Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3469 ggr
Fickludd
2007-10-08 21:11
0

hur tidigt?

hur tidigt märker man av att man är gravid?? jag tänkte då på illamående och sånt?

jag hade oskyddat sex första gången för nästan 3 veckor sen (hade mens då, så då borde det ju varit någolunda ofarligt…) och har sen kört oskyddat sen dess.. (jag vet det är dumt, men nu har det blivit så..)

har nu i helgen börjat få konstiga begär, är sugen på allt för jämnan men så fort jag äter, eller dricker, nåt mår jag riktigt illa… känner mig även ganska uppsvälld..

så… ni som testat på att vara gravida, kan det tänkas vara så att jag är det?

och hur snart kan man göra ett gravtest?

jättetacksam för svar!

Believer
2007-10-09 14:26
0

ifall inte mensen kommer på beräknat datum så tycker jag du ska göra ett grav test. nu kan det vara för tidigt för att ta ett test. det kan visa negativt fast det är positivt.

jag själv började inte må illa förrän v 6-7. men det där är ju så olika.

Fickludd
2007-10-09 21:03
0

gravtest är inplanerat till om nån vecka!

men om det här är "normalt" graviditetsillamående, så funkar ju det som ett preventivmedel i sig… förstår inte att folk frivilligt utsätter sig för det! =P

Believer
2007-10-09 22:50
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

menar du varför folk utsätter sig för att skaffa barn eller? enkelt svar= barn är underbara =)

NoraDede
2007-10-09 23:33
0

ja jag har spytt konstant dygnet runt dom senaste dagarna och man undrar hur den lilla bebisen som bara är mellan 7-8 veckor gammal kan röra runt så i magen men jag känner att i slutet kommer detta illamående att vara värt allt=)

Fickludd
2007-10-10 00:29
0

mm.. jag tvivlar inte på att det är värt det i slutändan, men inte den här gången iaf! ska gå färdigt den här utbildningen innan det är dax för barn…

men det är ju inte så att man längtar efter att vara gravid, om det nu är det jag känner av nu!

NoraDede
2007-10-10 01:02
0

ja som sagt känner du att du inte vill ha barn nu så är det kanske inte så mycket att disskutera än att göra ett test och om det visar sig att du är gravid och du fortfarande inte vill ha barnet så råder jag dig till en abort. många anser att en abort är som att mörda en person, men jag anser att det är att hjälpa barnet. det beror oxå på hur långt i gravven man har gått, det har kanske inte ens hunnat blivigt en direkt början till ett foster

Fickludd
2007-10-10 02:34
0

jag ser det som en bättre lösning att ta bort det nu. visst, när jag sitter med ett ev. positivt gravtest i handen, kanske det inte känns lika enkelt, men det är bäst just nu iaf.

bättre att skaffa barn när jag har pluggat färdigt, och ekonomin är något stabilare….

OzzyochJag
2007-10-10 11:45
0

Jag började må illa i vecka 5, men trodde då att det bara var min magkattarr som spökade.
Men sedan blev det bara värre och värre.
Plussade i vecka 6.

skrollan
2007-10-10 20:52
0

och använda preventiv medel också istället ;)

Fickludd
2007-10-11 13:19
0

joo.. p-stav inplanerad! väntar bara på att mensen ska dyka upp, om den nu gör det…