Molvärken
Hur tidigt kände ni första graviditetstecknet? Molvärken i livmodern när man blir gravid, hur tidigt kan man känna den och vart och hur känns det?
Jag kände och känner molvärk precis som mensvärk. Började känna det 3-4 dagar före BIM. Men det känns verkligen exakt som mensvärk så jag kunde omöjligt listat ut att det var något annat.
På mig känns det i tjejmagen eller vad man skall säga. Det känns som en molandevärk som gör att man blir lite illamående. Så är det för mig iaf =)
Illamående på morgonen var annars mitt fösta symptom som gjorde mig misstänksam, förutom att mensen var några dagar sen.
mitt första tecken va att jag hade extremt ont i brösten bara någon vecka efter ägglossningen, jag har annars ALDRIG ont i tuttarna innan mens osv :) men det var inget jag tänkte kunde va ett gravidtecken.
(sen blev jag gravid två månader innan som sluta i missfall, då mådde jag otroligt illa innan jag plussa, då förstod jag att det var något på g)
men återigen till denna graviditet, som sagt det börja med brösten. sen någon dag innan BIM så hade jag konstiga hugg i magen som jag kände igen sen förra graviditeten så då fatta jag att jag va gravid och gjorde ett test som visa plus :).
Men för mig va det inte så som #2 beskriver det, men som sagt det är ju väldigt olika från person till person ju :) det kändes inte alls som den mensvärk jag bruka ha precis innan mensen kommer. detta va som sagt mer som hugg, svårt att förklara :)
men ju mer dagarna/veckorna gick fick jag en molvärk som precis beskriver mensvärk, jag hade jätte jätte ont de första veckorna, så ont att jag svimmade, kräktes och svettades som ett djur varje gång den dök upp. Men efter v 9 lugna det ner sig och det är inte förens nu i v22 som jag börjar känns den där mensvärk känslan igen.