Är det förvärkar?
De senaste tre dagarna har jag börjat känna av en molande mensvärk i magen på kvällarna som håller i sig under natten. På morgonen är det som bortblåst. Sen kan det komma och gå lite under dagen, men det är främst på kvällarna som jag känner av det mest. Ibland sticker och hugger det till lite dessutom om jag rör på mig. Är detta förvärkar? Jag är nu i v.36.

Förvärkar är kraftigare sammandragningar. Magen drar ihop sig och de håller i sig bara en kort stund. Kommer oregelbundet. Det du beskriver låter mer som växtvärk :)
Den molande mensvärken kan vara det, huggen är säkert ligamenten.
Inte alla känner av förvärkar som rena kontraktioner, som olyckskråkor som jag och Sarah gjorde 😛 en del får mer mensvärk har jag förstått. Andra känner inget alls.

Aha, där ser man :)
När jag fick veta att vissa inte känner nånting alls, då lovar jag att det kokade inombords haha 😃
Lite ot, men när har du bf? :) har inte sett särskilt många på forumet, om ens en enda, som ska ha ungefär samtidigt som mig men jag är också i vecka 36, med bf 18 september :)
Här är en som enbart fick kontraktionee vid igångsättningen. Innan dess molande värk, typ lite värre mensvärk men enligt sjukvården var det visst lite förvärkar. Jaha brukade jag svara dumt ;)
Jag hade inte en enda förvärk/molande känning och vaknade av att vattnet gick och en halvtimme senare kom värkar. Hade sett framför mig att både gå över tiden och ha en lång latensfas hemma. Så jag känner mig lyckligt lottad att det istället gick snabbt!