Babyshower
Jag har två systrar som är gravida. Med 2 månaders mellanrum, en varsin pojke ska dem få😍 Jag är den pyssliga i familjen och såklart är det jag som håller i deras babyshowers! Jag har precis haft Saras Babyshower som blev fullkomlig succé, men om någon månad är det dags för Bellas Babyshower 😃 Så jag behöver tips på variation, lekar, mat, tillbehör, fika osv.
På Saras Babyshower bjöds det på fruktsallad, Red Velvet Cupcakes, Lindt-choklad på grillspett (så det såg ut som små trumpinnar), hemmagjord flädersaft och Coca Cola i glasflaskor. Samt små bägare med popcorn och salta pinnar.
Vi hade två lekar därden ena var såklart gissa magomfånget och den andra var Gissa Bajset (smält choklad i olika blöjor). Lite mindre mysig möjligtvis men otroligt roligt när alla skulle smaka bajset i blöjan haha! Sen fick ju alla såklart gisa mått och alla fick även varsitt papper med bokstäverna A-Ö. Där fick man fylla i pojknamn som förslag :)
Så nu kan jag behöva lite tips på hur jag ska göra det annorlunda men likvärdigt för Bella. Lite tråkigt att dem båda får pojkar, annars hade jag kunnat variera i massvis!
Den enda variationen jag kan komma på är att Bella istället ska få en "gravidtårta" (med mage och hela kalaset) istället för cupcakes.
Bifogar lite bilder :)
@adventuresofnavi | instagram
Varför kan du inte variera massor bara för att de båda får pojkar? Könet har väl ingen betydelse? Tycker jag i alla fall :) Kör på det som du känner för tycker jag, på de ideer du har :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Wow vilka idéer och vilken rolig bebishippa ni verkar ha haft! Ser jättefint ut. Jag är mäkta imponerad 🙂
#1 Okej, har du tips på någon typ av variation så det inte blir likadant? Det är det jag finner svårt just för att det är pojkar :) Hade det varit en flicka hade jag köpt allt i rosa och rött istället för grönt och blått till exempel. Lekar kanske man inte kan variera så mycket men vill gärna ha förslag på andra lekar. Men med girlanger, ballonger färgscheman - hur man varierar det.
Och jo könet har viss betydelse då det går i ett tema…? Hade vi inte vetat finns det till och med tema för det men det vet vi ju.
Jag har ju inga direkta idéer och det är ju det jag ber om hjälp med. Känns inte riktigt som om du läste inlägget ordentligt utan såg något om kön och betydelse och bestämde för att kritisera på det. Kanske misstolkar jag.
#2 Tack fina du 🤗
#3 Aldrig varit på babyshower så ingen aning om hur det brukar gå till så tyvärr inga idéer.
Du har helt klart misstolkat det. Jag har definitivt inte kritiserat. Utan menade att kön är inte kopplat till färger :) Utan man kan variera i alla färger oavsett kön, samma med bakelser ja allt, men är vad jag tycker i alla fall :) Tycker det är för mycket idag "tjejer rosa killar blått" typ :) Utan vill man ha grönt eller bltt till tjej har man det t.ex :) Vad det jag syftade på :)
Jag hade nog kört på grönt tema, tycker jag om :)
Men tårtan lät toppen tycker jag, spännande projekt :) Kanske med någon rolig färg i? Så man blir lite överraskad när man skär i tårtan? =)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Ah :) Ja lila eventuellt, eller neutrala färger som vitt grått gul och så. Men det är sjukt svårt att hitta, antingen är det blått eller rosa typ 🤔 Så hade jag själv velat ha det men tror ändå Bella hade blivit konfunderad om hon gick in i ett rum fullt med rosa prylar när det ändå gäller en pöjk! Så det är väl för att vara på den säkra sidan :)
Ja bra idé med tårtan!
En lek du kan ha är att du köper lite olika bebissaker och skriver lappar med olika priser på så får gästerna gissa vad som kostar vad. T.ex. nappflaska, napp, våtservetter, babyolja, strumpor. 🙂
Edit: Eller så låter man mamman-to-be gissa och så får hon behålla alla goodies efteråt.
Åh, kom på en till! Blöjbytartävling på dockor, den som byter snabbast vinner. Ännu roligare blir det om de tävlande har ögonbindlar.
Pyttedetalj, men typ vira blåtira eller annan knallblå läsk i glasen? 😊
Ge alla gäster ett papper var med A-Ö på, sen ska alla komma på ett namn per bokstav. Man få ett poäng för varje namn, ifall flera har skrivit samma namn får man bara ett halvt poäng för de namnen.
Hmm.. jag kanske borde ha väntat och skrivit alla saker jag kom på i en kommentar, men jag kom på en annan sak. Ingen lek eller tävling dock. Köp en vit body och en textilpenna och låt alla gäster skriva sina namn på bodyn. 🙂
Ni är så påhittiga, kul idéer ni har :-)

Jag hade gissa bajset, gissa magomfånget, gissa kön vikt längd dag som bebisen kommer. Blöjrace (göra snyggaste blöjan med toapapper), tipsrunda med frågor om min graviditet, rita bebis på en papperstallrik på huvudet, säg inte bäbis-leken. Namnförslag. Till fika så hade jag baguetter och tårta :)
golf.ifokus.se
Jättebra förslag :)