Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2750 ggr
Carronella1
2015-05-20 16:04
1

Test

Jag är inte gravid pga jag är rätt ung men kanske om några år…?!

Jag har kollat runt lite på olika tester man kan göra hemma för att se om det är en pojke eller flicka. Så om ni som är gravida nu skulle kunna göra de tester jag skriver upp och kommenterar era svar så kan jag kolla om jag har rätt.  

OBS… det här kan inte alls vara helt pålitligt såklart. Men ändå en lite kul grej.

Om ni redan har gjort ett UL och redan vet så kan ni ändå kommentera era svar så kan jag se om jag kanske kan lista ut könet ändå?! OBS… du behöver självklart inte svara på alla frågor, men försök med så många som du kan.

Sen när jag har gissat/sagt mitt svar så får ni väldigt gärna säga vad ni kommer att få.

1. Har du en runt eller spetsig mage?

2. Är "bollen/spetsen" på magen högt upp eller långt ner i magen?

3. Blev/är du mycket illamående eller lite/inget inom de 3 första månaderna?

4. Är bebisens hjärtslag mer eller mindre än 140 slag i minuten?

5. Om du lägger ihop din (mammans) ålder vid befruktningen och månaden befruktningen blev till? Får du ett jämt eller ojämt tal?

6. Är barnet lugnt och sparkar bara lite eller är det väldigt livligt och sparkar mycket?

7. Om du häller upp någon msk bikarbonat i en skål och så kissar du i en skål. Häll sedan kisset i bikarbonaten. Blir det bubbligt eller händer inget? 

8. Hur gammal är du (mamman) och vilken månad befruktades ditt ägg? 

9. Håll en ring i en tråd över magen, eller få någon annan att göra det åt dig. Försök att hålla helt still. Efter en liten stund ska du se hur ringen rör på sig. Rör sig ringen i en cirkel eller åt sidan?

Djurälskaren Hjärta

[TanatosNyx]
2015-05-20 16:14
0

lite illamående i början, som gick över.

148bpm i medelvärde

5. Om du lägger ihop din (mammans) ålder vid befruktningen och månaden befruktningen blev till? Får du ett jämt eller ojämt tal?

34

6. Är barnet lugnt och sparkar bara lite eller är det väldigt livligt och sparkar mycket?

fullt ös dygnet runt, extremt aktiv

7. Om du häller upp någon msk bikarbonat i en skål och så kissar du i en skål. Häll sedan kisset i bikarbonaten. Blir det bubbligt eller händer inget? 

Bubblar massor, skummar som öl.

26, augusti

9. Håll en ring i en tråd över magen, eller få någon annan att göra det åt dig. Försök att hålla helt still. Efter en liten stund ska du se hur ringen rör på sig. Rör sig ringen i en cirkel eller åt sidan?

pendlar fram och tillbaka, ej cirkelrörelser.

här får du en bonusbild från RUL, könet syns:

Sarah
2015-05-20 16:23
0

1. Spetsig. 2. Lite under naveln. 3. Lite /inget. 4. Mindre. 5. Jämnt. 6. Väldigt lugnt. 7. - 8. 33 nu, oktober. 9. -

Carronella1
2015-05-20 16:26
0

#1 Åh grattis och åh vad kul med en bebis. 

Enligt mina beräkningar så låter det som att det kommer bli en kille. Jag kan inte riktigt se på UL bilden. (Jag är verkligen inte bra på att identifiera UL bilder.)

Kan det vara en kille/pojke? :)

Djurälskaren Hjärta

Carronella1
2015-05-20 16:29
0

#2 Grattis till en bebis. 

Med min räkning så låter det som att du kommer få en kille. 

Kan det vara en kille/pojke?

Djurälskaren Hjärta

[TanatosNyx]
2015-05-20 16:29
0

Visst bodde en liten Alvin i min mage 🙂

[TanatosNyx]
2015-05-20 16:32
0

Carronella1
2015-05-20 16:33
0

#5 Åh, gud vad söt. En riktig fining. 

