Gravid iFokus

Gravid

Etikettertipsråd
Läst 14730 ggr
Theres
2

Bikarbonat-test

Satt nyss och gjorde massa test vid köksbordet. Bl.a med ring över handleden som ska pendla åt olika håll, så får man veta om man väntar en flicka eller pojke. De flesta sånna saker säger att jag ska få en pojke. Kinesiska kalendern och allt sånt ni vet. Sen kom jag lever ett test som verkade lite mer logiskt. The baking-soda test. Man tar 1-2 tsk bikarbonat i en mugg. Kissar i en annan mugg, sen häller man kisset på bikarbonaten och rör om. (Man kan kissa direkt på, men då kan det börja bubbla p.g.a för kraftigt kissande ^^ Om inget händer är det en flicka. Om det börjar bubbla osv så är det en pojke. P.g.a att det tydligen blir annat pH-värde på urinen beroende på om man väntar en flicka eller pojke. Enligt det testet så ska jag få en flicka. Någon som har testat?

golf.ifokus.se

Ria74
0

Jag testade och enligt det skulle det bli en flicka och ut kom en flicka :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Theres
0

Kul. Alla tror att jag ska få en kille, så får se hur bra detta stämmer på mig.

golf.ifokus.se

tjoopa
0

Måste det vara rent bikarbonat eller kan det funka med bakpulver?  Sugen på att testa men jag hade inget hemma :/

Theres
0

Bakpulver kan funka, men helst bikarbonat eftersom bakpulver innehåller massa annat också. Sen helst morgonurin. Jag gjorde det dock på kvällen.

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

Bakpulver sägs inte funka, för dålig koncentration på det.

tjoopa
0

Får kika en gång till i skafferiet annars får jag köpa hem lite bikarbonat, alldeles för nyfiken för att inte testa 😃

Theres
5

Gjorde precis om testet med morgonurin. Inget hände. Kan det verkligen vara en flicka? Alla tror pojke, vi säger "han" hela tiden. Okej, om man lyssnade jättenoga.med örat precis över muggen så hörde.man lite pys, men man var verkligen tvungen att lyssna noga. Är det en manlig tjej då, eller en kvinnlig pojk? Hur lite pys räknas som ingeting? Kommer inte få svar på mina frågor förrän om minst 51 dagar :O

golf.ifokus.se

tjoopa
1

#7 Det är nog en hen 😂 Nä retas bara, hade du druckit mycket vatten så det kanske var "för utspätt"?

soundtrack
0

#7 Jag och många i vår omgivning var stensäkra på att jag väntade en pojke och ut kom ju Alice, såatteh.. ;)

sannsan
0

Är det någon mer som har testat det här, är nyfiken. Funkar det eller inte..

[TanatosNyx]
1

Mitt säger pojke, och han har iaf en snopp på ultraljuden ;) skummar som öl typ.

Theres
1

Mitt stämde ju :)

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
0

Det här måste jag testa. Gjorde en del sånt här med Wille och allt stämde märkligt nog :)

sannsan
0

Hur mycket bikarbonat ska man ha ungehär?

Lilolizeit
0

#14 det Står 1-2 tsk i beskrivningen i #0 Jag var tvungen att testa å mitt säger flicka. Det är också vad vi tror att det blir.. Men vi Får se vad det blir. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[WickedAlly]
0

Nu har jag testat, både enligt detta och ringtestet ska vi få en till pojk. Det är även vad magkänslan säger. Får se på RUL 2 mars om de kan och vill avslöja könet :)

[pepparkatt]3
0

Testade faktiskt idag, inte med morgonurin dock så ska köra imorrn också! Mitt sa flicka, vilket är vad jag trott hela tiden.. Men på RUL så sa hon "TROR att det kan va en pojke men kan absolut inte säga säkert", så efter det har jag ställt in mig på pojke. Fram tills idag då :-p har vi tur så får vi veta på måndag nästa vecka då jag har ett ultraljud och tillväxtkontroll :-)

[pepparkatt]3
1

Testet visar idag på flicka, fick ingen som helst reaktion. Vore ju väldigt kul å veta om detta verkligen funkar!! Hoppas att jag får veta på måndag ^^

[TanatosNyx]
0

Spännande 🙂

[Miiika]
1

Vilken rolig grej! Jag hade hört talas om den där grejen med ringen innan men annars inget mer… Vad finns det mer för roliga tester?

När kan man göra det här? I början av graviditeten eller hur långt måste det gå?

Har precis fått missfall men hoppas på en graviditet inom det närmsta!

[pepparkatt]3
0

De var säkra på att det såg en pung (!) idag och inget annat, så vi räknar med en liten Hugo! Fick en så fin 3D bild på hans ansikte, liten näsa och läppar omg

Labbeflickan
0

Testade och fick pojke. RUL på fredag . Spännande

teezan
0

Kan man göra detta test redan i vecka 13 (12+4), eller bör jag vänta? :)

[TanatosNyx]
0

du kan göra det nu :) men gör det på morgonen innan du ätit.

teezan
2

#25 då vet jag vad jag ska göra imorgon ;)

teezan
0

Enligt detta testet ska vi få en tjej :) kommer säkert göra det igen längre in i graviditeten, för skoj skull ;)

[TanatosNyx]
0

Spännande 🙂

Silent_Hill
4

Detta test har stämt två gånger för mig 🙂Med första barnet hade jag inte hört talas om det här testet så då gjorde jag det aldrig. Med med förra började det bubbla och ut kom en pojke. Denna gång hände det verkligen ingenting och enligt UL är det en tjej.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Lilolizeit
3

Testet sa flicka, men ut kom en pojke. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes