Gravida bagare?
Någon/några fler som arbetar som bagare och är gravid?
Jag har sedan ett par veckor tillbaka fått problem med hälarna bl.a, något som jag fick för några år sedan när jag jobbade på samma ställe men vid kassan och serveringen. Har självdiagnoserat mig och antar att det är hälsporre och skaffade då vid första tillfället sulor just anpassat för detta vilket hjälpte och besvären försvann. Och har sedan dess haft dessa sulor i förebyggande syfte då jag lätt får ont och det är betonggolv. Men nu är besvären tillbaka och det förvärras snabbt, det ilar i hela smalbenen, knäna värker och även ryggen. Jag har redan köpt flertal skor, men tydligen har fötterna ökat i storlek så de skor som passar är bäst är ett par crocskopior - vilket inte är de ultimata då man helst ska ha stöd runt hälen.
Även ni som inte är bagare, har ni fått liknande problem och har ni fått sjukpenning på grund utav detta? Detta känns inte hållbart, och smärtan bara strålar i fötterna när jag kommer hem vilket gör mig i stort sätt orörlig. Är det härda ut fram tills jag får gå på gravidpenning som gäller?
Kan även tillägga att jag är i vecka 22 (21+2).
Jag är bagare/konditor och jobbade som det vid första graviditeten (1999), blev sjukskriven tidigt i 3:e månaden pga illamående o foglossning. Hårda golv hjälper inte direkt. Denna gång (2014-2015) var jag redan sjukskriven. De bästa skor för mig i bageriet är mina ingådda träskor. Jag föreslår att en sjukgymnast hjälper Dig omedelbart om Du ska orka minst 10 v till.