Gravid iFokus

Gravid

Etikettlivet-efteråt
Läst 1107 ggr
Jennie104
0

Förvånad man blev då !

Jag var hemma med Pappa och min bror , pappa säger att vi ska komma och sätta oss i soffan så säger han: Ni ska få en kusin! Jag som haft min faster i 10 år för mej själv :o  Hon hadde pysslat om mej och tagit hand om mej och så nu skulle hon få en Bäbis, hon kommer nog inte ha tid med mej så mycket tänkte jag så jag började gråta :o

Nu är jag JÄTTE Glad över att ha en kusin :) hon är idag 1 år och 8 ¨månader och väldigt lik mej (tycker jag)

Jag är 11 år asså. :)

Jennie och Julia<33 ;)

MaMaMade
0

Riktig kärlek o vänskap finns alltid kvar även om kanske tiden inte alltid räcker till som förr men…tänk såhär; nu får du dubbelt upp…både din faster o din lilla kusin älskar dig! :)

Nu har du chansen att visa din faster hur mkt du uppskattat hennes engagemang i dig genom att hjälpa henne m din lilla kusin. Du kommer kanske att bli din lilla kusins stora stöd under hennes uppväxt, tänk på det. En som hon kan komma till när hon inte förstår sig på vuxenvärlden…typ "mamma-är-så-dum…" o sådant. När hon kommit i kill-åldern o har kärleksproblem kanske du är den som får ge goda råd el trösta…inte alltid så lätt att tala m sin mamma om sådant.

Min äldsta systerdotter o jag är väldigt nära o jag är så glad över att hon finns! Jo, jag gillar allihopa men hon var första bebben i fam… :) Vi har en otroligt fin kontakt även nu sedan hon blivit vuxen o vi har stor nytta av varandra, ngn som man kan tala med om allt, vi tar hand om varandras husdjur o hus/lght när ngn av oss åker bort, hon sitter barnvakt åt mig osv… Du o din kusin kommer nog att få det ännu bättre ihop då det bara skiljer 10 år mellan er jämfört m de 20 år som skiljer mellan mig o min systerdotter.