Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1362 ggr
elvahundra
0

Gravid???

Idag är min mens 2 dagar sen. Och har hela tiden trott att jag ska få den när som helst för det är liksom en molande värk i magen. Och sen 8 tiden imorse så har jag haft hugg/ont i vänster äggstock… känns typ som att jag ska få mens samtidigt som det känns som att jag har ägglossning (fast det har jag ju inte) till saken hör att jag aldrig har sen mens!!

elvahundra
0

Och glömde säga att vi har kört avbrutet sex i typ ett år! :)

OlgaMaria
1

Det är nog läge att ta ett graviditetstest då. När jag varit gravid har jag också känt av typ mensvärk i flera dagar när det är dags för mens, men ingen mens har kommit.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fridaaaa
0

Sen mens kan alla få.
Min var sen 2 dagar denna gången och hade sån värk som du beskriver samt som att man har ägglossning, 2-3 dagar innan. Stressar man och oroar sig kan den bli sen med.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elvahundra
0

Måste bog åka och köpa ett test. Har googlat mig galen nu tror jag!

OlgaMaria
0

Du kanske kan ta testet sen imorgon bitti om du klarar att vänta. Morgonurinen är bäst att kolla på.

Fridaaaa
0

Hade väntat några dagar till för att varasäkrare

OlgaMaria
1

Jag tror inte man orkar vänta några dagar… :) att vänta till imorgon bitti är nog tillräckligt långt bort? Men får man ett negativt svar och mensen inte kommer så får man ju testa igen efter några dagar.

Fridaaaa
0

#7 Nej inte alltid men 2 dagar sen mens är helt naturligt att det kan vara upp till en vecka med :) Tänkte mest om man ville vara mer säker :) Spara pengar hehe

[WickedAlly]
1

Är mensen sen behöver du inte vänta med att testa. För de allra flesta så visar ett test korrekt svar vid den tidpunkten.

elvahundra
3

Men för mig är det inte normalt att den är sen. Jag har aldrig varit sen och jag känner min kropp och det här är inte normalt! Är jag inte gravid så är det något annat fel…

[WickedAlly]
0

Testa på du :)
Håller tummarna för att det visar det svar du vill ha.

Fridaaaa
0

#10 Sen kan det bli för alla, även om den inte varit det tidigare :) Naturligt :) Behöver inte vara något fel. Kroppen ändras,och ibland blir man förvånad då "det inte brukar vara så" för en men egentligen naturligt :)
Ja jag trodde med att jag gjorde det, hade exakt samma som du men sedan kom mensen. Trodde stenhårt jag var gravid.
Men testa du om du vill vara mer säker såklart :)

elvahundra
0

#11 tack! Hoppas jag med! :)

OlgaMaria
1

#12 Det kan ju också hända att man är gravid och mensen blir lite sen men att man får ett tidigt missfall och mensen kommer. Jag är säker på att det hände mig en gång då jag hade spiral. Kände igen gravid-känslan från innan då jag varit gravid och mensen kom inte. Är också oerhört regelbunden. Men sen till slut kom mensen, men jag tror det var missfall… spiralen gör ju att man lätt får missfall ifall man skulle lyckats bli gravid.

Fridaaaa
1

#14 Ja det kan också hända. Dt vet man aldrig.  Man kan säkert fåttmissfall utan att ens veta om det själv.

elvahundra
1

Jag avvaktar till imorgon iaf. Då får vi se då vad detta vill!

X2015X
2

du behöver inte vänta till morgonurin. Du kan använda kiss om du inte går på toa på 4 timmar. så hinner de bli mer koncentrerat

[Miiika]
3

Hur har det gått? :)

Denna kommentar har tagits bort.