Magknip?
Ikväll har jag kännt av kraftiga magknip i magen. Är i v 31. De höll i sig i endast 5-10 sek men gjorde såpass ont och var obekvämt, att jag var tvungen att stiga upp och försökte andas igenom det (låg i soffan och vilade). De kom ungefär 6 gånger efter varandra, med bara nån minuts mellanrum. Det kändes som att jag var bajsnödig, samtidigt som om jag hade massa luft i magen. Efter att jag var på toaletten så slutade det. Vad var detta månne? Har kännt av det nån enstaka gång tidigare, men aldrig att jag skulle haft det flera gånger i rad som nu. Månne tarmarna som spökar?
Det är ju riktigt skittrångt i magen när man är så långt gången. Tarmarna bokstavligen mosas undan till förmån för bebisen. Så då kan vanliga krämpor bli riktigt jobbiga. Kanske det skulle ha varit ett vanligt magknip som ogravid?
#1 ja det är ju rätt otroligt hur allting får plats därinne. Blev nästan rädd och trodde att nåt var på gång! Känner mig ännu lite illamående, som att jag eventuellt måste kräkas snart. Går ju inte att försöka sova ju :)
Det kommer troligen komma flera episoder då du kommer att fundera om det är något på G 🙂 det ingår lite i slutfasen, tills man känner att nej det kommer aldrig komma någon bebis… Så vips är den här.