tupplur :D Sova i vagn som står still? Haha, nej bara om den rör sig. Försökte ta den till stallet två gånger. Sover på vägen och vaknar sekunden jag försöker stanna och göra ngt annat :p
Haha ja hurrni vi har olika små sötnosar som gillar olika saker helt klart:-)
Tycker inte att Du är galen, tvärtom - klok som delar upp inhandling. Du kommer ju märka efter vad Du inte behöver. Lägg inte ut multum bara, då det är lite som behövs.

#9 japp stillastående vagn var lagom trångt, tryggt och mysigt :P
#12 Men åh… Sötnos!
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln

Det är så olika det här.. Vi har haft god användning utav det mesta! Spjälsängen har hon sovit i sen vi kom hem från sjukhuset (jag totalvägrade ha det lilla livet på drygt 2kg med sond,andningslarm m.m i sängen jag vågade helt enkelt inte) vagnen har varit vi änvpnt mycket från start, även så selen, babysittern, babygymmet m.m det enda jag kan komma på som knappt är använt är vaggan (familje klenod) som vi fick av svärföräldrarna den har hon inte sovit i mycket…den är förvaringsmöbel till filtar och leksaker istället 😅 Dela upp och köp inte på dig för mycket från start, mycket kan man köpa efter hand när bebis kommit ☺️
Ja, man har ju lärt sig lite saker iaf:-) de har väl också med att "boa in sig". Ja spännande ska de bli jag får väl rapportera sen vad som var bra och mindre bra inköp. Gulliga ni är som skriver❤️
Det är väldigt olika vad man behöver och vad som blir onödigt och det vet man ju faktiskt inte innan. Jag tycker det är skönt att förbereda mycket innan i lugn och ro så man inte spar allt till slutet. Det är ju en del i hela grejen liksom! 😃
Nu är detta tredje barnet för oss och vi har väl inte köpt jätte mycket än men skulle gärna vilja!! Vi har också BF i december. Men jag har kollat ut vad jag vill ha för något.
Denna gång vill jag ha babynest!
Spjälsäng är bra att ha tycker jag. Där kan man lägga ifrån sig bebisen om inte annat på dagtid även om den sover i vår säng på natten. En del bebisar gillar ju spjälsängen från start.
Vagn är ett absolut måste! Jag vill ut och röra på mig!!
Babysitter är kanon. Där kan man sätta bebisen när man själv måste t ex duscha eller laga mat eller vad som helst! Kanon att flytta runt och ha med sig.