Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 9431 ggr
X2015X
0

Inga symtom v 5

trodde aldrig jag skulle skriva dehär.

Men jag plussade i veckan och har förstått att jag är i v6. Eller 5+0

När jag läser och läser på alla sidor och appar. Så står de himla mycket om allt illamående man ska ha och hur ömma bröst man ska ha osv.

Men ska jag vara ärlig så känns de ingenting. Mina bröst känns som vanligt. Men bara för jag VET att jag är gravid inbillar jag mig att de ömmar men de gör dom inte. Inte så att de gör ont och jag inte kan ha BH osv.

Jag mår absolut inte illa och jag känner mig inte tröttare än vad man vanligtvis är.

De känns tråkigt bara. För de får mig inte att förstå vad som händer. Känns ju inte på riktigt. De enda som kan intyga att de är på riktigt är plusset på stickorna. 

Men känns de inte jätte onormalt att inte känna nåt alls såhär dags?????? Är de farligt??? åh..

Fridaaaa
0

Alla får inte alla symtom.Kan skilja en hel del :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TanatosNyx]
0

Ja jag tänker då hålla tummarna för att du får "åka räkmacka" hela graviditeten 😃 det finns vissa som i princip mår som vanligt och sen "fiser ut ungen", vips så var det klart.

Anonym
Anonym
0

Jag är i v. 14 nu med andra barnet och har egentligen aldrig mått illa. Enda "symptomen" jag hade i början var att mina icke-existerande bröst plötsligt existerade :P och flytningar.. I massor.. Nu har även foglossningen hittat tillbaka.. Men klarade mig faktiskt 6 veckor längre än med ettan ;) Jag säger som läkaren sa åt mig, njut så länge du får må bra :) //Tvåan

X2015X
1

okej jaa så har jag ju tänkt, att de skulle vara skönt med en mild variant! Men när de är fööör milt blir man ju samtidigt lite orolig. Samt så är detta första så man "vill" ju på nåt sätt må dåligt för att få den där reality checken att de här är på riktigt haha

men då kanske jag eventuellt kan försöka sluta oroa mig då

Intehärutandär
0

Jag hade inte symptom i v. 5, men en vecka senare kom de.

mollyt
0

Jag hade inte heller några symptom så tidigt! Det är nog ganska vanligt, har hört fler som haft så.

[WickedAlly]
0

Enda "symptom" jag hade vid den tidpunkten var att kaffet smakade skit. Det var det som fick mig att testa :)

Pontiac57
0

Fick inga symtom förän ett par v senare och då va det lättare illamående till och från och otroligt ömma bröst. Nu är jag i v 24 och har än så länge en väldigt lätt graviditet så man ska vara nöjd. Ta det bara lugnt så kommer nog symtomen snart :)

X2015X
0

tack för svaren :) fick mig några stepp lugnare!!

soundtrack
0

Jag var också symtomfri i v 5. Möjligen att brösten ömmade lite, men det hade jag nog inte tänkt om jag inte vetat om att jag var gravid. I v 6 började jag få lite växtvärk. Illamåendet kom först i v 8.

[GråHäxa]
0

Jag har precis suttit och kollat på programserien "i didn't know i was pregnant" om  kvinnor som inte vetat om att de var gravida förens det var dax att föda. Så jag skulle tippa på att det inte är det minsta konstigt att inte känna några symptom när embryot inte varit i magen mer en 3 veckor :) (Att inte veta om att man är gravid förens det ploppar ut en bebis är nog desto ovanligare dock)  Njut så länge du slipper plågas av illamående och annat elände :)

[Synnerlig]
0

Jag plussade 2015-09-09 (mitt första barn) och jag är osäker på vilken vecka jag är i då min mens varit oregelbunden de senaste månaderna. Men jag gissar på v. 5. Jag känner inte heller några direkta symtom. Mina bröst var lite smått känsliga innan jag visste att jag var gravid, men jag trodde att det berodde på att mensen var på väg, det var ingenting som gjorde ont liksom. Men ömheten har typ försvunnit och nu känner jag inga symtom över huvud taget.

Igår kände jag dock att jag mådde illa av lukter i mataffären, men det gick över senare samma dag och efter det har jag inte haft det, så jag vet inte om det var jag som inbillade mig 😛

Jag känner lite som du att jag vill ha symtom för att känna att det är på riktigt. Jag gjorde två tester från två olika märken för att vara på säkra sidan och båda visade på att jag var gravid, men ändå börjar jag tveka på om jag verkligen är gravid trots att min mens fortfarande inte har dykt upp 😛

X2015X
1

#12  Ja men exakt! grattis till ditt plus då plussade vi ungefär samma dag, jag den 8/9 :) men de kanske är för tidigt än då? Känner ju lite molvärk då och då och mensen har ju inte dykt upp så litar ju på dessa gravid test..

Men hoppas de kommer. För jag VILL ju känna haha. Bara för att känna att de är på riktigt :D

[Synnerlig]
0

#13 Tack och grattis själv! 🤗 Jag har också känt lite "mensvärk"/molvärk någon gång då och då utan att någon mens dyker upp 😛

Jag vill också känna även om många säger att vi kanske har tur, haha 😃