Grattis ännu en gång! 

Lycka till med Alvin! <3 :)

Djurälskaren Hjärta

Sarah
2015-05-20 16:33
0

Nix, är en flicka :)

Carronella1
2015-05-20 16:37
0

#8 Ach, det är inte alltid det blir rätt ;) 

Men grattis till din flicka! <3 :)

Djurälskaren Hjärta

Lilolizeit
2015-05-20 16:38
0

1. Rund

2. Mer lågt än högt

3. Ja

4. Ca 140

5. Ojämt

6. Mycket

7. Skummade inte

8. Blir 27 i juni, ägget befruktades i November

9. -

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Carronella1
2015-05-20 16:44
0

#10 För det första, grattis till den bebis.  <3  :)

Det låter som att det är en flicka/tjej.

Är/blev det en tjej? :)

Djurälskaren Hjärta

Lilolizeit
2015-05-20 16:49
0

#11 Tack :)
Ultraljudet säger pojke.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

ChristineL
2015-05-20 16:49
1

Det där är inga tester, det ligger ingen sanning alls i dom påståendena ;) Det finns flera trådar om detta ämne redan om du söker lite på sajten :)

[TanatosNyx]
2015-05-20 16:51
0

fast man kan väl kalla skrock för tester också? 😉 allt behöver ju inte vara äkta gravtester tänker jag, utan test på skoj.

ChristineL
2015-05-20 16:55
0

Njae… jag skulle inte kalla magens form eller bebis hjärtljud för test direkt…

Ria74
2015-05-20 17:40
0

Är snart två år sen jag fick barn, men jag svarar ändå :)

1: Rund mage
2: Satt ganska högt
3: Kräktes dygnet runt ända till dagen innan förlossningen
4: Brukade ligga mellan 148-158
5: Ojämt
6: Väldigt livlig
7: Hände inget alls
8: 39, oktober
9: Cirklade

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Carronella1
2015-05-20 17:58
0

#16 Grattis till ditt/dina barn! <3 :)

Det låter som om det blev en pojke?!

Kan du stämma? :) (Man kan aldrig veta så himla säkert via "test" / "chansningar")

Djurälskaren Hjärta

Theres
2015-05-20 18:00
0

1. Har du en runt eller spetsig mage? Rund 2. Är "bollen/spetsen" på magen högt upp eller långt ner i magen? Ner 3. Blev/är du mycket illamående eller lite/inget inom de 3 första månaderna? Minimalt i en vecka 4. Är bebisens hjärtslag mer eller mindre än 140 slag i minuten? 135-150 för det mesta 5. Om du lägger ihop din (mammans) ålder vid befruktningen och månaden befruktningen blev till? Får du ett jämt eller ojämt tal? Svårt att säga då jag hade ägglossning på min födelsedag 6. Är barnet lugnt och sparkar bara lite eller är det väldigt livligt och sparkar mycket? Lite 7. Om du häller upp någon msk bikarbonat i en skål och så kissar du i en skål. Häll sedan kisset i bikarbonaten. Blir det bubbligt eller händer inget? Inget händer 8. Hur gammal är du (mamman) och vilken månad befruktades ditt ägg? 26/27 var jag då April 9. Håll en ring i en tråd över magen, eller få någon annan att göra det åt dig. Försök att hålla helt still. Efter en liten stund ska du se hur ringen rör på sig. Rör sig ringen i en cirkel eller åt sidan? Båda delarna ^^

golf.ifokus.se

Ria74
2015-05-20 18:06
0

#17 Nix blev en liten Molly :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[TanatosNyx]
2015-05-20 20:31
1

