gravid.
Jag plussade idag, vet inte vad jag känner.. Pojkvännen blev asdeppig oh ledsen, han vill inte ha barn nu.. Men ja tror verkligen inte jag klarar av en abort. Vad fan ska ja göra.. Snälla hjälp mig! :(
Asså jag vill egentligen verkligen inte en abort samtidigt är ja rädd att han lämnar mig om ja väljer att behålla..

Tycker du ska vända på frågan. Fråga inte om du vill göra en abort, fråga om du är säker på att du vill ha barn det är nämligen det enda som är viktigt.
Har ni aktivt försökt skaffa barn? olycka? slarv?
Har ni kört oskyddat får pojkvännen stå sitt kast, har ni gjort vad ni kunnat för att skydda er är läget helt annorlunda, så svårt att svara innan man känner till bakgrunden.
#5 amen på det.
#5 jag har inte haft skydd men ända gången han kommit i mig var 1 dag innan mens. Tog ett clearblue digital imorse oh då slog det 1-2.. så ja är ju typ i vecka 4 oh de stämmer även med senaste mensen.. Jag vill behålla men samtidigt vill jag inte svika pojkvännen, han känner sig inte redo oh ingen av oss har fast inkomst eller eget boende .. samtidigt så känner jag på någe sätt att väljer jag oh behålla oh han väljer att dumpa mig så får han väl göra de.. för barnet betyder mer isåfall. Samtidigt så tror jag inte att han skulle göra de.
#7 Tyvärr fungerar inte avbrutet samlag som något bra "preventivmedel". Även om han drar sig ur kan det komma sädesceller i slidan. Alltså redan INNAN han får orgasm. Du bör nog tänka över hur ni skyddar er oavsett hur ni gör med detta barn/foster.
Sen håller jag helt med övriga att du bör prata med kurator och ta ett nytt snack med din pojkvän. Även han kan behöva prata med en kurator.
Gör han slut för att du behåller barnet är han nog inget att satsa på i vilket fall. Ni var två då barnet gjordes och han visste att ni inte hade något pålitligt skydd. Då är ansvaret lika stort för honom som för dig.
Jag tål inga preventivmedel, därav hade jag inget.
Okej. Så han valde att ha sex med dig som inte tål preventivmedel. Det vore riktigt ruttet elakt om han lämnar dig i sticket nu i såfall. Då var han ju fullt på det klara med att det kan bli barn.
Ja? Vadå så killar ska inte ha sex för att tjejen inte kan ha preventivmedel?!

Då får man använda kondom, annars får man räkna med graviditet och kan således inte kräva en abort. Har inget råd att ge dig ts mer än att följa ditt hjärta. Ingen kan säga vad som är rätt eller fel, du måste göra det du känner är rätt för DIG! Önskar dig lycka till hur du än gör
Tål inte kondom heller.. så preventivmedel fronten är rätt körd för mig haha
#11 Ja, vill man inte ha barn så får man vackert ge fan i såfall. Det är LIV det handlar om.
#13 Då är du i samma sits som mig. Vi valde därför att inte ha sex innan vi tog beslutet att skaffa barn.

#11 ja precis. Killar och tjejer ska inte ha sex om de inte kan skydda sig och inte vill ha barn. Då får man ha sex på annat sätt än vaginalt. Allt annat är oansvarigt.
#13 så du tål inte latexfria heller? Och förresten, om du bara vill behålla för att du inte vill genomgå abort så tycker jag att du ska fundera en gång till. För ett barn är ett liv. Hade jag varit i den sitsen du beskriver så hade jag ändå gjort abort. Inte p g a att killen annars gör slut. Men för min egna skull.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Latexfria är nästan värre tycker jag, som ändå är latexallergiker.
#16 nej ja tål inte latexfria heller. Tror du inte att jag tänker på de hela tiden?! Tänker inte bara på ett spår, funderar , räknar osv osv.. seriöst. Ska fan aldrig mer fråga om hjälp.

Ett tips om ni som inte tål kondomer redan provat det är östrogen-vagiatorer som bygger upp slemhinnan i underlivet. Jag får lätt skav av alla typer av kondomer med om jag tar östrogen blir det mycket lindrigare. Dessa kan användas även under graviditet och amning dessutom.
Tack för tips pogo, jag har dock auramigrän som är östrogenutlöst, så jag får varken hormonspiral eller kombinerade p-piller. Vet du vad dessa heter så jag kan kolla upp dem på janusinfo?

De jag använder heter Ovesterin.. Står just på Janusinfo att de går att använda under amning o grav.
#18 du behöver inte vara arg. Jag bara säger att om situationen ser så dålig ut som du säger att ni bor hemma utan jobb så skulle jag personligen inte skaffa ett barn. Och att rädslan för abort inte heller skulle vara något som jag skulle känna hindrade mig.
Helt rätt och slätt: om min kille inte var på samma blad, och jag skulle vara i denna sitsen så skulle jag göra abort. Det är mina tankar.
Och skulle inte göra abort bara för att killen skulle stanna utan för att ordna i mitt liv.

Memento mori

Medarbetare för Julen