Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2531 ggr
nagithas
0

gravid symtom?

Jag vet inte om jag är gravid men mår illa lite från och till under dagen. Men har inga andra symtom som jag hade förut. Itan mår mest bara illa. Någon som känt så?

ChristineL
0

Kan vara graviditet, kan vara något annat.

nagithas
0

Jo tack jag vet Mest bara nyfiken om någon bara mått illa vid graviditet eller om de haft fler symtom samtidigt?

ChristineL
0

#2 - Vad är det för "symptom" du menar? Att man mår illa säger ju inte om man är gravid eller inte. Jag hade inga symptom alls första graviditeten.

jackiejohn
0

Mitt illamående kom i vecka 7, från start (började 1 vecka innan jag plussade) hade jag extrem trötthet och väldigt gråtmild, grät för allt iprincip. När ska du ha din mens? Det kan vara en graviditet men det är helt omöjligt att säga för det kan bero på så mycket annat.

nagithas
0

Jag vet inte när jag ska ha min mens för min mens kommer och går som den vill och har alltid gjort. Har redan en tös men då mådde jag illa, vek mig dubbel av smärta när livmodern växte och blödde med koagler i typ forsar och ingenting var normalt. Fick till och med höra att jag hade fått missfall trots att det inte var fallet. Så har ingen aning hur en normal graviditet är direkt.

ChristineL
0

#5 - Börja med att ta ett gravtest.

Sen så vet jag inte om kan säga om det finns någon normal/onormal graviditet då alla är unika. Finns inte en enda likhet på min första graviditet och den jag är i nu.

nagithas
0

Vad är skillnaden christine?

ChristineL
0

#7 - Första mådde jag hur bra som helst, ingen trötthet, inget illamående, ingen foglossning förrän v.35, inga cravings eller andra "konstigheter" som man kan få för sig. Hon föddes v.38+0.

Nu med andra var jag fullkomligt utmattad första tiden, hade lågt blodvärde och fick börja med järntabletter redan vid v.10, det blev lite bättre efter det, jag mådde konstant illa och fick småäta hela tiden fram till v.15 för att hålla det i schack, sen slutade jag må illa och började spy istället med jämna mellanrum fram till v.22 typ, jag har haft en obeskrivlig smärta under vänster revben sen v.10 ungefär vilket efter mycket om och men gjorde mig sjukskriven, ingen vet vad det är, troligen en nerv i kläm. Jag hade problem med det förra gången också men inte på det här viset. Pga detta har jag dessutom mått väldigt psykiskt dåligt eftersom jag inte har kunnat ta hand om vår dotter ordentligt. Jag har bf idag, ingen bebis i sikte och jag har varit väldigt trött igen senaste veckorna. Jag trånar efter fett och socker.

nagithas
0

Oj vilken skillnad. Har för mig att ni gjorde ivf för att få första, stämmer det? Hoppas bebisen kommer snart så du slipper må dåligt.

ChristineL
0

#9 - Ja, det stämmer, och andra kom på tredje försöket själva :) Sjukskrivningen har räddat mig eftersom min man får vara hemma och vabba då, men det var inte långt ifrån den där berömda väggen innan sjukskrivningen gick igenom.

nagithas
0

Vad skönt att slippa ivf stressen den andra gången då, bara tråkigt att din graviditet verkar extremt jobbig. Men skönt att det till slut gick igenom och att mannen kan vara hemma och vabba. håller tummarna att bebis är färdigbakad snart. Själv tar jag ett gravtest imorgon bitti för att iallafall utesluta graviditet som en anledning till mitt illamående. Vi använder ju inget skydd och tycker väl att bebis kommer när den kommer.

nagithas
0

Jag var ju inte gravid iallafall men mår fortfarande illa och känner mig liksom inte tom utan det spänner liksom

HMC
0

Vänta en vecka eller två, mår du likadant (eller sämre), får andra symptom eller om mensen helt enkelt inte dykt upp än så kan du ju ta ett till gravtest. Kan ju vara så att det inte syns än på testet. Kan också bara vara en sen mens eller något helt annat

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

HMC
0

Hur har det gått? :)

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”