Gravid?
Hej allihopa! Har nu under några dagar haft typ mensvärk / annan värk i nedre delen av min mage, känns typ som huggningar och mulrande som trycker mot min blåsa så känns som om jag måste gå på toa hela tiden, extra mycket när jag är kissenördig, får även konstiga vibrationer i magen, låter jätte konstigt men undrar om någon haft något liknande och vet va det är? Hoppas någon kan hjälpa mig:)
Haft så utan att vara gravid men bästa är att ta ett test :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så kan man känna en bit in i graviditeten. I början är det så litet i magen att det inte kommer åt att klämma på blåsan, dock kan man kissa som en tok av hormonerna. Om du skulle vara gravid, har du någon aning om ungefär hur långt gången du skulle vara?
Enda säkra svaret får du genom att ta ett test. Alternativt vänta och se varthän det bär.
Jag är lite osäker men isåfall så måste jag va i vecka 3-4 eller något, men jag får göra ett test och se! Men tack så mycket för svar!:)
Vet du när din mens bör komma?
/Christine
Jag skulle haft min mens i början på juli men den va 11 dagar sen men det var inte riktig mens om man säger så, mer brunt va de ( låter kanske lite äckligt ) så nu har den precis tagit slut, men osäker på om det va mens eller inte:)
brunt blod betyder bara att blodet är lite gammalt och har fått kontakt med syre 🙂 vanligt om man blöder sparsamt.
Är du osäker så tycker jag du ska ta ett test! Skönare det än att gå runt och undra :)
/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)
”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”