blev något fel…det jag undrade är vad det kan bli för skada på fostret om man är i närheten och bor i ett hus som målas om och renoveras? Vi renoverar här och de ska börja måla tak m m och det kommer lukta starkt. Jag ska fråga min väninna om jag kan bo hos henne tillfälligt men jag undrar vad det är som kan hända fostret om man går i dessa lukter.

Kan du inte bara stänga till och vara i ett annat rum? Jag vet inte vad det är för färg ni använder, men att du skall behöva fly hemmet tycker jag verkar konstigt.

Jag vet inte heller vad det blir för färg än. Målaren kommer imorgon… frågade de i färghandlen och de sa att det endast är oljebaserad som inte e så bra….är det vanlig målarfärg så skulle det inte vara så farligt…..svårt när man hör så olika…….man vill ju inte skada fostret….
….samtidigt som jag helst vill vara hemma hos barn och sambo med……. att sova utan sambo är jag inte van vid…..

Ta en annan färg ellen vänta med att måla då.

men har du inte gått så långt i graviditeten så att sådana saker inte är SÅ farliga längre? det är väl skillnad när man är i början av grav?
sen är det ju sunt förnuft som gäller. stå inte med näsan i färgburken. var ute så mkt som möjligt så löser det nog sig.

#4 vänta med att måla går inte då det ska vara klart tills bebisen är född.
#5 jag är inte i rummet som målas överhuvudtaget men det luktar i hela huset. Är inte oljefärg så det ska väl inte vara någon större fara då, huvudvärken får jag stå ut med

Men till frågan som inlägget gällde….någon som vet vad det är för skador som kan inträffa???

#7 som jag sa så tror jag inte det är ngn fara, bara du inte är där för mkt. vad har din barnmorska sagt?