Enligt skrönorna är #16 en solklar flicka så som jag lärt mig tolka dem 😃

[WickedAlly]
2015-05-20 20:41
0

Bebis nr två:  1. Har du en runt eller spetsig mage?
Mest rund

Just nu långt ner

**3. Blev/är du mycket illamående eller lite/inget inom de 3 första månaderna?
**Spydde som en gris

Oftast snäppet över

33

Väldigt livligt

Skummar rejält

24, oktober

Pendlar

[WickedAlly]
2015-05-20 20:43
0

**Bebis nr 1:
**1. Har du en runt eller spetsig mage?
Rund

Högt upp

Lite svagt illamående några veckor i början

Alltid 135

29

Väldigt lugnt

Skummade

Var då 22, juli

Pendlade

Theres
2015-05-21 02:55
0

#21 Enligt 2,6 och 9 så blir det en pojke enligt mina skrön-beräkningar ^^

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
2015-05-21 08:37
0

Hm, mitt ena inlägg är borttaget? :/ 
Fick man bara skriva ett?

sussa08
2015-05-21 08:55
0

1. Har du en runt eller spetsig mage? Rund

2. Är "bollen/spetsen" på magen högt upp eller långt ner i magen? långt ner

3. Blev/är du mycket illamående eller lite/inget inom de 3 första månaderna? Mycket illamående

4. Är bebisens hjärtslag mer eller mindre än 140 slag i minuten? Första låg på 150, senaste låg på 135

5. Om du lägger ihop din (mammans) ålder vid befruktningen och månaden befruktningen blev till? Får du ett jämt eller ojämt tal? 35

6. Är barnet lugnt och sparkar bara lite eller är det väldigt livligt och sparkar mycket? Mycket livlig

7. Om du häller upp någon msk bikarbonat i en skål och så kissar du i en skål. Häll sedan kisset i bikarbonaten. Blir det bubbligt eller händer inget? Ej testat

8. Hur gammal är du (mamman) och vilken månad befruktades ditt ägg?  25 år, Oktober

9. Håll en ring i en tråd över magen, eller få någon annan att göra det åt dig. Försök att hålla helt still. Efter en liten stund ska du se hur ringen rör på sig. Rör sig ringen i en cirkel eller åt sidan? Ej testat

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Carronella1
2015-05-21 09:08
0

#24 Va? Vad konstigt, enligt min dator har du bara skrivit 1 inlägg (två med din fråga)

Djurälskaren Hjärta

[WickedAlly]
2015-05-21 09:12
0

Inlägg #22 är borttaget, det var också mitt.

Carronella1
2015-05-21 09:15
0

#21 Grattis! Enligt mig låter det som en pojke, kan det stämma?

#27 Jätte konstigt?! Jag har inte tagit bort något. Det kan jag lova!

Djurälskaren Hjärta

[WickedAlly]
2015-05-21 09:20
1

#28 Det är mest troligt en pojk ja :) 

Nä, det är bara Sajtvärd och Medarbetare som kan göra det, eller så har det blivit anmält för många gånger. Fast jag fattar inte varför i sådana fall. 
Eller så har sidan helt enkelt flippat ur. Hoppas Christine tittar in och kan ge lite klarhet.

Carronella1
2015-05-21 09:22
0

#25 Grattis, det låter som om det blir/har blivit en flicka? Kan det stämma? <3 :)

Djurälskaren Hjärta

sussa08
2015-05-21 09:27
1

#30 En pojke är vad vi väntar oss :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Theres
2015-05-21 10:28
0

Gissa på min då TS :)

golf.ifokus.se

ChristineL
2015-05-21 10:28
0

Ally, var inte meningen! Var för ouppmärksam och trodde jag tog bort en dubblett ;) Nu är det som det ska igen :)

[WickedAlly]
2015-05-21 10:50
0

#33 ingen fara!

fluffis
2015-05-21 11:03
0

Rund.

Vet inte. Har inte tittat tillräckligt mycket på andra magar för att kunna jämföra.

Inget illamående.

Upp till 140, så mindre kan man säga.

Ojämt.

Lagom :)

Det skummar värre än öl.

37 (36 vid befruktningen), november.

Ena gången snurrade ringen i en cirkel. Andra gången jag provade cirklade ringen först men ändrade sig till att pendla.